تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها

افزایش قیمت سولانا و تلاش بیت کوین برای ریکاوری

این هفته بیت کوین باز هم از منطقه ۴۰ هزار دلار پایین آمد و اتریوم به ۲٫۷۰۰ دلار برگشت. از طرف دیگر، افزایش قیمت سولانا با رشد ۷ درصدی، شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم زد. با تحلیل کوتاه این هفته ارزهای دیجیتال همراه ما باشید.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت بیت کوین وضعیت قرمز و منفی را سپری کرد و به زیر سطح ۴۰ هزار دلار رسید. حتی در مقطعی، بیت کوین زیر قیمت ۳۸ هزار دلار هم معامله شد. در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین کمی وضعیت خود را بهبود داده و در قیمت ۳۹٫۲۶۰ دلار معامله می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد خرس‌ها در نزدیکی ۴۰ هزار دلار پرسه می‌زنند و کار را برای گاو‌ها سخت کرده‌اند.

وقتی برترین ارز دیجیتال دنیا با چنین مشکلی مواجه باشد، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز موانع مختلفی را سر راه خود می‌بینند. اتر،‌ دومین ارز دیجیتال برتر دنیا از نظر ارزش بازار، در این هفته قیمت حمایت ۲٫۶۵۰ دلاری را رد کرد و روند قرمزی را طی کرد. هرچند امروز توانست با یک ریکاوری، در ۲٫۷۳۰ دلار معامله شود. ریپل همچنان در زیر قیمت ۰٫۸۰ دلار معامله می‌شود و آدا هنوز نتوانسته به قیمت ۱ دلار برسد.

قیمت بیت کوین

پس از حرکت تند گاوها در ابتدای هفته گذشته و دستیابی قیمت بیت کوین به ۴۱٫۲۰۰ دلار، این ارز دیجیتال دوباره روندی کاهشی را طی کرد تا در اواخر هفته گذشته به زیر سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار برسد و حتی در مقطعی ۳۸٫۸۰۰ دلار را هم رد کند. با این حال بیت کوین در تلاش برای ریکاوری وضعیت خود، دوباره به بالای ۳۹ هزار دلار بازگشت و حالا سطح مقاومت ۳۹٫۲۰۰ دلار را هم رد کرده است. اما منطقه مقاومت اصلی این هفته بیت کوین، سطح ۴۰ هزار دلار است. با پشت سر گذاشتن این سطح، بیت کوین می‌تواند ریکاوری خود را تکمیل کند و به ۴۱٫۲۰۰ دلار برسد.

اما از طرف مقابل هم که بخواهیم تحلیل کنیم، اگر خرس‌ها اجازه ریکاوری بیت کوین را ندهند و پیشتازی کنند، این ارز دیجیتال با سطح حمایت ۳۸٫۲۰۰ دلار مواجه خواهد شد. سپس این سطح به ۳۷٫۵۰۰ دلار خواهد رسید و از آنجا بیت کوین می‌تواند با یک سقوط دیگر به سطح ۳۶٫۵۰۰ دلار برسد.

قیمت اتریوم

اتریوم این هفته به زیر منطقه حمایت ۲٫۸۰۰ دلار گام برداشت و حتی برای مدتی کوتاه، قیمت زیر ۲٫۶۰۰ دلار را هم لمس کرد. اما اتر هم توانست کمی به خود بیاید و با ریکاوری، حالا در بالای قیمت ۲٫۷۰۰ دلار معامله شود. اتر در حال حاضر در ۲٫۷۴۰ دلار معامله می‌شود و با سطح مقاومت ۲٫۷۵۰ دلار مواجه است. سطح مقاومت کلیدی بعدی این ارز دیجیتال ۲٫۸۸۰ دلار است و زمانی که بتواند آن را رد کند، می‌تواند برای قیمت ۳۰۰۰ دلار تلاش کند.

اما اگر ریکاوری به سرانجام نرسد و باری دیگر شاهد روند نزولی باشیم، قیمت این ارز دیجیتال به ۲٫۶۵۰ دلار برخواهد گشت و حتی باید با سطح حمایت ۲٫۶۰۰ دلار و ۲٫۵۵۰ دلار دست و پنجه نرم کند.

رشد ۷ درصدی قیمت سولانا
در شرایط نزولی بازار، سولانا ۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

افزایش قیمت سولانا و ریکاوری آلت کوین‌ها

کاردانو (آدا) یکی از ارزهای دیجیتالی است که در هنگام ریکاوری خود اسیر مومنتوم خرس‌ها شد و به سطح حمایت ۰٫۹۵ دلار رسید. این ارز دیجیتال حتی به زیر قیمت ۰٫۹۵ دلار هم رسید و منطقه حمایت ۰٫۹۲ دلار را هم امتحان کرد. اما ریکاوری این ارز دیجیتال جواب داد و به ۰٫۹۷۴۴ دلار رسید. اما به نظر می‌رسد خرس‌ها همچنان در منطقه ۱ دلار فعال باشند و کار را برای کاردانو سخت کنند.

بایننس کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که این هفته روند نزولی داشت و به زیر منطقه حمایت ۳۸۵ دلار رسید و حتی قیمت ۳۷۵ دلار را هم تست کرد. در حال حاضر بایننس کوین مشغول ریکاوری ضررهای خود است و در قیمت ۳۹۱ دلار معامله می‌شود. منطقه مقاومت این رمزارز ۳۹۲ دلار است و می‌تواند خود را به ۴۰۰ دلار برساند.

اما سولانا برترین ارز دیجیتال پیروز این هفته بود. این ارز دیجیتال تقریبا رشدی ۷ درصدی را تجربه کرد و خیلی راحت به ۹۲ دلار رسید تا تمامی ضررهای هفتگی خود را جبران کند. این ارز دیجیتال حالا در قیمت ۹۴ دلار معامله می‌شود. افزایش قیمت سولانا می‌تواند سطح ۱۰۰ دلاری مقاومت را هم بشکند و گاوهای خود را در سطح قیمت ۱۱۲ دلار امتحان کند.

دوج کوین نیز روند نزولی داشت و سطح حمایت ۰٫۱۴۰ دلاری خود را شکست تا منطقه ۰٫۱۳۵ دلار را امتحان کند. حتی توییت‌های ایلان ماسک و تایید پذیرش این ارز دیجیتال در ایستگاه سوپرشارژ تسلا هم نتوانست وضعیت دوج کوین را بهبود ببخشد. این رمزاز حالا در قیمت ۰٫۱۳۹ دلار معامله می‌شود.

سخن پایانی

به صورت کلی، بیت کوین فعلا وضعیت خرسی را از خود نشان می‌دهد و این هفته همچنان برای عبور از این شرایط تلاش خواهد کرد. افزایش قیمت سولانا نیز خبر خوشی برای سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال بود. هرچند بسیاری از آلت کوین‌های دیگر وضعیتی مشابه بیت کوین داشتند. با این حال طبق تحلیل‌هایی که در بازار صورت گرفته، بسیاری از سرمایه‌گذاران با وجود روند کاهشی بیت کوین، حفظ و ذخیره این ارز دیجیتال را ترجیح می‌دهند و باور دارند که این وضعیت بیت کوین گذرا خواهد بود.

اگر شما هم جزو این دست از سرمایه‌گذاران بلند مدت هستید و آینده خوشبینانه‌ای را برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنید، می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار، از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید. کافی است با ورود به پنل کاربری خود، ارز دیجیتال مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کمتر از ۱۵ دقیقه، رمزارز‌تان را خریداری کنید.

منبع: Cryptonews

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست