بازی سندباکس

آشنایی با بازی سندباکس و آموزش کسب درآمد از آن

از زمانی که بازی‌های P2E با به دنیای گیمینگ گذاشته‌اند، سری جدید بازی‌های کامپیوتری که بر اساس سیستم خاص این نوع بازی‌ها بنا شده‌اند، روزبه‌روز در حال افزایش است. جالب اینجاست که بسیاری از بازی‌های جدید که حالا نام‌آور دنیای بازی‌های P2E (play to earn) هستند، پای خود را فراتر از هم‌نسلی‌هایشان گذاشته‌اند و حالا بیش از پیش محبوب شده‌اند. بازی سندباکس هم یکی از همان بازی‌های خفنی است که امکان کسب درآمد ارزی را برای گیمرها فراهم می‌کند. نکته مهم داستان اینجاست که بازی روی بستر شبکه‌های بلاک‌چین  هم قرار داده شده تا گیمرها علاوه بر بازی بتوانند در دنیای کریپتوکارنسی هم دستی بر آتش داشته باشند.

بازی سندباکس احتمالا در وهله اول شما را یاد بازی‌های مشابه و هم‌رده خود مثل ماین‌کرافت یا Roblox میاندازد، ولی وقتی که بازی عملا شروع می‌شود و شما وارد داستان و دنیای کاراکترها می‌شود، همه چیز از نو خلق می‌شود. بازی‌های نسل جدید که حالا بر شبکه‌های بلاک چین مختلف بنا شده‌اند، فرصت‌های بسیاری را برای کسب درآمد از گیم فراهم کرده‌اند. با ما همراه باشید تا از این مکانیزم سودآور بیشتر مطلع شوید.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

بازی سندباکس چیست؟

بازی سندباکس (Sandbox) بر اساس سیستم بلاکچین و در دنیای کریپتوکارنسی چیده شده است. البته این تعریف اصلا به آن معنا نیست که شما برای بازی کردن در این پلتفرم باید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید و معامله کنید؛ بلکه منظور ما این است که بازی سندباکس هم جزو همان بازی‌های نسل جدید است که بر پایه سیستم P2E ساخته و طراحی شده است. شاید از خودتان بپرسد که بازی‌ P2E چیست؟ پیش از این که دست به کار بشوید و این عبارت را در موتور جست‌وجوگر گوگل سرچ کنید، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

بازی‌های P2E که مبنای بسیاری از بازی‌های نسل جدید از جمله بازی Sandbox بر اساس آن چیده شده است، یک سیستم تخصصی برای بازی‎های کامپیوتری جدید است که هدف آن‌ها پیش از هر چیزی، ایجاد کسب درآمد برای گیمرها است. به عبارت ساده‌تر یک سیستم P2E که مخفف عبارت کامل Play to Earn (برای کسب درآمد بازی کن) است، پیش از آن که به فکر سرگرم کردن گیمرها باشد، به این فکر است که پلتفرم آن، بستری قابل تکیه  برای گیمرهایی باشد که می‌خواهند از طرق مختلف (از جمله دلار و ارزهای دیجیتال) پول دربیاورند. البته این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که بازی‌های بنا شده بر این سیستم، از قابلیت‌های مختلفی در بحث گیم پلی و گرافیک بهره‌مند شده‌اند و گیمرها را میخکوب می‌کنند.

اما آن چه که واضح جلوه می‌کند، تقدم کسب درآمد گیمر بر سرگرم شدن او است که در این سیستم به وضوح دیده می‌شود. به هرحال، بازی سندباکس بر سیستم P2E بنا شده است و گیمرهایی که برای بازی کردن در این پلتفرم می‌آیند، در واقع می‌خواهند مبالغ قابل توجهی را به درآمد خود اضافه کنند. جالب است بدانید که سندباکس هم ارز دیجیتال مخصوص به خودش را دارد که با عنوان SAND شناخته می‌شود.

بازی سندباکس
نمایی از گرافیک بازی Sandbox

بازی Sandbox بر پایه کدام بلاکچین بنا شده است؟

بازی Sandbox روی شبکه بلاکچین اتریوم قرار داده شده است تا دارایی‌های دیجیتال گیمرها (که از طریق بازی مردن در این پلتفرم به دست می‌آورند) در همین فضا وجود داشته باشند. پلتفرم بازی سندباکس با توجه به ۳ برنامه مجزا به یک مجموعه واحد تبدیل شده است. هر ۳ برنامه Marketplace، VoXEdit و Game Maker دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پلتفرم مناسبی برای کسب درآمد گیمرها فراهم شود.

به عبارت ساده‌تر، اگر سندباکس را به برنامه‌ای بزرگ تشبیه کنیم، هر ۳ برنامه‌ای که ذکر کردیم، دریا، آسمان و زمین این دنیای وسیع را تشکیل می‌دهند و شالوده این بازی را به وجود می‌آورند. دارایی‌های دیجیتالی یا Assetهایی که گیمرها در این بازی به دست می‌آورند، به صورت اختصاصی از طریق برنامه VoXEdit ایجاد می‌شوند و گیمرها هم می‌توانند این دارایی‌ها را با فروختن در مارکت Sandbox Market (که در بازی وجود دارد) به پول تبدیل کنند.

آیا بازی سندباکس نسبت به بازی‌های دیگر بهتر است؟

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای همین مقاله به بازی‌های هم‌نسلی سندباکس مثل ماین کرافت اشاره کردیم. اما خب احتمالا می‌دانید که محبوبیت ماین کرافت و بازی‌های مشابه آن بسیار بالاست و از طرفی، آن بازی‌ها از قدمت بیشتری برخوردار هستند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار همان محبوبیت را از بازی Sandbox هم داشت. اما این نکته را نباید از یاد برد که بازی‌های نسل جدید به شدت در حال محبوب شدن هستند و هر بار که بازی جدیدی به دنیای گیمینگ ارائه می‌شود، مورد استقبال گیمرها و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به طور کلی، دنیای بازی‌های کامپیوتری نسل جدید به شدت به تعداد کاربران و گیمرهایی که در آن پلتفرم گرد هم میایند تا به رقابت و البته کسب درآمد بپردازند، وابسته است. بدیهی است که هرچقدر تعداد کاربران و گیمرهای یک پلتفرم جدید بالاتر برود، شانس آن نسبت به بازی‌های قدیمی افزایش خواهد یافت. با این وصاف بازی سندباکس هم از همان بازی‌هایی است که حالا مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. ممکن است که سودآورتر از بازی‌های دیگر مثل همان ماین کرافت جلوه کند. در مورد کسب بیت کوین با بازی و نحوه نقد کردن آن هم بخوانید.

بازی سندباکس
تصویری از امکان خریدوفروش NFT در بازی سندباکس که بخش قابل توجهی از بازی است.

کاربرد NFT در بازی سندباکس چیست؟

دارایی‌های دیجیتال یا همان Assetهایی که در این مقاله به شما یادآوری کردیم را یادتان است؟ این دارایی‌های دیجیتال که در حین بازی کردن به دست گیمرها می‌رسد، در قالب NFT یا همان توکن‌های غیر قابل تعویض ساخته می‌شوند. کاربران و گیمرها می‌توانند با جمع‌آوری این دارایی‌های دیجیتال که به صورت NFT درآمده‌اند، آنها را در قسمت فروشگاه بازی سندباکس به فروش برسانند تا کسب درآمد داشته باشند. اگر بخواهیم نقش NFT را در بازی Sandbox مورد تجزیه‌وتحلیل قرار بدهیم، باید نقشی مشابه ارز رایج یک کشور را به آن بدهیم. مدر ادامه در موردسایر بخش‌های مهم بازی سندباکس اطلاعاتی را به‌دست خواهید آورد.

دانلود و راه‌اندازی بازی سندباکس

دانلود کردن بازی Sandbox بسیار آسان است و برای این کار کافی است که وارد سایت این بازی شوید.

  • پس از ورود به صفحه اصلی سایت، از گوشه راست صفحه، روی گزینه ثبت نام یا Sign Up کلیک و اطلاعات مورد نیاز را درج کنید.
  • پس از انجام دادن مراحل مربوط به ثبت نام در این بازی، باید کیف پول مورد نظر خود را برای اتصال به پلتفرم انتخاب کنید.
  • خود بازی Sandbox به صورت پیش‌فرض، ۳ کیف پول دیجیتال از قبیل MetaMask، Biski و Venly (Arkane) به شما پیشنهاد می‌کند و می‌توانید از این میان یکی را انتخاب کنید.

عملیات انتخاب کیف پول دیجیتال در ابتدای بازی باعث می‌شود که هیچ خطر و تهدیدی متوجه دارایی‌های دیجیتال شما در فضای بازی نشود و بتوانید با خیالی کاملا آسوده به بازی کردن و کسب درآمد مشغول شوید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب کیف پول مورد نظرتان، باید پس از انتخاب، عبارت کلیدی صحیح را به درستی انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که این عبارت کلیدی را حتما روی یک برگه کاغذی یادداشت کنید و پیش خودتان نگهدارید. نوشتن یا ذخیره کردن عبارات کلیدی کیف پول دیجیتال در فضای کامپیوتر یا گجت‌های هوشمند، احتمال سوء استفاده افراد سودجو را افزایش می‌دهد و ممکن است وارد دردسرهای بزرگی بشود. نکات انتخاب بهترین کیف پول را اینجا بخوانید.

در ادامه این آموزش، با کیف پول دیجیتالی متاماسک پیش می‌رویم. البته به یاد داشته باشید که بازی‌های قرار گرفته‌شده در فضای بلاک چین، قوانین خاصی دارند که باید از آنها مطلع باشید. برای مثال، به دلیل قرارگیری این بازی بر شبکه بلاک چین اتریوم، شما باید با مکانیزم گس (Gas) یا هزینه کارمزدها آشنا باشید که در ادامه به طور مفصل در مورد آن توضیح داده‌ایم.

بازی سندباکس
نمایی از نحوه اتصال کیف پول دیجیتال در سایت بازی سندباکس

گس چیست و چگونه باید مرورگر مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کردن والت یا کیف پول دیجیتالی خود به دقت فکر کنید تا دچار مشکل نشوید. از یاد نبرید که این بازی روی شبکه بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هزینه تراکنش‌ها در این شبکه، گس (Gas) نام دارد. گس همان چیزی است که شما باید در حین فروختن یا خریدن دارایی‌های دیجیتال خود پرداخت کنید. با پرداخت پس پایین رغبت برای انجام معامله شما کاهش می‌یابد و هرچقدر این هزینه را بیشتر کنید، افراد بیشتری مایل هستند که معامله شما در اتریوم را به پایان برسانند.

برای این که بتوانید در عملیات اتصال کیف پول دیجیتال به بازی سندباکس موفق عمل کنید، لازم است که از یک مرورگر کاربردی و خوب بهره‌مند شوید. پیشنهاد ما به شما این است که با نصب کردن مرورگر Google Chrome این کار را انجام دهید؛ البته مرورگر Brave هم گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

نحوه ثبت نام در سندباکس و نکات پیش از شروع بازی 

برای موفقیت در بازی سندباکس باید نکاتی را پیش از شروع بازی در نظر داشته باشید. بازی سندباکس از آن دسته بازی‌های است که فضای نسبتا پیچیده‌ای دارد، اما می‌توان با کمی دقت و وقت گذاشتن بر آن مسلط شد. در ادامه، این چند نکته مهم را حتما به یاد داشته باشید:

  • پس از وارد کردن عبارت کلیدی مورد نظر در قسمت اتصال به کیف پول دیجیتالی، عملیات اتصال به کیف پول و شبکه بلاکچین با موفقیت تمام می‌شود.
  • برای تکمیل ثبت نام در بازی سندباکس باید آدرس ایمیل و نام کاربری (User name) خود را وارد کنید.
  • در ادامه و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نظر روی گزینه Create Account کلیک کنید تا ثبت نام انجام شود.
  • پس از ساخته شدن حساب شخصی شما در بازی سندباکس، کیف پول دیجیتالی که در ابتدا انتخاب کرده بودید را مجددا انتخاب کنید.
  • با ورود به صفحه شخصی خود در این بازی، تنظیمات مختلف و متنوعی پیش روی شما خواهند بود. برای مثال شما می‌توانید با کلیک کردن روی بخش Me وارد تنظیمات شخصی خود بشوید و آدرس ایمیل یا رمز عبور خود را تغییر دهید.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید در بازی Sandbox در نظر گرفت، انتخاب یک عکس پروفایل یا آواتار است. آواتار مدنظرتان را از بین گزینه‌هایی که در باربر شما قرار می‌گیرد، انتخاب کنید.
  • حالا شما آماده هستید که وارد بازی شوید!

آموزش بازی Sandbox

برای بازی کردن در محیط بازی سندباکس کافی است که از مرحله انتخاب آواتار شروع کنیم. در همان لحظه‌ای که اطلاعات پروفایل شما کامل شده است و شما به عنوان یک گیمر شناخته می‌شوید، باید بازی را شروع کنید. بازی با پشت سر گذاشتن چند مرحله عملا شروع می‌شود:

  • مرحله اول: آواتار خود را انتخاب کنید و تصویر مجازی خود را بسازید. شما می‌توانید در این مرحله هر نوع جنسیتی را به خود نسبت بدهید و چهره او را با توجه به گرافیک بازی بسازید. همچنین امکان اضافه کردن انواع اکسسوری‌ها و لباس‌های جورواجور هم وجود دارد.
  • مرحله دوم: در این مرحله بهتر است که کمی SAND بخرید و وارد بازی شوید. همان‌طور که اشاره کردیم، توکن بومی و اختصاصی این بازی SAND نام دارد. کاربران و گیمرها می‌توانند با استفاده از این ارز دیجیتال در اکوسیستم بازی سندباکس مشغول به فعالیت و کسب درآمد شوند. با قرار دادن مقداری SAND در کیف پول دیجیتال خود می‌توان انواع دارایی‌های دیجیتال را به وجود آورد، خرید یا فروخت.
  • مرحله سوم: با در نظر گرفتن تمامی قابلیت‌هایی که در بازی وجود دارند، تمامی شرایط و موقعیت‌های حریفان را به خوبی بسنجید. یک نقشه مخصوص بازی در اختیار شما خواهد بود که با استفاده از اطلاعات آن می‌توانید به موقعیت جغرافیایی حریفان و رقیبان خود در بازی پی ببرید.

چگونه در بازی سندباکس، بازی بسازم؟

بازی Sandbox این امکان را هم به وجد آورده است که شما بتوانید یک بازی جدید و مطابق میل خود در فضای آن به وجود بیاورید. به لطف NFTها و مدل‌های متنوع سه بعدی می‌توان فضای بازی موردنظر خود را در این بازی به وجود آورد و قوانین آن را شکل داد. برای این کار در ابتدا باید برنامه Game Maker را سندباکس دانلود و سپس بازی‌های ۳ بعدی خود را طراحی کنید.

چطور می‌توان ارز دیجیتال SAND را خریداری کرد؟

همان‌طور که گفته بودیم، شما می‌توانید با استفاده از توکن بومی و اختصاصی بازی سندباکس یعنی SAND تمام دارایی‌ها دیجیتالی خود را بسازید و بعد آن‌ها را در قالب NFT در Sandbox Market به فروش برسانید. خریدن ارز دیجیتال SAND در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری در بازی است. بدیهی است که هرچقدر SAND بخرید، بیشتر می‌توانید دارایی دیجیتال بسازید و هرچقدر هم دارایی دیجیتال و مجازی داشته باشید، می‌توانید بیشتر کسب درآمد کنید.

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن بستری مناسب برای خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال موجود در دنیای کریپتوکارنسی امکان خریدوفروش SAND را به وجود آورده است. پس روی خدمات ۲۴/۷ (۲۴ شبانه‌روز و ۷ روز هفته) حساب ویژه‌ای باز کنید. برای خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال SAND کافی است روی آدرس الکترونیکی خریدوفروش ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه ارز دیجیتال خریداری کنید!

آیا می‌توان در بازی سندباکس زمین مجازی خرید؟

در دنیای متاورس سندباکس، زمین‌های مجازی یا LANDهایی هم وجود دارند که گیمرهای می‌توانند مالکیت آن‌ها را برعهده بگیرند و به عبارت ساده‌تر، آن‌ها را بخرند. گیمرها می‌توانند با خریدن زمین مجازی، در همان زمین خودشان بازی کنند یا آن را به دیگر افراد و گیمرها اجاره دهند. دنیای متاورس سندباکس در حال حاضر از ۱۶۶۴۶۴ قطعه LAND تشکیل شده است و در حال حاضر هیچ زمینی به هیچ شخصی فروخته نمی‌شود. خواندن مطلب چگونه در متاورس زمین مجازی بخریم نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

بازی سندباکس
تصویری از LAND یا زمین مجازی بازی سندباکس

نحوه کسب درآمد از بازی سندباکس

شما به عنوان یک گیمر می‌توانید از ۳ طریق مختلف به کسب درآمد در بازی Sandbox مشغول شوید.

  • یکی از این روش‌ها با عنوان Voxedit شناخته می‌شود و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اشیای سه بعدی موجود در بازی (مثل آدم‌ها، اشیا، حیوانات و غیره) را با ابزار مختلفی به وجود بیاورید. سپس می‌توانید این اشیای ۳ بعدی را به آثار NFT تبدیل کنید و آن‌ها را بفروشید؛ ضمنا از یاد نبرید که این توکن‌ها بر اساس استانداردهای ERC-1155 و ERC-721 استوار شده‌اند.
  • بخش دوم کسب درآمد از طریق بازی سندباکس، مراجعه به بخش فروشگاه بازی یا MarketPlace است. در این بخش از بازی شما می‌توانید انواع دارایی‌های یا Asset ها، زمین‌ها (LAND) و GEMها را بفروشید و از طریق آن کسب درآمد قابل توجهی داشته باشید.
  • بخش سوم هم به صورت اختصاصی به بازی‌سازی شما یا همان قسمت Game Maker مربوط می‌شود که به گیمرها امکان ساختن دارایی‌های خود در زمین‌های اختصاصی را می‌دهد تا با بازی‌سازی در قلب بازی سندباکس بتوانند، درآمد داشته باشند.

نقد کردن درآمد ارزی گیمرها در نیک پرداخت

اگر به دنیای گیم علاقه‌ داشته باشید، حتما می‌دانید که گیمرهای کشورهای مختلف چه درآمد قابل توجهی دارند و از همین طریق در حال پیشرفت هستند. آن چیز که واضح است، امکان نقد کردن درآمد گیمرهای کشورهای خارجی به طرق مختلف است که به آسانی انجام خواهد شد. از آنجایی که ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی دچار مشکلات متعددی در زمینه پرداخت و نقد کردن ارزهای مختلف به ریال است، این امر باید به کمک صرافی‌ها و مجموعه‌های پرداخت در داخل ایران صورت بگیرد. اما بهترین روش نقد کردن درآمد ارزی گیمرها و استریمرها چیست؟

شما می‌توانید با تکیه بر خدمات حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه مجموعه نیک پرداخت، تمامی پروسه نقد کردن درآمد ارزی خود را به راحتی پشت سر بگذارید. خدمات نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در ۷ روز هفته قابل استفاده است و می‌توان با پرداخت کارمزد بسیار معقولانه، انواع ارزها را به ریال تبدیل کرد. برای استفاده از این خدمات حرفه‌ای در نیک پرداخت روی آدرس الکترونیکی نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت کلیک کنید.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

جمع‌بندی

بازی سندباکس از جمله بازی‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین محسوب می‌شود که به صورت اختصاصی برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است. با استفاده از قابلیت‌های این بازی که بر مبنای سیستم P2E چیده شده است، می‌توان به کسب درآمد مشغول شد و با تبدیل کردن آیتم‌های بازی به دارایی‌های دیجیتال از جمله NFT به درآمد ثابت و بسیار بالا رسید. در این مقاله سعی شد که تمامی ابعاد این بازی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا به‌خوبی با گیم پلی و قابلیت‌های درآمدزایی آن آشنا شوید.

در ادامه با نحوه کسب درآمد از بازی سندباکس هم آشنا شدید و داستان نقد کردن درآمد ارزی گیمرها در ایران را هم مورد بررسی قرار دادیم. شما هم می‌توانید با ثبت نام در پلتفرم بازی سندباکس به کسب درآمد در این بازی مشغول شوید و پروسه نقد کردن درآمد ارزی خود را به مجموعه نیک پرداخت محول کنید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست