درآمد ارزی گیمرها

بهترین روش نقد کردن درآمد ارزی گیمرها و استریمرها

تا همین یک‌دهه پیش اگر خیلی سرتان مشغول گیم و بازی‌های کامپیوتری بود، احتمالا با این سوال که “مگر این بازی‌های کامپیوتری برایت نان و آب می‌شود؟ مواجه می‌شدید. اما حالا با رشد عجیب‌ و غریب صنعت گیمینگ و امکان کسب درآمد ارزی گیمرها همه‌چیز به نفع بازی‌های کامپیوتری تمام شده است. کسب درآمد با بازی آن‌ هم در کشوری مانند ایران که از لحاظ اقتصادی تحریم شده، یکی از چالش‌های سخت بود که حالا همه‌گیر شده است. پرداختن به این مسئله که “استریمر ایرانی با چه چالش‌هایی برای کسب درآمد از گیم مواجه خواهد شد” و یا “درآمد دلاری گیمرها چگونه نقد می‌شود” از جمله مباحثی است که در این مطلب به آن خواهیم گرداخت.

اما پیش از اینکه به سراغ بحث شیرین و جذاب درآمد ارزی گیمرها برویم، لازم است تا با موضوعات اساسی‌تری به صورت مفصل آشنا شویم تا کلاف دنیای گیمینگ از دستمان در نرود. فراموش نکنیم که یک‌ زمانی رویای کودکی بسیاری از ما استریمر شدن و کسب درآمد از گیم بود؛ اما دقیقا چه اتفاقاتی ما را از رسیدن به چنین اهدافی منصرف کرد؟ تفاوت اساسی دنیای گیمینگ از چند دهه پیش تا هم‌اکنون در کدامین ویژگی‌هاست؟

با ما همراه باشید تا به سراغ یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات روز جهان و البته ایران برویم که حالا به دغدغه بسیاری از نوجوانان تبدیل شده است. موضوع کسب درآمد ارزی گیمرها از بازی از آن دسته موضوعاتی است که حتی کنجکاوی هرکسی که زمانی عاشق گیم بوده را هم تحریک می‌کند.

چگونه گیمر و استریمر شویم؟

اگر از آخرین‌ باری که از لذت دنیای گیمینگ لذت بردید، بیش از چند سال است که می‌گذرد یا برای اولین‌ بار است که می‌خواهید به صورت جدی سراغ این حرفه بروید، بهتر است این بخش را با دقت مطالعه کنید. پیش از پرداختن به بحث کسب درآمد ارزی گیمرها لازم است بدانید که دنیای گیمینگ نیازمند سیستم‌ها و تجهیزات گران‌قیمت و بسیار خفن است.

شما به عنوان یک گیمر یا یک استریمر موفق باید بدانید که رقبای شما در جهان پشت سیستم‌های بسیار قدرتمند نشسته‌اند و به قول معروف با هیچ‌کسی شوخی ندارند. کسب درآمد ارزی گیمرها روی ابزارهای پیشرفته‌ای استوار است که بدون آن‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد. داشتن یک سیستم کامپیوتری ساده و یا حتی پیشرفته تنها داشته‌های مورد نیاز برای کسب درآمد دلاری به عنوان یک استریمر گیمر نیست؛ ادامه این بخش را برای اطلاع کامل مطالعه کنید.

  • ایجاد یک کانال یوتیوبی

گیمرهای دوآتیشه در گذشته با رفتن به کلوپ‌های بازی یا جمع شدن در یک مکان مشخص، مهارت‌های خود را به رخ دیگر گیمرها می‌کشیدند تا هر بار یک رقیب برای شکست دادن پیش روی آن‌ها باشد. اما حالا اوضاع تغییر کرده است و گیمرها با ایجاد کانال‌های یوتیوبی امکان کسب درآمد و حتی آموزش‌های مجازی را هم به دست آورده‌اند. کسب درآمد ارزی گیمرها از طریق یوتیوب و توییچ هم یکی از چندین‌روش‌هایی است که تقریبا به یک باید تبدیل شده است.

امکان خفنی که دنیای یوتیوب به گیمرها هدیه می‌دهد، قابلیت اتصال مستقیم با کنسول یا سیستم بازی است تا تمام جریان بازی به صورت زنده برای مخاطبان استریم شود. حالا که با دنیای رقابتی گیمرها و استریمرها آشنا شده‌اید، الزامات بعدی را دریابید!

درآمد ارزی گیمرها چگونه به ریال تبدیل می‌شود؟
ری‌اکشن هیجانی و بامزه یک گیمر در یک بازی آنلاین
  • سیستم کامپیوتری مخصوص گیم

به دلیل نوسانات قیمت در بازار محصولات الکترونیکی و کامپیوتری ایران نمی‌توان آمار مشخصی از هزینه یک سیستم گیمینگ ارائه داد. ورود قدرتمند و جدی به دنیای گیمینگ نیازمند تهیه یک سیستم خفن مخصوص گیمینگ است تا امکان بارگزاری و لود شدن بازی‌ها بدون لگ و هنگ کردن فراهم شود.

مانیتورهای LED، کیس کامپیوتری یا کنسول مجهز و به روز، هدست و وب‌کم، کیبورد خفن و یک صندلی مخصوص گیمینگ که شما را غرق در دنیای حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری کند، از جمله چیزهایی است باید تهیه کرد.

  • اتصال به اینترنت بدون قطعی

کسب درآمد ارزی گیمرها و استریمرها بدون حضور یک اینترنت همیشه‌ متصل بیشتر شبیه یک شوخی بی‌مزه است! از تورنمنت‌های جهانی مسابقات فوتبال PES و FIFA گرفته تا بازی‌های آنلاین دیگری مثل WWE 2K ، Fortnite و حتی Counter Strike که پاتوق گیمرهای حرفه‌ای است، همه و همه بدون اینترنت هیچ مزه‌ای ندارند. لازم است که اینترنت شما پرسرعت باشد تا حین رقابت با دیگران به دلیل کندی اینترنت از مرحله عقب نمانید.

  •  میکروفون، هدست و ماوس

برای استریمرها و گیمرهایی که با استفاده از سیستم‌های قدرتمند کامپیوتری در صنعت گیمینگ حاضر می‌شوند، ترکیب میکروفون، هدست و ماوس شبیه به یک هرم قدرت ارزشیابی می‌شود. بسیاری از استریمرهایی که در دنیای یوتیوب هم فعالیت دارند، با استفاده از هدست و حتی وب‌کم تمام احساسات و ری‌اکشن‌های خود در هنگام بازی را به صورت زنده و هیجان‌انگیز برای مخاطبان خود در کانالشان به نمایش می‌گذارند.

البته مهارت یک گیمر اورجینال به نحوه کار کردن او با ماوس در هنگام بازی‌های رقابتی هم مربوط می‌شود. بدیهی است که برای تیدبل شدن به یک گیمر موفق و دستیابی به درآمد ارزی گیمرها باید مثل یک سرباز جنگی مجهز در بازی محبوب کانتر، خودتان را با استفاده از تجهیزات مدرن کامپیوتری مسلح کنید. اگر از میکروفون حرفه‌ای خود برای ضبط پادکست استفاده می‌کنید،  مطلب راهنمای نقد کردن درآمد ارزی پادکستر فریلنسر را هم از قسمت زیر بخوانید.

آشنایی با معروف‌ترین استریمرها و گیمرها

با مراجعه به ۲ سایت معتبر Influencer Marketing Hub و USA Today دو لیست بلند بالا از معروف‌ترین گیمرها و استریمرهای جهان تهیه کردیم. کسب درآمد ارزی گیمرها و استریمرها در ۲ شبکه اجتماعی پرطرفدار Twitch و youtube حسابی داغ است؛ به همین دلیل ما در این بخش به معرفی ۱۰ استریمر معروف با نام کاربری‌شان در توئیچ و ۱۰ گیمر معروف با نام کانالشان در یوتیوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

معروف‌ترین استریمرهای جهان با بیشترین فالوئر در توئیچ

  • Ninja: نزدیک به ۱۷ میلیون فالوئر
  • Tfue: بیش از ۱۰ میلیون فالوئر
  • Auronplay: نزدیک به ۱۰ میلیون فالوئر
  • Rubins: بیش از ۹ میلیون فالوئر
  • Shroud: بیش از ۹ میلیون فالوئر
  • xQcOW: بیش از ۹ میلیون فالوئر
  • Pokimane: بیش از ۸ میلیون فالوئر
  • TheGrefg: بیش از ۸ میلیون فالوئر
  • Ibai: بیش از ۷ میلیون فالوئر
  • Myth: بیش از ۷ میلیون فالوئر

معروف‌ترین گیمرهای جهان با بیشترین فالوئر در یوتیوب

  • VanossGaming
  • Markiplier
  • Jacksepticeye
  • Dan TDM
  • PopularMMOs
  • W2S
  • Ali-A
  • H2ODelirious
  • TheSyndicateProject
  • CaptainSparklez
درآمد ارزی گیمرها
صفحه یوتیوب Vanossgaming؛ این چنل با بیش از ۲۵ میلیون عضو متعلق به یکی از گیمرهای معروف است.

مزایا و معایب گیمر بودن به عنوان شغل

کسب درآمد ارزی گیمرها به همین آسانی‌ها حاصل نمی‌شود؛ وقتی از صنعت گیمینگ به عنوان یک حرفه یا شغل یاد می‌کنیم، همه مزایا و معایب احتمالی و بالقوه آن مثل نقد کردن درآمد را هم باید در نظر بگیریم. برای مثال همه ما از آسیب‌های جسمی و روانی بازی‌های کامپیوتری در درازمدت باخبریم، اما همین چند مورد همه آن‌ چیزهایی که واقعا وجود دارند، نیست. جدول زیر گزیده‌ای از مزایا و معایب گیمینگ به عنوان یک حرفه را نشان می‌دهد:

مزایا معایب
تقویت قوه تخیل بروز آسیب‌های جسمی ناشی از نشستن زیاد
تقویت مهارت‌های مهم مثل تصیم‌گیری در لحظه بروز آسیب‌های روانی مثل پرخاشگری
کسب درآمد آنلاین دلاری تضعیف قوای جسمانی برای فعالیت‌های ورزشی
امکان تفریح کردن در حین کار تشدید افسردگی و بروز تیک‌های عصبی
توانمند کردن ذهن برای حل بهتر مشکلات و چالش‌ها کاهش بینایی با ضعیف شدن چشم

میزان درآمد گیمرها در سال ۲۰۲۱

کسب درآمد ارزی گیمرها از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. گیمرها علاوه بر قابلیت کسب درآمد ماهانه، می‌توانند از طریق اسپانسرها و یا برنده شدن در تورنمنت‌های جهانی، پولدار شوند. جدول زیر، میزان درآمد ارزی گیمرها را در سال ۲۰۲۱ با توجه به آمار رسانه Career Gamers نشان می‌دهد:

میزان درآمد منبع درآمد
۲۰۰ هزار دلار متوسط جایزه نقدی برای هر بُرد در تورنمنت‌ها
۱۰ میلیون دلار کسب مقام اول در تورنمنت‌ها
۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متوسط درآمد ماهانه گیمرها
۵۰۰۰ دلار متوسط درآمد ماهانه استریمرها
۸۰ هزار دلار آموزش استراتژی‌های گیمینگ (Coach) به صورت ماهانه
درآمد ارزی گیمرها
تورنمنت بازی Call of Duty؛ چهره یک گیمر که از هیجان حاکم بر بازی شوکه شده است.

روش‌های کسب درآمد ارزی برای گیمرها

همان‌طور که گفته بودیم، کسب درآمد ارزی گیمرها از منابع مختلفی مهیا می‌شود؛ برای مثال گیمرها و استریمرها می‌توانند با جذب مخاطب یا سابسکرایبر در یوتیوب، فالوئرها در توئیچ، شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی، جذب اسپانسر و حامی مالی و یا استفاده از پلتفرم‌های اختصاصی گیمینگ درآمد داشته باشند. در بخش بعدی با پول‌سازترین پلتفرم‌های گیمینگ برای کسب درآمد ارزی گیمرها آشنا خواهید شد. پیشنهاد ما به شما گیمرها و علاقه‌مندان به گیمینگ این است که مطلب بهترین سرویس استریم بازی چیست را در همین وبلاگ مطالعه کنید.

LiveStream

پلتفرم LiveStream ازجمله سایت‌هایی است که به کسب درآمد استریمرها و گیمرها کمک می‌کند. این پلتفرم از محبوبیت بالایی برخوردار است و از تمامی ابزارهای مهم مانند وب‌کم، گوشی موبایل و قابلیت فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند. استفاده از قابلیت‌های ویژه این پلتفرم با پرداخت ماهانه ۴۲ دلار ناقابل امکان‌پذیر است.

DeCast

پلتفرم DeCast را به عنوان یکی از بنیان‌گزاران استریمینگ در دنیا می‌شناسند که حالا به یکی از معتبرترین منابع کسب درآمد گیمرها و استریمرها تبدیل شده است. با روی کار آمدن پلتفرم Twitch رفته‌رفته گیمرها به آن فضا کوچ کردند و DeCast بیشتر حالت تجاری و صنعتی به خود گرفت. استفاده از امکانات حرفه‌ای این پلتفرم با پرداخت ماهانه ۲۵ دلار در دسترس خواهد بود.

Twitch

به پایتخت دنیای گیمینگ جهان خوش آمدید! پلتفرم Twitch از محبوبیت فوق‌العاده بالایی در بین گیمرها و استریمرها برخوردار است. این پلتفرم از جملمه شبکه‌هایی است که به کسب درآمد ارزی گیمرها و استریمر منجر می‌شود و اکانت پرمیوم آن را می‌توان از طریق پرداخت ماهیانه ۵ دلار به دست آورد. البته توئیچ اکثر امکانات مهم و عمومی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دنیای بهتری را برای گیمرهای حرفه‌ای فراهم می‌کند.

درآمد ارزی گیمرها
توییچ؛ پاتوق طرفداران دوآتیشه دنیای گیمینگ

HitBox

وبسایت hitbox را با لقب رقابتی‌ترین مکان برای گیمرهای دوآتیشه می‌شناسند. گیمرها می‌توانند با ورود به این پلتفرم و جست‌وجوی بازی‌های مورد نظرشان به رقابت و همچنین کسب درآمد بپردازند.

Beam

وبسایت Beam با برخورداری از صدها هزار مخاطب و کاربر همیشه‌ فعال امکان بازی کردن و از همه‌ مهم‌تر استریم کردن ویدیوی بازی‌ها را فراهم می‌کند. این پلتفرم از سیستم‌های عامل مختلفی همچون اندروید، ios، Apple Tv و غیره پشتیبانی می‌کند.

چالش‌های نقد کردن ارزی درآمد گیمرها و استریمرهای ایرانی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی استریمرها و گیمرهای ایرانی پس از اینترنت ضعیف، نحوه نقد کردن درآمدهای ارزی است. بسیاری از گیمرهای توانمند و باانگیزه حتی با وجود تهیه تجهیزات پیشرفته برای گیمینگ یا استریمینگ باز هم قید درآمد ارزی را می‌زنند و فقط برای سرگرمی به این کارها مشغول می‌شوند. عدم اعتماد به پلفترم‌های فعال در ایران و کمبود شناخت درست از مجموعه‌های حرفه‌ای برای نقد کردن از جمله چالش‌های کاربران ایرانی است.

روش‌ نقد کردن درآمد ارزی گیمرها

گیمرهای خارجی با استفاده از صرافی‌های آنلاین یا اپلیکیشن‌های تبدیل ارز می‌توانند درآمد ارزی خود را نقد کنند؛ چنین امکانی اما برای کاربران ایرانی فراهم نیست. درآمد ارزی گیمرها در ایران می‌تواند با تکیه بر خدمات ویژه مجموعه حرفه‌ای و مجرب نیک پرداخت به ثمر برسد. برای نقد کردن درآمدهای دلاری در عرض نیم‌ساعت و با کمترین کارمزد کافی است وارد بخش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت شوید یا بنر زیر را کلیک کنید.

درآمد ارزی گیمرها
شما می‌توانید از طریق بخش نقد کردن درامد ارزی در نیک‌پرداخت، همه درآمد دلاری خود را تبدیل به ریال و تومان کنید.

جمع‌بندی

دنیای استریم و صنعت گیمینگ عناوین نام‌ آشنای این روزهای جامعه ما هستند. حالا پس از گذشت چندین سال و با رشد دنیای بازی‌های کامپیوتری امکان کسب درآمد ارزی گیمرها حتی در ایران هم وجود دارد. بسیاری از کاربران با استفاده از کنسول‎‌‌های بازی و حتی گوشی‌های موبایل، منبعی برای کسب درآمد دارند اما گیمرهای حرفه‌ای همچنان با تکیه بر تجهیزات پیشرفته کامپیوتری به رقابت و البته پول درآوردن دلاری مشغول هستند.

از جمله عوامل مهمی که آینده استریمرها و گیمرهای ایرانی را تهدید می‌کند، کمبود پلتفرم‌های مطمئن و حرفه‌ای برای نقد کردن درآمد ارزی گیمرها است؛ کمبودی که حالا با وجود مجموعه قدرتمند و حرفه‌ای نیک پرداخت امکان‌پذیر شده است.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست