ممنوعیت استفاده از رمزارز در روسیه

ممنوعیت استفاده از رمزارز برای پرداخت‌ها در روسیه امضا شد

رییس جمهور روسیه لایحه ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت را در این کشور امضا کرد. بنابراین شهروندان روسیه قادر به استفاده از رمزارز برای پرداخت‌ها در این کشور نیستند.

ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نهایت پس از یک ماه انتظار لایحه قانون ممنوعیت استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان روش پرداخت را امضا کرد. در این لایحه شهروندان روسیه از استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان پول برای پرداخت محصولات و سرویس‌‌ها در کشور خود منع خواهند شد. ایجاد این لایحه بیش از یک ماه پیش توسط مجلس و شورای روسیه تصویب شده بود و حالا توسط رییس جمهور این کشور امضا شد. هدف اصلی ایجاد این قانون، ممنوعیت ورود دیگر انواع واحد‌های پولی به خاک روسیه است.

طبق قانون نظام کشور روسیه، تمامی لایحه‌ها باید پیش از امضا شدن توسط رییس جمهور، توسط مجلس و شورای روسیه تصویب شوند. این لایحه مفهوم “پلتفرم الکترونیکی” را معرفی می‌کند – یک پلتفرم مالی، پلتفرم سرمایه گذاری یا سیستم اطلاعاتی که در آن دارایی‌های مالی دیجیتال صادر می‌شوند. پس از این لایحه، تمامی پلتفرم‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند باید تمامی تراکنش‌ها و فعالیت‌های خود را در بانک مرکزی روسیه به عنوان بخشی از سیستم پرداخت ملی ثبت کنند.

ممنوعیت رمزارز تنها بخشی از سختگیری‌های روسیه

پارلمان روسیه همچنین به دنبال تصویب دو لایحه سختگیرانه دیگر در استفاده از ارزهای دیجیتال است. لایحه اول مربوط به قانون‌گذاری فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور است. در این لایحه ماینرها باید با بر اساس دستورات، خود را به عنوان مالک انحصاری یا خود اشتغال معرفی و ثبت کنند. در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود. لایحه دیگر مربوط به خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال است. در این قانون شرکت‌هایی که خدمات رمزارز ارائه می‌دهند موظف خواهند بود تا گزارش کاملی از تمامی تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را به دولت ارائه دهند.

روسیه در حالی این قوانین را به تصویب رسانده که گروه هفت (G7) اعلام کرده بود به روسیه اجازه استفاده از کریپتو را نخواهند داد. اگر به دنبال روشی برای خرید و فروش ارز دیجیتال با کارت بانکی خود و بدون هیچ محدودیتی هستید، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست