درآمدی فریلنسری در سال ۲۰۲۱

فریلنسرها در سال ۲۰۲۱ چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

فریلنسری از جمله کارهایی است که می‌تواند هر نوع تخصص و مهارتی را در خود جای دهد. امروزه به لطف رشد سریع تکنولوژی و امکان پذیر شدن دورکاری، فرصت‌های شغلی جدید و متنوعی حتی در حوزه فریلنسری به وجود آمده است. فریلنسری در سال ۲۰۲۱ از استقبال بیشتری هم برخوردار شده است. زیرا به خاطر بیماری همه گیر کرونا افراد بیشتری تمایل به دورکاری پیدا کرده اند. در این میان کسانی برنده هستند که بتوانند با درک درست از نیازهای مشتریان به درآمدی دلاری قابل توجه از این راه برسند. از این رو در این مطلب نیک پرداخت به مرور بهترین روش‌های کسب درآمد سریع از راه فریلنسری پرداخته‌ایم.

بهترین روش‌‌های کسب درآمد سریع فریلنسری در سال ۲۰۲۱

امروزه اینترنت همه چیز را بدون در نظر گرفتن مکان و تجهیزات شما در دسترس تان قرار می‌دهد. به همین دلیل است که فرصت‌های شغلی و کسب و کار آنلاین برای افرادی که به دنبال یک کار جانبی یا راهی برای کسب درآمد آسان هستند جذاب به نظر می‌رسد. اکنون خواهیم دید که هر یک از این روش‌ها چگونه کار می‌کنند و چه نکاتی را برای موفقیت در آن‌ها باید رعایت کرد.

تست وبسایت‌ها

اگر مهارت‌های اولیه فنی را دارید و به طراحی و توسعه وب علاقه‌مند هستید، تست وبسایت‌ها می‌تواند گزینه خوبی جهت کسب درآمد از فریلنسری در سال ۲۰۲۱ باشد. این کار یکی از بهترین کارهای فریلنسری برای به دست آوردن سریع پول نقد است. به علاوه، شغل تست سایت نقطه شروع خوبی برای مبتدیانی است که به دنبال ورود به صنعت توسعه وب هستند. پرداخت‌ها در این کار اغلب پروژه محور است. یعنی پس از پایان کار مورد نظر پولتان را دریافت می‌کنید. با این حال، میزان پرداختی بر اساس روش تست و سیاست بازار متفاوت است.

انجام این کار نیازمند نوعی تفکر انتقادی و منطقی است. مهارت‌های ارتباطی عالی، آگاهی از نحوه عملکرد و طراحی وبسایت‌ها هم کمک شایانی به بهبود کیفیت تست شما خواهد کرد. برخی از پلتفرم‌هایی که پروژه‌های تست وبسایت را ارائه می‌دهند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Ubertesters: متمرکز بر اپلیکیشن‌های موبایلی و تست بازی
  • UserTesting: رائه پروژه‌های تست قابلیت استفاده
  • Testbirds: برای محصولات دیجیتال، از جمله فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، ربات‌های چت و بازی‌ها
  • Userlytics: علاوه بر آزمایش وبسایت‌ها و برنامه‌ها، پروژه‌هایی را با تمرکز بر بازبینی تبلیغات ویدیویی ارائه می‌دهد.
  • TryMyUI: پروژه‌های مبتنی بر نظرسنجی و تست تأثیرگذاری

تولید کتاب‌های صوتی

کتب صوتی بین علاقمندان به کتاب به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. پس اگر صدا و بیانی عالی دارید این فرصتی مناسب برای شما است. شاید در نگاه اول این کاری آسان به نظر برسد. اما یک راوی خوب کسی است که داستان را طوری تعریف کند که شنونده بتواند آن را در ذهن خود تجسم کند. صدای روایی ثابت، توانایی صداگذاری شخصیت‌های مختلف و توانایی‌ حفظ ریتم داستان از جمله مهارت‌های یک راوی خوب است.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع این کار، ثبت نام در پلتفرم‌های ACX یا Voices است که راویان کتاب‌های صوتی را با نویسندگان پیوند می‌دهد. همچنین می‌توانید یک پروفایل در Upwork ایجاد کرده و درخواست فرصت شغلی به عنوان راوی کتاب صوتی را مطابق با مهارت‌ها و اولویت‌هایتان در آن قرار دهید. ضمنا برای بهبود کیفیت صدا به یک میکروفون خوب و نرم افزار ضبط تهیه کنید. برای آشنایی با دیگر سایت‌های فریلنسر خارجی این مطلب را بخوانید.

فریلنسری در سال ۲۰۲۱ با کتاب صوتی
اگر صدا و بیانی عالی دارید تولید کتاب صوتی فرصتی مناسب برای شما است

فروش آنلاین لباس‌های دست دوم

فروش لباس یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی با فریلنسری در سال ۲۰۲۱ است. پیش بینی می‌شود ارزش بازار پوشاک دست دوم تا سال ۲۰۲۴ به ۳۶ میلیارد دلار برسد. بازارهای زیادی برای اجناس مد دست دوم وجود دارد که ما در اینجا برخی از بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • Tradesy: مخصوص لباس و لوازم جانبی بانوان
  • Etsy: مکانی عالی برای فروش اقلام دست ساز و قدیمی
  • Rebelle: یک کانال امن برای فروش لوازم جانبی لوکس و لباس‌های طراحان
  • Depop: لباس‌های قدیمی‌و لباس‌های طراحان را قبول می‌کند.
  • thredUP: برای افرادی که می‌خواهند لباس‌های بارداری و لباس‌های کودکان را بفروشند.

اجاره اتاق

بازار مسکن یکی از سودآورترین بازارهای امروزی است. از طرفی افزایش سفرهای خارجی موجب افزایش تقاضا برای مسکن های موقتی می‌شود. میزبانی از مهمانان و مسافران می‌تواند یک شغل پاره وقت بالقوه باشد چون می‌تواند در بازه‌ای از سال یک جریان درآمدی ایجاد کند. این مورد شاید برای فریلنسرهای ایرانی درآمدزا نباشد، اما یکی از روش‌های فریلنسری محبوب در سال ۲۰۲۱ بوده است که در آن فریلنسرها از طرق زیر اتاق خود را ثبت و اجاره داده‌اند.

  • Airbnb: بزرگترین پلتفرم آنلاین اجاره
  • Homestay: یک گزینه محبوب میان جوانان
  • Vrbo: ایده آل برای افرادی که به صورت خانوادگی و گروهی مسافرت می‌کنند.
  • Rent Like A Champion: مناسب برای افرادی که به دنبال جایی نزدیک دانشگاه یا مکان‌های ورزشی هستند.

نرخ اجاره تا حد زیادی به مکان، امکانات رفاهی، نوع اتاق و فصل بستگی دارد. بیشتر پلتفرم‌ها نیز هزینه‌های خدمات را دریافت می‌کنند و میزبان‌ها را ملزم به پرداخت مالیات اقامت می‌کنند. بنابراین قبل از کسب درآمد از مکان خود در مورد قوانین قیمت‌گذاری و اجاره در منطقه خود تحقیق کنید. اگر به فریلنسری در سفر علاقه‌دارید، خواندن مطلب آشنایی با فریلنسرهای در سفر و مسیر نقد کردن حساب دلاری هم به شما پیشنهاد می‌شود.

فریلنسری در سال ۲۰۲۱ با اجاره اتاق
میزبانی از مهمانان و مسافران می‌تواند یک شغل پاره وقت بالقوه باشد

فروش عکس و فیلم استوک

شرکت‌ها اغلب برای پشتیبانی از کمپین‌های بازاریابی خود عکس‌ها و فیلم‌های استوک را می‌خرند. این امر فرصتی برای عکاسان و فیلمبرداران خلق می‌کند تا از راه فروش آنلاین کارهایشان یا NFT کردن آثار هنری خود کسب درآمد کنند. با ساخت وبسایت عکاسی خودتان راهی برای نمایش نمونه کارهای خود جهت آشنایی بیشتر برندها و کسب درآمد خالص فریلنسری در سال ۲۰۲۱ خواهید داشت.

به عبارت دیگر، فهرست کردن عکس‌ها و فیلم‌ها در بازارهای مختلف باعث می‌شود که سریع‌تر در معرض دید برندها قرار بگیرید. برخی از بزرگترین سایت‌های عکاسی و فیلمبرداری استوک عبارتند از:

  • Shutterstock: دارای سطوح مختلف درآمد بر اساس تعداد دانلودها
  • Getty Images: با تعداد کاربران زیاد که برای هر مجوز فقط تا ۲۵ درصد کمیسیون پرداخت می‌کند.
  • VideoHive: عکس‌ها و فیلم‌های مقرون به صرفه را با قیمت مشخص شده توسط تولید کننده آن ارائه می‌کند.
  • Dissolve: مخصوص فروش عکس‌ها و فیلم‌ها با کیفیت بالا

تست برنامه‌ها و بازی‌ها

صنعت جهانی بازی آنلاین در سال ۲۰۲۰، ۲۱.۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. در این صنعت، در کنار فروش تجارب به دست آمده از بازی‌ها فرصت‌های دیگری هم برای کسب درآمد آنلاین از طریق کار اینترنتی در منزل با حقوق بالا فراهم شده است. به طوری که هر کسی با داشتن اینترنت می‌تواند از صنعت گیمینگ درآمد داشته باشد.

برخی بازی‌ها یا اپلیکیشن‌ها مانند Mistplay از شما می‌خواهند کارهای خاصی را انجام داده و پاداش‌هایی با ارزهای ساختگی که بعدا قابل تبدیل به دلار است، کسب کنید. برخی دیگر مانند PaidViewpoint و PointClub از شما می‌خواهند در نظرسنجی‌های آنلاین شرکت کنید، در حالی که تعدادی هم مانند Givling و Gamesville با انجام قرعه کشی، هدایایی را به کاربران خود اهدا می‌کنند.

درست است که این بازی‌ها و برنامه‌ها راهی آسان برای کسب درآمد آنلاین هستند اما قبل از نصب آن‌ها، حتما نظرات کاربرانشان را بررسی کنید. چون برخی افراد از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان راهی برای کلاهبرداری، سرقت اطلاعات شخصی و بانکی استفاده می‌کنند. به طور کلی از شرکت در بازی‌های پولی باید پرهیز کرد. چرا که اگر قصد کسب درآمد از یک بازی را دارید نباید برای آن پولی بپردازید. در مورد نحوه کسب درآمد از بازی کلش آف کلنز هم این مطلب پیشنهاد می‌شود.

فریلنسری در سال ۲۰۲۱ با گیمینگ
هر کسی با داشتن اینترنت می‌تواند از صنعت گیمینگ درآمد داشته باشد

فروش یا اجاره اجناس دست دوم

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد فریلنسری در سال ۲۰۲۱ که هم باعث ایجاد گردش مالی از محصولات بلااستفاده می‌شود و  هم روشی ایده آل برای نظم‌دهی به خانه شلوغتان است. علاوه بر لباس و لوازم جانبی، اجناس دیگری مانند مبلمان، لپ تاپ، موبایل، وسایل سرگرمی ‌مثل تجهیزات ورزشی و ابزار هنری در بازار هم حتی در صورت دست دوم بودن ارزشمند محسوب می‌شوند. بازار خودروهای دست دوم هم شاهد افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۰ بود.

موجودی اقلامی‌که قصد فروش یا اجاره آن‌ها را دارید تهیه کنید. سپس یا خودتان شروع به فروش آن‌ها کنید یا لیستی از آن‌ها را در بازارهای آنلاین قرار دهید. اگر قصد دارید از طریق اجاره اقلام امرار معاش کنید، بهتر است وب سایتی برای خودتان بسازید تا فروشگاه آنلاین خود را داشته باشید.

برخی از بهترین بازارهای آنلاین برای اقلام دست دوم عبارتند از:

  • eBay: برای محصولات مختلفی مانند کلکسیون‌ها و وسایل نقلیه
  • Gadget Salvation: که بر ابزارهایی چون لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت تمرکز دارد
  • Facebook Marketplace: ایده آل برای هدف قرار دادن خریداران محلی
  • Reverb: بهترین جا برای فروش ادوات و وسایل موسیقی
  • Fat Llama: که انواع مختلف محصولات را برای اجاره می‌پذیرد.

فروش جزوه‌های درسی

این روش برای دانشجویان یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد از راه فریلنسری در سال ۲۰۲۱ ست. می‌توانید محتواهای درسی، کتاب‌های دانشگاهی، فلش کارت‌ها و راهنمای مطالعاتی حاوی اطلاعات آموزشی را در شرایط مناسبی به فروش برسانید. با این حال از انجام هر رفتاری مانند افشای تکالیف یا آزمون‌ها که ممکن است سابقه تحصیلی‌تان را خراب کند، بپرهیزید. همچنین هرگز نباید مطالب دارای حق چاپ را پخش کنید.

لیست برخی از بهترین وبسایت‌ها برای فروش جزوه‌های درسی عبارتند از:

  • Nexus Notes: به ازای هر مجموعه یادداشت فروخته شده ۵۰ درصد کمیسون می‌گیرد.
  • NoteXchange: امکان قیمت گذاری را برایتان فراهم می‌کند.
  • Notesgen: یک پلتفرم مستقر در هند که دست نویس‌ها و اسلایدهای ارائه را می‌پذیرد.
  • OneClass: پرداخت با اعتبار که توسط پی پال یا کوپن‌های آمازون می‌توانید از آن استفاده کنید.
فریلنسری در سال ۲۰۲۱ با فروش جزوه درسی
از انجام رفتارهای مانند افشای تکالیف یا آزمون‌ها که ممکن است سابقه تحصیلی‌تان را خراب کند، بپرهیزید

انجام کارهای کوچک

مشاغلی کوچک هستند که پاره وقت و موقتی بوده و پس از انجام کامل کار، پرداخت صورت می‌گیرد. مبلغ دستمزدها در این دسته از کارها معمولا پایین است. با این حال انجام این کارها معمولا از چند دقیقه تا چند ساعت زمان می‌برد و به شما آزادی انجام چندین کار متنوع در اوقات فراغت‌تان را می‌دهد.

با انجام این کارهای پاره وقت علاوه بر کسب درآمد در فضای مجازی، فرصت کسب تجربه و داشتن چند نمونه کار هم برایتان فراهم می‌شود. به همین دلیل این مشاغل بین فریلنسرها و فارغ التحصیلان تازه کار محبوبیت بیشتری دارد. برخی از رایج‌ترین کارهای کوچک آنلاین عبارتند از وبلاگ نویسی، ترجمه نسخه‌های کوتاه و وارد کردن داده ها. محبوب‌ترین مشاغل کوچک آفلاین هم شامل پرستاری کودک، بیرون بردن حیوانات خانگی و چمن زنی است.

۳ وبسایتی که مربوط به مشاغل کوچک آنلاین هستند عبارتند از:

  • Amazon Mechanical Turk: برای کاربرانی که مهارت‌های پردازش عکس و فیلم و داده را دارند بسیار عالی است.
  • Fiverr: شامل طیف گسترده‌ای از مشاغل که به طور مناقصه‌ای کار می‌کند.
  • Appen: متمرکز بر خدمات ترجمه و رونویسی.

فروش طراحی‌ها و کارهای هنری در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد ارزی سریع برای هنرمندان، فروش محصولاتشان به صورت دیجیتالی است. بسیاری از بازارهای هنری مانند DeviantArt و ArtStation آماده نمایش این محصولات هستند. ضمن اینکه حوزه NFT هم کمک بسیاری به هنرمندان کرده است تا از کارهای خود به درآمدهای قابل توجهی برسند.

اگر فکر می‌کنید در ایران چنین پلتفرمی برای فروش آثار هنری در اختیار ندارید، سخت در اشتباهید. نیک پرداخت اینجاست تا به شما در ساخت، خرید و فروش آثار هنری به روش NFT کمک کند. برای این کار وارد لینک زیر شود.

پلتفرم پرداخت NFT در ایران
نیک پرداخت تنها پلتفرم پرداخت NFT در ایران

بسیاری از هنرمندان برای جلب توجه بیشتر، از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی بهره می‌برند. پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام که به طور میانگین یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارند، ابزار مطمئنی برای دیده شدن هستند.

از آنجایی که هر کدام از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی ویژگی‌های خود را دارند، باید کمپین بازاریابی خود را بر اساس آن‌ها سفارشی سازی کنید. مثلا فیسبوک بخاطر گروه‌ها و جوامع تخصصی‌تر خود شناخته شده است. پس می‌توانید به گروه‌های متناسب با تخصص خود پیوسته و کارتان را در آنجا تبلیغ کنید. این کار به شما امکان می‌دهد که با مشتریان بالقوه خود تعامل بهتری داشته باشید. حفظ ارتباط با اعضاء به تلاش‌های شما در برندسازی کمک می‌کند.

ایجاد پایگاه مخاطبان در اینستاگرام حیاتی است. کاربرانی که هزاران دنبال کننده دارند نسبت به کاربرانی با ده‌ها دنبال کننده معتبرتر هستند. با تعامل با کانال‌های بزرگتر فالوئرهای خود را افزایش دهید. ارسال تصاویر کارهایتان هم باعث فروش بیشتر می‌شود. هنگام گذاشتن پست، کپشنی بنویسید که باعث شود افراد برای بازخورد یا لایک کردن پست تشویق شوند. فراموش نکنید که از هشتگ‌های مرتبط با پست برای بیشتر شدن شانس نمایش آن در صفحه نتایج جستجو استفاده کنید. در مورد کسب درآمد دلاری با ساخت تیزر، ویدیو و لوگو موشن خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود.

فریلنسری در سال ۲۰۲۱ با شبکه‌های اجتماعی
کمپین بازاریابی باید بر اساس ویژگی‌های هر پلتفرم سفارشی سازی شود

نقد کردن درآمد ارزی را چگونه انجام دهیم؟

تا اینجای کار به متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد فریلنسری در سال ۲۰۲۱ پرداختیم. نکته‌ای که در این میان مهم است این است که در صورت قبول پروژه از سایت‌های فریلنسری خارجی چگونه درآمد حاصل از آن را نقد کنیم. نگران این موضوع نباشید. نیک پرداخت در کنار شما است تا بتوانید به سادگی به نقد کردن درآمد ارزی خود بپردازید. برای این کار روی قسمت زیر کلیک کنید.

مقایسه پی پال و پایونیر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به مرور ۱۰ مورد از کارهایی که با انجام آن‌ها می‌توان به کسب درآمد از منزل با کامپیوتر یا مهارت خاص رسید پرداخته شد. البته مطمئنا کارها و مهارت‌های دیگری هم می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند. نکته اصلی برای کسب درآمد از راه فریلنسری در سال ۲۰۲۱ این است که فریلنسر بتواند از مهارت و دانش تخصصی خود در راستای انجام پروژه‌ها به بهترین شکل بهره ببرد.

منابع: hostinger

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست