عدم خرج شدن بیش از ۶۰ درصد بیت کوین‌ها

غیرفعال بودن ۶۰ درصد آدرس‌های بیت کوین در یک سال اخیر

بیت کوین در حال نزدیک شدن به یک رکورد جدید است. بیش از ۶۰ درصد از آدرس‌های بیت کوین حداقل در یک سال اخیر فعالیتی نداشته و خرج نشده‌اند. فقط دو بار در تاریخ این ارز دیجیتال، تا این حد شاهد سکون بیت کوین در کیف پول‌ها بوده‌ایم.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین بار دیگر منطقه ۴۰ هزار دلاری خود را از دست داد و حالا در قیمت ۳۸٫۸۰۰ هزار دلار معامله می‌شود. اما داده‌های موجود نشان می‌دهند که خیلی از کاربران با وجود کاهش ارزش این رمزارز، علاقه‌ای به فروش آن ندارند.

طی اطلاعاتی که از سوی شرکت تحلیلی Glassnode منتشر شده، با وجود نوسانات قیمت رمزارزها، بیش از ۶۰ درصد از موجودی بیت کوین‌های بازار، در یک سال اخیر و بیشتر، در آدرس‌های خود ثابت مانده‌ و جابه‌جا نشده‌اند.

حفظ بیت کوین توسط هولدرها
حفظ بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران با وجود کاهش قیمت

سکون آدرس‌های بیت کوین در یک سال اخیر

حفظ سرسختانه بیت کوین توسط سرمایه گذاران بلندمدت، مشخصه ای است که فضای فعلی بازار بیت کوین را از اکثر روندهای نزولی دیگر متمایز می‌کند. در حالی که شاهد نزدیک شدن به کاهش بیش از ۵۰ درصد ارزش قیمت این ارز دیجیتال به نسبت بالاترین قیمت بیت کوین و وجود شک و تردید بین تریدرها هستیم، اما هولدرها از جایگاه خود کنار نکشیده‌اند و خبری از فروش بیت کوین نیست.

در حقیقت بر خلاف بسیاری از نمونه‌های گذشته، سرمایه‌گذاران حتی در حال افزودن دارایی‌های خود هستند و سعی می‌کنند با این شرایط بازار، بیت کوین‌های خود را افزایش دهند.

طبق آماری که توسط گلس‌نود منتشر شده است، تا تاریخ ۱۸ فوریه، بیش از ۶۰ درصد از آدرس‌های بیت کوین به مدت حداقل یک سال، هیچ تراکنشی نداشته‌اند. جالب است بدانید که طی بیش از ۱۰ سال از عمر بیت کوین، فقط دو بار شاهد چنین اتفاق مشابهی بوده‌ایم. در این دو رویداد مشابه نیز قیمت بیت کوین روند کاهشی را طی کرده است اما هولدرها سرمایه خود را حفظ کرده‌اند.

این اتفاق یک بار در سال ۲۰۱۶ رخ داد که قیمت بیت کوین بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ دلار در جریان بود. همچنین باری دیگر این اتفاق در اواسط سال ۲۰۲۰ رخ داد که قیمت بیت کوین ۹۰۰۰ دلار بود. هر دو رویداد مشابه درست پیش از یک حرکت گاوی عظیم رخ دادند.

طبق نظر تحلیلگران، هولدرهای بلند مدت با صبر زیاد دارایی خود را حفظ کرده‌اند. چرا که آن‌ها به خوبی می‌دانند چه اتفاقی رخ خواهد داد. نظر شما در خصوص وضعیت بازار چیست؟ آیا سکون آدرس‌های بیت کوین در یک سال اخیر خبر از یک رشد قیمت بزرگ می‌دهد؟

در صورتی که شما هم قصد دارید به جمع خریداران و هولدرهای بیت کوین بپیوندید، می‌توانید از پلتفرم نیک پرداخت برای خرید هر نوع ارز دیجیتال استفاده کنید. تنها کافی است وارد حساب کاربری خود شده و درخواست‌تان را ثبت کنید. نیک پرداخت با کمترین کارمزد، پشتیبانی ۲۴ ساعته و پذیرش کارت بانکی، خرید بیت کوین را برای شما آسان می‌کند.

منبع: Cointelegraph

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست