آشنایی با روش های فریلنسری که در بلندمدت سود خوبی دارد – قسمت دوم

روش‌های فریلنسری که در بلندمدت جواب می‌دهد – قسمت دوم

انتظار کسب درآمد قابل توجه از فریلنسری در مدت زمان کوتاه می‌تواند موجب دلسردی افراد تازه وارد به این عرصه شود. یک فریلنسر حرفه‌ای می‌داند که فقط با تداوم کار در بلندمدت می‌تواند به درآمد خوب و تقریبا ثابتی برسد. پیش از این در نیک پرداخت به مرور روش‌های فریلنسری که در بلندمدت ما را به درآمد خوبی می‌رسانند پرداختیم. حالا در قسمت دوم این مطلب به لیستی دیگر از روش‌هایی که منجر به سود فریلنسری در بلند مدت می‌شوند خواهیم پرداخت.

روش‌های فریلنسری با کسب سود در بلندمدت

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به سود فریلنسری در بلند مدت برسید. مهم‌ترین نکته این است که با توجه به تخصص و مهارت خود دست به انتخاب یک شغل فریلنسری بزنید. در ادامه به ۱۲ مورد از راه‌های کسب درآمد فریلنسری که می‌توانند مورد توجه شما قرار گیرند می‌پردازیم.

ورود به دنیای طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یکی دیگر از مشاغل پر درآمد و با ارزش برای افرادی با ذهن خلاق و دارای مهارت محسوب می‌شود. مسیر شغلی یک طراح گرافیک بسیار شبیه به یک توسعه دهنده وب است. پس از اینکه تخصص مورد نظر در این زمینه را برای دنبال کردن انتخاب کردید، نوبت به یادگیری مهارت‌ها و استفاده از نرم افزارهای مورد نیاز برای آن است.

دوره‌های آموزشی زیادی در پلتفرم‌های مختلف آموزش الکترونیکی در دسترس هستند تا به شما در شروع کار طراحی گرافیک کمک کنند. برای مثال یک طراح وب نیاز به مطالعه مفاهیم تجربه کاربری، رابط کاربری، اصول اولیه HTML و CSS دارد. در همین حال یک طراح لوگو باید بر مهارت‌هایی چون حس رنگ‌ها، فن چاپ و ابزارهای طراحی مانند ادوبی ایلوستریتور و کورل دراو تسلط کامل داشته باشد.

برخی از سایت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها به جستجوی مشاغل مربوط به گرافیست فریلنسر بپردازید عبارتند از:

  • DesignCrowd: دارای طیف وسیعی از پروژه‌های مختلف از طراحی لوگو و سایت گرفته تا رسانه‌های اجتماعی.
  • Minty: انتخابی ایده آل برای هنرمندان حرفه‌ای که به دنبال پروژه‌های مشترک می‌گردند.
  • We Work Remotely: قابلیت یافتن پروژه‌های طراحی به منظور دورکاری.
  • ۹۹designs: ارائه خدمات سطح بالا با پیوستن به سایر فریلنسرهای ماهر.
طراحی گرافیک یکی دیگر از مشاغل پر درآمد فریلنسری است

نویسندگی و تولید محتوا

اگر قلم خوبی دارید تولید محتوای نوشتاری یکی از بهترین راههای کسب درآمد آنلاین برای شما خواهد بود.  این شغل علاوه بر مهارت‌های نوشتاری نیازمند دانش سئو هم است. دانستن اصول HTML و CSS هم به قالب نوشته شما کمک می‌کند. البته معمولا می‌توانید با یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس هم به انتشار محتوای خودتان بپردازید. برای نقد کردن حساب ارزی فریلنسر تولید محتوا هم نگران نباشید و کار را به نیک پرداخت بسپارید.

بسیاری از نویسندگان محتوا وبسایتی برای تمرین مهارت‌های نوشتاری خود و نمایش نمونه کارهایشان دارند. اگر وبلاگ خودتان را داشته باشید می‌توانید از این راه درآمد بیشتری کسب کنید. هزاران درخواست فریلنسری در زمینه نویسندگی در سایت‌هایی مانند Fiverr و Freelancer در دسترس است. از طرفی می‌توانید با پیوستن به یک موسسه تولید محتوا، درآمد نسبتا ثابتی در این حوزه داشته باشید. مطلب نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر Freelancer.com نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

۴ مورد از بهترین موسسه‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند عبارتند از:

  • Verblio: این پلتفرم انواع محتوا از پست‌های وبلاگی گرفته تا انتشارات مطبوعاتی را ارائه می‌کند.
  • Express Writers: دارای یک شبکه عظیم از مشتریان در سراسر جهان.
  • WebFX: خدمات سئو، تبلیغات دیجیتال و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.

استریم بازی‌های ویدیویی

صنعت استریم در چند سال گذشته رشد داشته است. به عنوان نمونه، به طور میانگین ۲۸۸۲۵۴۱ بازدید در هفته در پلتفرم توئیچ (Twitch) که معروف ترین پلتفرم استریم بازی است ایجاد می‌شود. اگر در بازی‌های ویدیویی مهارت دارید یا عاشق حضور در مقابل دوربین هستید، این روش راهی ایده آل برای کسب درآمد است.

پلتفرم‌های پخش مانند توئیچ، یوتیوب و فیسبوک برنامه‌هایی ارائه می‌کنند که به استریمرها اجازه کسب درآمد و داشتن سود فریلنسری در بلند مدت از راه تبلیغات را می‌دهد. بنابراین درآمد شما از این راه تا حد زیادی وابسته به تعداد دنبال کنندگانتان است. مطلب کسب بیت کوین با بازی را هم بخوانید.

استریمرهایی با بیش از یک میلیون دنبال کننده، درآمدی میلیون دلاری در سال دارند. مثلا Shroud که یک استریمر کانادایی است با ۹.۲ میلیون دنبال کننده در توئیچ، ماهانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار درآمد دارد. البته این رقم شامل درآمدهای مربوط به تبلیغات و قراردادهای اسپانسری که ممکن است خارج از محیط استریم داشته باشد نمی‌شود.

Shroud که معروف‌ترین استریمر بازی است ماهانه هزاران دلار درآمد دارد

ارائه خدمات سئو

با ارائه خدمات سئو می‌توانید به مالکان سایت‌ها کمک کنید که صفحات سایتشان را در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کرده و ترافیک بیشتری جذب کنند. برخی مهارت‌های ابتدایی لازم برای این کار شامل کپی رایت، لینک سازی و تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.

دانستن نحوه عملکرد سئو نه تنها برای مشتریان بلکه برای کسب و کار آینده خود فریلنسر هم مفید خواهد بود. چون در آینده برای توسعه کسب و کار خود نیاز به یک سایت خواهند داشت. آنجا می‌توانند بدون نیاز به استفاده از خدمات آژانس‌های سئو، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. برای یادگیری سئو منابع زیادی در دسترس است.

برای دریافت گواهی سئو ضمن افزایش عمق آگاهی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو می‌توانید پلتفرهای معتبری مانند SEMrush و Google Analytics را هم بررسی کنید. زمانی که مهارت‌های موزد نیاز برای این کار را کسب کردید می‌توانید خدمات خود را در سایت‌هایی مانند Fiverr و Freelancer ارائه کنید یا به عنوان متخصص سئو به کار فریلنسری یپردازید.

فعالیت به عنوان اینفلوئنسر

استقبال فوق‌العاده از اینفلوئنسرها پنجره دیگری برای کسب درآمد به روی افراد گشوده است. هر کسی تا زمانی که پایگاه مخاطبان محکمی دارد می‌تواند در این شاخه فعالیت کند. مشابه بازاریابی وابسته، شرکت‌ها برای معرفی محصولاتشان در شبکه‌های اجتماعی، از اینفلوئنسرهایی با تعداد دنبال کننده‌های بالا بهره می‌برند.

تنها تفاوت در این است که اینفلوئنسرها به جای اینکه فقط نقش آشنا کردن مخاطبان با محصول مورد نظر را داشته باشند باید بر تصمیم آن‌ها جهت خرید محصول هم تأثیر بگذارند.  درآمد فریلنسری ۲۰۲۱ اینفلوئنسرها هم مانند استریمرها،تا حد زیادی به میزان دنبال کننده هایشان وابسته است.

ساخت یک برند شخصی می‌تواند به جذب اسپانسرها کمک کند، چون تبلیغ کنندگان عموما به جذب اینفلوئنسرهایی که برند تجاری خود را دارند تمایل پیدا می‌کنند.  چدر حالی که پایگاه بسیاری از اینفلوئنسرها اینستاگرام است می‌توانید از پلتفرم‌های دیگری مانند یوتیوب و توییتر هم برای جذب فالوئر و ایجاد محتواهای مختلف استفاده کنید.

مدیریت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی

مدیر شبکه‌های اجتماعی وظیفه برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های بازاریابی برای تعامل بهتر با جامعه و شناخت بیشتر برند را بر عهده دارد. اگر یکی از کاربران پرشور رسانه‌های اجتماعی هستید مدیریت حساب دیگران یک راه عالی برای کسب سود فریلنسری در بلند مدت است.

اولین قدم در این راه یادگیری مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. یک مدیر عالی باید با روندها همراه بوده، مخاطبان هدف برند را شناسایی کرده و برای کسب نتایج بهتر کمپین‌ها داده‌های رسانه‌های اجتماعی را پیگیری کند. مانند خدمات سئو می‌توانید تخصص‌تان را در بازارهای مربوط ارائه کرده یا به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها درخواست کار دهید.

مدیر شبکه‌های اجتماعی وظیفه برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های بازاریابی را بر عهده دارد

تولید پادکست

امروزه با وجود بیش از ۱۵۵ میلیون شنونده که هر هفته به پادکست‌ها گوش می‌دهند، تولید آن یکی از سودآورترین راه‌های کسب درآمد آنلاین است. بیشتر پادکست‌ها از طریق اسپانسری کسب درآمد می‌کنند. زمانی که پادکست شما طرفدارانی پیدا کرد، با ثبت نام در آژانس‌هایی چون Podfly و Pacific Content می‌توانید با جذب تبلیغات درآمد کسب کنید.

هر کسی می‌تواند با استفاده از میکروفون داخلی لپتاپ و داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب به تولید پادکست بپردازد. با این حال سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و نرم افزارهای صوتی خوب، کیفیت ضبط پادکست و تجربه شنوندگان را بهبود می‌دهد.

پس از ضبط و ویرایش اولین قسمت‌های پادکست خود، می‌توانید از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، آن را به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دهید. حتما پادکست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. به علاوه ایجاد یک وبسایت با موضوع پادکست و کار روی هویت منحصربفرد آن، می‌تواند شانس موفقیتش را افزایش دهد. در مورد شغل پادکستری، مهارت‌های لازم آن و نقد کردن درآمد از لینک زیر بخوانید.

ارائه خدمات مشاوره گردشگری

به محض مهار بیماری همه گیر فعلی، مردم دوباره سفر را آغاز خواهند کرد. بنابراین می‌توان انتظار جهش در صنعت گردشگری که شامل استخدام مشاوران این حوزه هم می‌شود را داشت. یک مشاور گردشگری، مقدمات سفر را برای افراد و مشاغل مختلف در بهترین فصول سال برای مسافرت فراهم می‌کند. آن‌ها نیازها و ترجیحات مشتریان را برای داشتن یک تجربه سفر ایده آل تعیین می‌کنند.

برنامه کاری منعطف و فرصتی برای برقراری ارتباط با افراد همفکر از مزایای این شغل است. شما می‌توانید کارتان را با آشنایی با نرم افزارها و پلتفرم‌های گردشگری آغاز کنید. اگر بودجه لازم را دارید می‌توانید مدرک مهمانداری، گردشگری یا مدیریت بازرگانی بگیرید یا فریلنسر در سفر شوید.

یادگیری زبان‌های خارجی برای گسترش بازار هدفتان بسیار مفید است. اگر برای شروع کسب و کارتان نیاز به ایده‌ای دارید می‌توانید از مشاوران گردشگری در سایت‌های Wanderlust و TravelBoecker Adventures الهام بگیرید.

انتشار کتاب‌های الکترونیکی

عدم نیاز به هزینه چاپ و ارسال که تولید و انتشار کتاب‌های الکترونیکی را ساده کرده، سبب شده که هر کسی امکان انتشار این کتاب‌ها را داشته باشد. برای انتشار یک کتاب الکترونیکی باید نوشته‌های خود را به یک پلتفرم مخصوص این کار ارسال کنید.

دو نوع شرکت انتشاراتی وجود دارد: انتشارات خرده فروشی و انتشارات کلی فروشی. اولی کتاب شما را مستقیما به مشتریان می‌فروشد در حالی که دومی آن را با هزینه‌های اضافی بین خرده فروشان توزیع می‌کند. درآمد کسب شده به سیاست حق امتیاز شرکت ناشر بستگی دارد. برای مثال کیندل آمازون تا ۷۰ درصد حق امتیاز برای کتاب‌هایی که در فروشگاه‌های کیندل در سراسر جهان فروخته می‌شود، پرداخت می‌کند.

قبل از انتشار کتاب الکترونیکی مطمئن شوید نسخه‌ای که ارائه می‌کنید فاقد هرگونه اشتباه تایپی یا گرامری باشد. فراموش نکنید که محتوای کتاب را طوری قالب بندی کنید که می‌خواهید خوانده شود. برای ایجاد یک جلد جذاب هم بهتر است یک طراح گرافیک استخدام کنید.

ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک ابزار قوی برای افزایش فروش و ترافیک سایت است. از آنجا که پیش بینی شده تعداد کاربران ایمیل تا سال ۲۰۲۵ از ۴.۶ میلیارد نفر پیشی بگیرد، بازاریابی ایمیلی می‌تواند شانس دستیابی به مخاطبان بیشتر را افزایش دهد. برای اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی ایمیلی باید یک لیست از ایمیل‌های کاربران ایجاد کنید. این کار با استفاده از ترغیب کاربران سایت به ثبت ایمیل خود انجام می‌شود.

ارائه مشوق‌هایی مانند تخفیف، ارسال رایگان، هدایا و شرکت در نظرسنجی می‌تواند در ثبت ایمیل‌های بیشتر از سوی کاربران مفید باشد. پس از جمع آوری ایمیل‌ها می‌توانید ارسال خبرنامه‌های ایمیلی را آغاز کنید. خدمات بازاریابی ایمیلی مانند Mailchimp و Constant Contact می‌توانند در مدیریت و اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به شما کمک کنند. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانید فروش، میزان تعامل و رشد مخاطبان خود را پیگیری کنید.

اگر وبسایت شما روی وردپرس اجرا می‌شود می‌توانید برای اتوماسیون بهتر ایمیل‌ها و آسان‌تر شدن فرایند ساخت قالب ایمیل، یک افزونه خبرنامه نصب کنید. از آنجا که بازایابی ایمیلی دائما در حال تکامل است انجام آزمایش‌های دوره‌ای A/B برای یافتن بهترین استراتژی‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند تا مشترکین ارزشمند خود را حفظ کرده و تعداد آن‌ها را افزایش دهید.

برای اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی ایمیلی باید یک لیست از ایمیل‌های کاربران ایجاد کنید

فعالیت به عنوان دستیار مجازی

این کار، شغلی ایده آل برای افرادی با مهارت‌های اداری است. یک دستیار مجازی که به عنوان پیمانکار مستقل کار می‌کند، خدمات پشتیبانی را برای یک مشتری یا کسب و کار به صورت آنلاین ارائه می‌کند. دستیار مجازی علاوه بر بهره گیری از مزایای دورکاری، به هزینه‌ای حداقلی برای شروع کارش نیاز دارد.

برخی از مهارت‌های اساسی این شغل شامل مهارت‌های ارتباطی، نوشتاری و مدیریت زمان است. دانستن نحوه اجرای مدیریت اسناد، دفاتر اداری و ابزارهای مدیریت پروژه مانند گوگل درایو، Quickbooks و Asana می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبا متمایز شوید.

سرمایه گذاری در بازار سهام

سرمایه گذاری روی انواع سهام راهی عالی برای کسب سود فریلنسری در بلند مدت است. می‌توانید سهام یک شرکت بورسی را خریداری کرده و هنگامی که ارزش آن بالاتر رفت سهام خود را بفروشید. مهارت سرمایه گذاری در سهام از طریق مطالعه و معامله به دست می‌آید.

بسیاری از وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و کانال‌های یوتیوب اطلاعاتی در مورد بازار سهام و بهترین استراتژی‌های معاملات سهام ارائه می‌کنند. ساده ترین راه برای ورود به این بازار، خرید سهام از طریق یک کارگزار سهام آنلاین است که معاملات را تسهیل می‌کند.

آشنایی با خدمات نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها

در این مطلب به مرور برخی از شغل‌هایی که می‌توانند منجر به سود فریلنسری در بلند مدت شوند پرداختیم. اگر پس از انتخاب یکی از این موارد و قبول پروژه از سایت‌های خارجی، نگران تبدیل درآمد دلاری خود به ریال هستید، می‌توانید روی نیک پرداخت حساب کنید. شما با مراجعه به نیک پرداخت می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز از خدمات نقد کردن درآمد ارزی به ساده‌ترین شکل ممکن بهره ببرید. برای این کار روی تصویر زیر کلیک کنید.

فریلنسرهای در سفر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله با چندین روش کسب درآمد آنلاین آشنا شدید. از آنجا که ایده‌های کسب و کار آنلاین بسار زیاد است باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با وضعیت مالی، مهارت‌ها و علایق شما سازگاری داشته باشد. صرف نظر از انتخاب خود، آماده باشید تا سخت کار کنید و خود را وقف رسیدن به اهدافتان کنید. موفق باشید!

منبع: hostinger

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست