۵ دلیل سقوط قیمت بیت کوین در دو روز گذشته

۵ دلیل سقوط قیمت بیت کوین در دو روز گذشته

در دو روز گذشته بیت کوین از قیمت ۲۹ هزار دلار، تقریبا به نزدیکی ۲۵ هزار دلار رسید. اما دلیل این اتفاق چیست؟

در تاریخ ۱۸ آگست، بیت کوین در کمتر از ۱۰ دقیقه و با ریزش ۸ درصدی، به پایین‌ترین قیمت خود در دو ماه اخیر رسید. در حالی که دلیل واحد و مشخصی برای این اتفاق وجود ندارد، اما چندین فاکتور منجر به سقوط بیت کوین شده‌اند. در ادامه این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم.

دلیل سقوط قیمت بیت کوین

۵. فروش بیت کوین توسط اسپیس اکس ایلان ماسک

روز گذشته، جاش گیلبرت، تحلیلگر EToro، در گزارشی اعلام کرد که شرکت SpaceX بخشی از یا تمام دارایی‌های ۳۷۳ میلیون دلار بیت کوین خود را فروخته است. هنگامی که یک نام بزرگ بیت کوین‌های خود را می‌فروشد، مخصوصا اگر نام پر نفوذی مثل ایلان ماسک باشد، قیمت این دارایی را تحت فشار قرار می‌دهد.

پس از انتشار خبر فروش بیت کوین توسط اسپیس اکس، ۲٫۵ ساعت طول کشید تا قیمت این رمزارز کاهش پیدا کند.

۴. نگرانی‌ها در خصوص نرخ بهره آمریکا

گیلبرت، یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت بیت کوین را انتظارات و نگانی‌ها از نرخ بهره آمریکا اعلام کرد. همچنین اگر برخی از نقاط ضعف بازار‌های جهانی را در نظر بگیریم، مخصوصا دارایی‌های پر ریسک، انتظار می‌رود تا نرخ بهره آمریکا ضعف این بازارها را تشدید کند.

در یک ماه گذشته، بیت کوین به سختی توانست جایگاه خود را حفظ کند. این ارز دیجیتال در یک طیف باریک بین ۲۹ تا ۳۰ هزار دلار خرید و فروش شد. با این حال یک جرقه لازم بود تا این رمزارز ترند صعودی یا نزولی بگیرد. اما افزایش نگرانی‌ها در خصوص نرخ بهره آمریکا، وضعیت را برای رشد بیت کوین سخت کرده بود.

۳. بازده اوراق بهادار

تینا تِنگ، تحلیلگر بازار CMC Market، نظر دیگری در خصوص سقوط بیت کوین دارد. یکی از دلایل فروش گسترده این ارز دیجیتال، رشد اخیر بازده اوراق بهادار دولتی است. به باور او، افزایش بازدهی اوراق بهادار، معمولا منجر به کاهش نقدینگی در سرتاسر بازار و در نهایت باعث کاهش قیمت‌ها شود.

او بازده اوراق بهادار دولتی را دلیل اصلی نزول قیمت بیت کوین می‌داند. البته او به وضعیت بحرانی و بدهی کلان شرکت انبوه ساز Evergrande چین هم اشاره کرد. اما این اتفاق را دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین نمی‌داند.

۲. خطر کاهش ارزش یوان

مارکوس تیلن، مدیر تحقیقات Matrixport، کاهش ارزش یوان چین را یکی از دلایل برجسته فروش گسترده بیت کوین می‌داند. به تازگی یوان چین به پایین‌ترین سطح معاملات خود از سال ۲۰۰۷ تا امروز رسیده است.

این اتفاق در گذشته هم نمونه مشابهی را تجربه کرده بود. در آگست سال ۲۰۱۵، با کاهش ارزش یوان چین، قیمت بیت کوین در طول دو هفته ۲۳ درصد کاهش قیمت داشت.

۱. سقوط بیت کوین با فروش گسترده توسط نهنگ‌ها

اما دلیل اصلی کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین، فروش بزرگ نهنگ‌های بازار است. تریدرها باور دارند که یک یا چند بازیگر بزرگ بازار کریپتو، شروع به فروش عظیم دارایی‌های خود کرده‌اند. در روز گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار کریپتو لیکویید شد.

البته یکی دیگر از دلایل فروش بیت کوین، خبر ثبت اتریوم به عنوان یک دارایی قابل معامله (ETF) بود. بسیاری از تریدرها بیت کوین‌های خود را فروختند تا اتریوم را جایگزین دارایی‌های خود کنند.

منبع: Cointelegraph

پیشنهاد نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست