ریسک‌های کریپتوکارنسی و درس‌هایی که باید از فروپاشی صرافی FTX بیاموزیم

بر کسی پوشیده نیست که بازار ارزهای دیجیتال محیطی پر خطر و پر ریسک است و سقوط صرافی FTX یک درس ارزشمند بود. سرمایه گذاران جدیدی که شاهد افزایش چشمگیر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بودند، از وجود بازار نزولی بی اطلاع بودند. اما حالا، آنها خطرات را از نزدیک تجربه کرده‌اند و درک بهتری نسبت به بازار دارند. فروپاشی صرافی FTX درس خوبی برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بود.

چرا بازار ارزهای دیجیتال پر ریسک است؟

اولاً، بدلیل عدم وجود چارچوب‌های قانونی تثبیت شده، عوامل مخرب به راحتی می‌توانند در این زمینه بدون عواقب فعالیت کنند. سم بنکمن «مدیرعامل صرافی FTX» یکی از آنها بود و مشخص شد که او پس از ترسیم تصویری متفاوت از FTX از دارایی‌های مشتریان به سود خودش استفاده کرده‌ است. بسیاری از کارشناسان قبل از ورشکستگی FTX بر اساس روابط خوب او با قانونگذاران دولتی به این صرافی اعتماد کرده بودند.

وقتی بیت کوین یا اتریوم را به یک صرافی ارز دیجیتال منتقل می‌کنید، دارایی در حساب شما نمایش داده می‌شود. با این حال، رقم نشان داده شده در وب سایت یا اپلیکیشن صرافی می‌تواند صرفا یک عدد باشد. و این دقیقا همان کاری بود که سم بنکمن انجام داد. موجودی‌های نمایش داده شده در رابط کاربری در واقع وجود خارجی در شبکه بلاکچین نداشتند. بیشتر اوقات، کاربران به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می‌پرداختند که اصلا وجود نداشتند.

پس از این اتفاق، صرافی‌ها سیستم‌های تأیید بلاکچین را برای بازیابی اعتماد سرمایه گذاران معرفی کردند. با این حال، بدون زمینه قانونی برای ممیزی‌های منظم، چیزی به نام امنیت ۱۰۰٪ وجود ندارد. و سرمایه‌گذاران چاره‌ای ندارند جز اینکه به شرکت‌های رمزنگاری که ادعا می‌کنند قابل اعتماد هستند اعتماد کنند.

منبع: coin-turk

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست