5 ارز مهم هفته

۵ ارز دیجیتال مهم هفته (۱۰ ژوئن)؛ خرید یا فروش، کدام تصمیم بهتری است؟

تجزیه و تحلیل بیت کوین نشان دهنده آن است که نمودارها بالاتر از حمایت حیاطی خود یعنی در ۲۵۲۵۰ قرار گرفته است. این نشان دهنده آن است که فعالان بازار از اخبار شکایت‌ها و بسته شدن بایننس چشم پوشی کردند و این بازار تا مدت طولانی پایین نمی‌مانند و همچنین معامله‌گران به جای ترس در حال خرید در قیمت پایین تر هستند.

اقدام نظارتی اخیر SEC از زمانی که مدیر عامل ARK Invest.، کتی وود مدیریت خود را آغاز کرده است؛ افت سهام های مرتبط با ارز دیجیتال را خریداری کرده است. وود ۲۱ میلیون دلار از سهام کوین بیس را در ۶ ژوئن خریداری و به ارزش ۱۹.۹ میلیون دلار بین ۷ تا ۸ ژوئن را block inc  کرد و پس از آن سهام خریداری کرد.
بازارهای سهام ایالت متحده در حال چرخش هستند و به بالای ۴۳۰۰ رسیدند که این در تاریخ خود به اگوست ۲۰۲۲ برمی‌گردد.اما بازار ارز دیجیتال به کجا خواهد رسید آیا سطوح بالاتر میروند؟ در ادامه متوجه این اتفاق خواهیم شد.

۱. تحلیل بیت کوین

بیت کوین در هفته‌ای که گذشت از میانگین متحرک خود در تاریخ ۷ ژوئن رد شد. البته نکته‌ی مثبت آن این است که گاوها اجازه‌ی رد شدن قیمت بیت کوین به زیر ۲۶۱۲۵ را ندادند. این نشان دهنده‌ی خرید معامله‌گران در سطح پایین است.

گاوها در این مسیر دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

احتمال دیگر آن است که قیمت از سطح فعلی کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا با کشیدن قیمت به ۲۵۲۵۰ دلار، موقعیت را تقویت کنند. خریداران نیز از این سطح حفاظت خواهند کرد.

۲. تحلیل اتریوم

نمودار گاوی موفق به حفظ اتریوم شده است و این نشان دهنده ی تقاضا در سطوح پایین تر است. متحرک نمایی ۲۰ روزه هم مسطح شده و شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی است. که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا (RSI) است. اگر خرسی قیمت را به زیر ۱۷۷۸ دلار برساند این تعادل به نفع خرسی ها و به ۱۷۴۰ دلار خواهد رسید. ممکن است جفت حمایت گوه سقوط کند.

البته اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۹۲۷ متمایل شود گاوی‌ها برتری خواهند داشت. این جفت ممکن است به ۲۰۰۰ و سپس ۲۲۰۰ دلار حرکت کند.

۳. تحلیل بایننس کوین

به منطقه بیش از حد فروش شود. این نشان دهنده این است که فروش احتمالاً در کوتاه مدت بیش از حد شده است. به عبارت دیگر، احتمال بروز یک رالی امدادی و جبران قیمت وجود دارد، اما این رالی احتمالاً در سطح ۲۶۵ دلار و سپس مجدداً در سطح ۲۸۰ دلار با فروش مواجه خواهد شد. اگر قیمت از هر یک از این سطوح پایین بیاید، این نشان دهنده این است که احساسات منفی همچنان وجود دارد و تجار در هر رالی به فروش می‌پردازند.

از نظر کاهشی، اگر قیمت توسط فروشندگان به زیر میزان پایین روزانه ۲۵۳ دلاری که در تاریخ ۷ ژوئن به ثبت رسیده است، بیاید، جفت BNB/USDT ممکن است ادامه نزول خود را به سمت ۲۴۰ دلار و حتی کمتر از آن به ۲۲۰ دلار ادامه دهد.

۴. تحلیل ریپل

ریپل در حال حرکت صعودی است. خرسی ها تلاش کردند تا یک اصلاح را آغاز کنند. اما خب نتوانستند که قیمت را به میانگین متحرک ۲۰ روزه در تاریخ ۷ ژوئن بکشند که نشان میدهد خرگوشی ها هنوز قوی  هستند.

در ناحیه مثبت خرگوش‌ها نشان دهنده کنترل گر بازار RSI صعودی بودن و میانگین متحرک ۲۰ روزه هستند. خریداران سعی می‌کنند قیمت را بالاتر از ناحیه مقاومتی و بین ۰.۵۶ و ۰.۵۸ دلار ببرند و اگر موفق واقع شود، حرکت صعودی جدید آغاز خواهد شد. قیمت ابتدا به ۰.۶۰ دلار و سپس به ۰.۸۰ دلار خواهد رسید.

۵. تحلیل کاردانو

نمودار گاوی سعی کرد در ۸ ژوئن یک رالی امدادی آغاز کند اما کندل بلند نشان میدهد که خرسی ها به فروش کاردانو ادامه می‌دهند.

اولین مقاومت بالایی که باید مورد توجه قرار گیرد، میانگین متحرک ۲۰ روزه (۰.۳۵ دلار) است. شکست و بستن قیمت بالاتر از این مقاومت نشان دهنده کاهش فشار فروش می‌شود. در مقابل، اگر قیمت ادامه پیدا کند و زیر ۰.۳۰ دلار سقوط کند، این می‌تواند مسیری را برای کاهشی به سمت ۰.۲۴ دلار فراهم کند.

۶. تحلیل دوج کوین

دوج کوین زیر سطح شکست ۰.۰۷ دلار باقی می‌ماند. اما گاوی‌ها به خرسی‌ها اجازه ندادند که قیمت به حمایت بعدی نزدیک به ۰.۰۶ دلار کاهش دهند.

۷. تحلیل سولانا

سولانا در ۸ ژوئن به زیر سطح حمایت ۱۸.۷ دلار رسید. اما کندل بلند نشان می‌دهد که گاوی‌ها تلاش برای حفاظت از سطح می‌کنند.

۸. تحلیل ماتیک

ماتیک همچنان به سمت حمایت حیاطی خود در ۰.۶۹ دلار حرکت می‌کند که نشان می‌دهد خرسی ها کنترل محکمی دارند.

پیشنهاد نیک‌پرداخت

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست