رشد 7.5 درصدی قیمت سولانا

سبقت سولانا از اتریوم در حجم معاملات؛ رشد ۷.۵ درصدی قیمت SOL

خلاصه‌ی خبر

  • جلو زدن سولانا از اتریوم در معاملات که نقطه‌ای کلیدی برای پیش بینی بازار به حساب می‌آید.
  • قیمت و ارزش بازار Solana همزمان با فعالیت روی DeFi و DEX از اتریوم پیشی گرفت و بالاتر رفت.
  • کارشناسان موفقیت سولانا را به عواملی از جمله هزینه‌های رقابتی، سرعت ‌بالای پردازش و اکوسیستم پر رونق آن نسبت می‌دهند.

سبقت سولانا از اتریوم

ارز دیجیتال سولانا (SOL)، طی تحولی بزرگ، در حجم معاملات آتی دائمی ۲۴ ساعته، اتریوم (ETH) را تحت الشعاع قرار داده است. نکته‌ی قابل توجه این خبر اینجاست که: این اولین باری است که سولانا مقام اول را در این معیار حیاتی به دست می‌آورد که نشان‌دهنده‌ی تغییر بالقوه در توازن قدرت در دنیای ارزهای دیجیتال است. در راستای انتشار این خبر، موجی از شوک در بازار ایجاد شده است.

با توجه به داده‌های اخیر منبع CoinMarketCap، حجم معاملات آتی دائمی Solana به ۵.۴۶ میلیارد دلار افزایش یافته است و از ۴.۶۸ میلیارد دلار اتریوم در بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته فراتر رفته است.

معاملات آتی دائمی (perpetual futures trading) به عنوان ابزار مالی کلیدی حوزه کریپتو، به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا ارزش آتی یک ارز دیجیتال را بدون محدودیت تاریخ انقضا پیش‌بینی کنند. پیشتازی قابل توجه سولانا در این زمینه نشان دهنده یک خروج قابل توجه است که به طرزی حیاتی سنگر اتریوم را به عنوان یک بازیکن غالب در این زمینه به چالش می‌کشد.

رشد بازار ارز دیجیتال سولانا

پس از این دستاورد، قیمت سولانا در ۲۴ ساعت ۷.۵۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲ دلار و ارزش بازار ۴۸.۱ میلیارد دلار رسید. از نظر معاملات نقدی، سولانا ۸.۴۳ درصد دارد در حالی که اتریوم ۴.۶۲ درصد است. موفقیت سولانا به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نیز تعمیم می‌یابد که در طی ۲۴ ساعت از اتریوم در حجم معاملات پیشی گرفته است. این نشان دهنده تغییر در نقش اتریوم در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

دلایل رشد ارزش سولانا چیست؟

کارشناسان رشد سولانا را به افزایش ارزش کل قفل شده آن نسبت می‌دهند که اکنون بیش از ۱.۴ میلیارد دلار است. عواملی که سولانا را ارز دیجیتالی متمایز ساخته، می‌توان کارمزدهای رقابتی، عملیات سریع، و اکوسیستم پر جنب و جوشی دانست که میم کوین‌ها را نیز شامل می‌شود. عواملی که به خوبی توجه جامعه‌ی ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

منبع: coinpedia

 

قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست