بیت‌کوین پایین‌تر از 28 هزار دلار

بیت‌کوین پایین‌تر از ۲۸ هزار دلار؛ نگاه سرمایه‌گذاران به بالا رفتن بدهی آمریکا

در ساعات معاملاتی روز سه‌شنبه، قیمت بیت‌کوین (BTC) به زیر ۲۸ هزار دلار سقوط کرد و سپس ثابت ماند. زیرا سرمایه‌گذاران آمریکایی به مذاکرات درباره‌ی سقف بدهی دولت چشم دوخته بودند. این مذاکرات، اگرچه احتمالاً به تصویب خواهد رسید، اما هنوز به طور کامل قطعی نشده است.

بزرگترین ارز دیجیتال با توجه به ارزش آن در بازار، به تازگی با قیمتی حدود ۲۷ هزار و ۷۴۰ دلار معامله می‌شد که به نسبت ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۱% رشد داشته است. اگر چه این مقدار با توجه به داده‌های Coindesk کمی از اوج خود در طول روز کمتر بود.

بیت‌کوین روز یکشنبه به ۲۸ هزار دلار رسید. این رشد برای اولین بار بعد از ۳ هفته و بعد از این که “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا همراه با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به توافقی مبنی برای تعلیق سقف بدهی تا ژانویه ۲۰۲۵ دست یافتند، اتفاق افتاد. تصمیم بر این شد که تا ژوئن ۲۰۲۵ تعهدات خود را نسبت به کشور نیز به تعلیق درآورند. همچنین با توجه به این تعهدات احتمالا حدود ۱ تریلیون دلار به خزانه عمومی آمریکا واریز می‌شود.

ادوارد مویا، یکی از تحلیلگران ارشد بازار در کشورهای خارجی نوشت:

وقتی یک دولت بدهی را برای کشورش صادر می‌کند، این نشان‌دهنده رسیدن تولید ناخالص داخلی به سطح ناخوشایندی از رشد است. با این حال، این بدهی می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران و وضعیت کریپتو باشد. اگرچه در سال آینده برخی از شرکت‌های ارز دیجیتال ممکن است با چالش‌های تامین سرمایه مواجه شوند.

دومین ارز دیجیتال از لحاظ حجم بازار، ETH (اتریوم) نیز در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۶% رشد داشته است و به عدد حدودی ۱۹۰۵ دلار رسید. همچنین XRP  (ریپل) که حدود ۶ درصد جهش صعودی داشت که با افزایش ۵۲ سنتی به ۴.۸۳ دلار رسید.

به طور کلی با توجه به اطلاعاتی که Coindesk market index (CMI) در اختیار ما قرار داده است، وضعیت ۲۴ ساعت گذشت‌ی کریپتو صعودی بوده و حدود ۶% اقزایش داشته است.

سقوط یا ثبات قیمت بیت کوین؟

احتمال ثبات بیت‌کوین تا پایان ماه به دلیل رویدادهای ممکن در مجلس آمریکا که مقاومت زیادی در رشد ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند، وجود دارد. به طور خلاصه، بیت‌کوین در آخر هفته با مشکلاتی مواجه شده است و در حال حاضر کندل ماهانه، کندل گاوی و خرسی در حال مبارزه برای کنترل حرکت هستند. این می‌تواند به عنوان متریال ایندیکاتورهایی برای بازیابی و رشد بیت‌کوین در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

البته بسیاری از معامله‌گرها در حوزه ارز دیجیتال به ۳۱ می، یعنی امروز را روز خوش گاوی ها نامیدند. به طور مثال Jelle یکی از سرمایه‌گذاران حوزه ارزدیجیتال در توییتر خود نوشت:
با علاقه بسیاری نگاه می‌کنم که چگونه بیت‌کوین در این موقعیت شکل می‌گیرد. هنوز هم پشتیبانی کلیدی را حفظ کرده‌ایم و به نظر می‌رسد در حال ایجاد یک الگوی صعودی پنهان در اینجا هستیم.”

 

پیشنهاد نیک‌پرداخت

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست