سختی شبکه بیت کوین

سختی شبکه بیت کوین به بیشترین میزان خود رسید

با استخراج بیش از ۹۰ درصد موجودی بیت کوین و باقی ماندن تنها ۲ میلیون از این ارز دیجیتال برای ماینینگ، سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسید.

در هفته گذشته، سختی استخراج بیت کوین افزایش یافت. این میزان سختی با جهش ۴٫۳۱ درصدی همراه بود. تنها پس از استخراج بیش از ۹۰ درصد موجودی بیت کوین، معادل عرضه بیش ۱۹ میلیون بیت کوین در چرخه بازار، میزان سختی این رمزارز به بالاترین حد خود به ۲۸٫۵۸۷ تریلیون رسید.

دستیابی به چنین سختی در شبکه بیت کوین به این معنا است که حالا میزان قدرت محاسباتی مورد نیاز ماینرها باید به ۲۰۱٫۸۴ اگزاهش بر ثانیه برسد. البته با توجه به رکوردشکنی سختی استخراج، به نظر می‌رسد این میزان قدرت محاسباتی با نوسان زیادی همراه است.

افزایش سختی شبکه بیت کوین با استخراج بیش از ۹۰ درصد موجودی

هرچقدر که نرخ هش شبکه بالاتر باشد، انعطاف شبکه در برابر حملات دو بار خرج کردن (Double Spending) افزایش می‌یابد. برای اینکه حمله کنندگان بتوانند به این قابلیت در شبکه دست پیدا کنند، باید حداقل ۵۱ درصد از نرخ هش بیت کوین را در اختیار داشته باشند. بنابراین هر چقدر که این نرخ افزایش داشته باشد، کار برای حمله کنندگان سخت‌تر خواهد بود.

در چهارم مارس همین سال، تقریبا یک ماه پس از دستیابی بیت کوین به این رکورد، میزان سختی بیت کوین از عدد ۲۷٫۹۶ تریلیون به ۲۷٫۵۵ تریلیون کاهش یافت و در نهایت تا پایان ماه مارس، به ۲۷٫۴۵ تریلیون رسید.

حالا پس از این که فقط ۲ میلیون بیت کوین در شبکه برای استخراج باقی مانده و در عین حال شاهد افزایش تعداد ماینرها در سرتاسر دنیا هستیم، انتظار می‌رود تا شبکه بیت کوین با رشد قابل توجهی همراه شود. تخمین زده شده که ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده (از ۲۱ میلیون بیت کوین موجود) در نهایت در سال ۲۱۴۰ استخراج شود.

با سخت‌تر شدن استخراج بیت کوین، انتظار می‌رود تا قیمت‌ این ارز دیجیتال نیز دچار تغییر شود. همانطور که در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم. اگر به فکر خرید این ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی آن هستید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، از نیک پرداخت بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید.

 

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه ارز دیجیتال خریداری کنید!
اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست