ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی سوئیفت

سوئیفت به دنبال ایجاد ارتباط میان ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

سوئیفت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروتکل‌های پرداختی بین بانکی، مشغول کار روی پروتکلی برای ارتباط میان ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی دنیا است.

شرکت سوئیفت در نظر دارد با استفاده از تکنولوژی‌های غیرمتمرکز، به ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی سرتاسر دنیا اجازه دهد به راحتی به یکدیگر قابل انتقال باشند. این شرکت برای دستیابی به این هدف با Capgemini که یک سرویس خدمات دیجیتالی است، همکاری خواهد کرد. سوئیفت طی آزمایشاتی سعی دارد قابلیت پرداخت‌های بین‌المللی و انتقال برون مرزی با ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی را فراهم کند.

هر روز خبرهای بیشتری از سوی بانک‌های مرکزی منتشر می‌شود که روی طراحی و توسعه ارزهای دیجیتال مخصوص به خود کار می‌کنند. با وجود اینکه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به منظور از بین بردن واسطه‌هایی مانند بانک‌ها طراحی شدند، هنوز واضح نیست رمزارزهایی که این بانک‌ها طراحی می‌کنند چه عملکردی خواهند داشت.

با این حال شرکت سوئیفت با سابقه طولانی در امور پرداخت‌های بین‌المللی، در تلاش است ویژگی‌های خود را برای این ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی و دولت‌ها حفظ کند. در جدیدترین گزارشی که این شرکت منتشر کرده، سوئیفت در حال انجام آزمایشاتی توسط پلتفرم‌های غیرمتمرکز است. هدف از این آزمایشات، ایجاد اطمینان برای فراهم‌سازی امکان پرداخت‌ها و جابه‌جایی‌های بین‌المللی این ارزهای بانکی است.

ایجاد قابلیت پرداخت‌های بین‌المللی با ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

از نظر سوئیفت، ارتباط میانی بین این نوع از ارزهای جدید یک عنصر حیاتی برای موفقیت آن‌ها خواهد بود. با اینکه در حال حاضر رمزارزهای بانک مرکزی چندان گسترده نیستند و تعداد آن‌ها کم است، طبق آمارها از بین ۱۰ بانک مرکزی، ۹ بانک به فکر ایجاد رمزارز خود هستند یا مراحل توسعه آن را آغاز کرده‌اند.

نیک کریگان، مدیر خلاقیت شرکت سوئیفت در خصوص اهمیت ارتباط میان این رمزارزها می‌گوید:

«سیستم‌های مختلف و رمزارز مختلف بانک‌های مرکزی، نیاز دارند به صورت موثر در کنار هم کار کنند. در غیر این صورت به عنوان مانعی برای توانایی‌های کسب و کار و مصرف کنندگان برای پرداخت‌های برون مرزی بدون دردسر خواهند بود.»

بسیاری از بانک‌هایی که روی رمزارز خود کار می‌کنند، صرفا مردم کشور خودشان را در نظر دارند. بنابراین این رمزارزها به نوعی طراحی نشده‌اند که به راحتی با دیگر رمزارزهای بانک‌های خارجی ارتباط پذیر باشند. سوئیفت با همکاری سرویس دیجیتال Capgemini سعی دارد تا تبادل را بین رمزارزهای بانکی هموار کند.

سوئیفت همچنان اشاره کرده که با گسترش قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در یک سطح جهانی، این پلتفرم سعی دارد تا دیگر دارایی‌های کریپتویی را در بین خدمات خود جای دهد.

نظر شما در خصوص تازه‌ترین اقدام سوئیفت در پرداخت‌های بین‌المللی چیست؟‌ در صورتی که شما هم نیاز به انجام پرداخت‌ها یا جابه‌جایی‌های بین‌المللی دارید، نیک پرداخت پلتفرم امن پی پال را برای شما تدارک دیده است.

منبع: News Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست