بی‌تاثیر بون رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها

عدم تاثیر رمزارزها در روسیه برای مقابله با تحریم‌ها

مدیرعامل دو صرافی بزرگ بایننس و کوین بیس در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند که رمزارزها در روسیه برای مقابله با تحریم‌ها هیچ کمکی نخواهند کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، دولت‌های سرتاسر دنیا و شرکت‌هایی مانند پی پال و مسترکارت موج عظیمی از تحریم‌ها را در برابر این کشور آغاز کردند. هرچند یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های سران این کشورها، استفاده روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها توسط کشورهای غربی بوده است. با وجود این نگرانی‌ها، مدیر عامل صرافی بایننس و مدیر عامل صرافی کوین بیس، نظر خود را دربرای عدم تاثیر رمزارزها در روسیه برای مقابله با تحریم‌ها مطرح کردند. چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس، در مصاحبه‌ای با مجله گاردین گفت:

«در حال حاضر، رسانه‌ها و سیاستمداران، تلاش و تمرکز بسیار زیادی روی کریپتو و تحریم‌ها دارند. حقیقت این است که کریپتو برای روسیه بسیار کوچک است. اگر به پذیرش کریپتو در حال حاضر نگاه کنیم، شاید حدود ۳ درصد از جمعیت دنیا صاحب مقداری کریپتو باشند. از بین آن‌ها، درصد کوچکی از ثروتشان در کریپتو است. به طور میانگین کمتر از ۱۰ درصد. بنابراین، شاید کمتر از ۰٫۳ درصد از ثروت جهانی امروزه در کریپتو باشد. این میزان به طور برابر نیز در کشور روسیه هم محاسبه می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که روسیه نخواهد از کریپتو استفاده کند این است که کریپتو بسیار قابل ردیابی است و دولت‌های سرتاسر دنیا در حال حاضر برای رهگیری آن‌ها ماهر شده‌اند.»

در ادامه، ژائو به این مسئله هم اشاره کرد که استفاده از کریپتوهای خصوصی‌تر مانند مونرو، باز هم جواب نمی‌دهد. چرا که ارزش بازار مونرو ۳ میلیارد دلار است. در حالی که تولید ناخالص کشور روسیه ۱٫۵ تریلیون دلار است.

عدم تاثیر رمزارزها در روسیه برای دور زدن تحریم‌ها

مدیرعامل بایننس با استناد به این مسئله که هر شخصی می‌تواند همه تراکنش‌های کریپتویی را مورد بررسی قرار دهد، اشاره کرد که دارایی‌های کریپتو ابزار موثری برای فعالیت‌های قاچاق یا غیرقانونی نیستند. در طرف مقابل، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس، نظر مشابهی با مدیر بایننس دارد. او در قالب یک توییت نوشت:

ما فکر نمی‌کنیم که ریسک زیادی در استفاده از ارزهای دیجیتال برای غلبه بر تحریم‌ها توسط احزاب روسی وجود داشته باشد. چرا که کریپتو یک دفتر باز است. تلاش برای جابه‌جایی مخفیانه مقادیر زیادی از پول از طریق کریپتو، بسیار قابل رهگیری‌تر از نقد دلار آمریکا، آثار هنری، طلا و دیگر دارایی‌هاست.

با این حال گروه هفت (G7)، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای دنیا در حال بررسی روش‌هایی هستند تا جلوی استفاده روسیه از کریپتو را بگیرند.

کشور ما نیز به دلیل وجود تحریم‌ها، از استفاده از پلتفرم‌ها و شبکه‌های پرداخت بین‌المللی محروم است. اما پلتفرم نیک پرداخت با وجود خدمات متنوع در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی، خرید و فروش ارز دیجیتال و نقد کردن درآمد ارزی، افتتاح حساب پی پال، بدون هیچ مانعی آماده خدمت‌رسانی به شماست.

افتتاح حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال امن و سریع با نیک پرداخت

منبع: News Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست