تاثیر ETF بر قیمت بیت کوین

آیا ETF بیت کوین را نابود می‌کند؟ آرتور هیز می‌گوید امکانش وجود دارد

مدیر عامل سابق BitMEX هشدار می‌دهد که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) در صورت موفقیت بیش از حد می‌توانند بیت‌کوین را «کاملاً نابود کنند». آرتور هیز یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال BitMEX در سال ۲۰۱۴، ۲۳ دسامبر در یک پست وبلاگی توضیح داد که بیت کوین حرکت صعودی چشمگیری در آینده دارد.

او گفت، با این حال، ETFهای نقطه‌ای بیت کوین ممکن است منجر به نابودی آن شود. اگر صادرکنندگان بیت‌کوین ETF در نهایت تمام بیت‌کوین را در اختیار داشته باشند، سرمایه‌گذاران در نهایت به خرید مشتقات بیت‌کوین روی می‌آورند تا اینکه خود را HODL کنند. در نتیجه تعداد تراکنش‌های شبکه کاهش می‌یابد و ماینرها انگیزه‌ای برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها نخواهند داشت.

هیز گفت: «نتیجه نهایی این است که ماینرها دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند، زیرا دیگر نمی‌توانند برای انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی آن‌ها هزینه کنند.

اساساً، اگر ETFهای مدیریت شده توسط مدیران دارایی TradFi بیش از حد موفق باشند، بیت کوین را به طور کامل نابود خواهند کرد.

جالب اینجاست که هیز تصور می‌کرد که در صورت وقوع چنین سناریویی، یک شبکه پولی ارز دیجیتال جدید جای بیت‌کوین را می‌گیرد. حتی دیدگاه اصلی ساتوشی ناکاموتو از پول الکترونیکی همتا به همتا را گسترش می‌دهد.

مردم بار دیگر دارایی پولی و سیستم مالی غیردولتی خواهند داشت. امیدواریم برای بار دوم، یاد بگیریم که کلیدهای خصوصی خود را به [شرکت های وال استریت] ندهیم.» بررسی‌های هیز در مورد بیت‌کوین تنها دو هفته قبل از تأیید پیش‌بینی‌شده همه برنامه‌های معلق بیت‌کوین ETF انجام می‌شود، که تحلیلگران بلومبرگ انتظار دارند بین ۵ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ انجام شود.

منبع: cointelegraph

 

پیش بینی قیمت بیت کوین ۲۰۲۴

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست