طراح فریلنسر

نقد کردن حساب ارزی گرافیست‌ها، انیماتورها و طراح فریلنسر

از پشت قاب‌های رنگارنگ، ازدحام علاقه‌مندان به هنر و آثار هنری در نمایشگاه‌ها که فاصله بگیریم، به محیط امن‌تر با پتانسیل کسب درآمد بیشتری می‌رسیم که فریلنسری نامیده می‌شود. بله! در دنیای فریلنسری برای تمام هنرمندان به اندازه کافی جا هست و یک طراح فریلنسر می‌تواند با تکیه بر قابلیت‌هایی که در این دنیا وجود دارد، سفارش طراحی بگیرد و کسب درآمد آن‌هم به صورت دلاری داشته باشد. هم‌اکنون با گسترده‌تر شدن حرفه فریلنسری در سرتاسر جهان، این امکان به وجود آمده است تا هنرمندان و گرافیست‌ها بیش از هر زمان دیگری، به صورت حرفه‌ای پول دربیاورند.

طراحی گرافیک در قالب پروژه‌های دورکاری و به صورت مجازی، این فرصت را در اختیار فریلنسر طراح قرار می‌دهد تا او با آزادی هرچه تمام‌تر، مشتریان و میزان درآمدش را خودش تعیین کند. پروژه دورکاری گرافیک برای یک طراح فریلنسر می‌تواند تبدیل به یک شغل تمام‌ وقت شود که تمام مخارج زندگی و سقف درآمدی او را برای همیشه پوشش دهد. ظریف‌ترین نکته در رابطه با شغل طراحی فریلنسری این است که اصلا نیاز نیست تا صفحات مجازی شما پر از فالوئرهای ریز و درشت باشد؛ برای موفقیت در این وادی، کافی است تا جای پای خود را در بین کارفرمایان دنیای فریلنسری سفت کرده و یاد گرفت که چگونه می‌توان از مهارت‌های هنری خود پول درآورد.

فضای مطالب گنجانده‌ شده در مقاله پیش رو، دقیقا مثل آثار هنری، مملو از نکات ظریف و مفید است. این مطلب برای هر طراح، انیماتور یا گرافیستی که قصد دارد تا آثارش را به صورت پروژه‌های دورکاری به فروش برساند، جالب خواهد بود و می‌تواند مسیر نقد کردن درآمدهای دلاری و ارزی را کمتر از چندین‌ دقیقه در اختیار او قرار دهد. برای سفر به عمق دنیای نقاشی‌ها و طرح‌های منحصر به‌ فرد آماده‌اید؟ برای کسب هزاران‌ هزار دلار و ارز دیگر به عنوان درآمد چطور؟

آشنایی با شغل گرافیست و طراح فریلنسر

پیش از آنکه به سراغ مطالب اساسی‌تر و پرداختن به بحث شیرین نقد کردن درآمد ارزی برویم، لازم است تا به صورت کامل با مفهوم طراح گرافیک که در دنیای فریلنسری تعریف می‌شود، آشنا شویم. یک طراح فریلنسر دقیقا مثل تمام فریلنسرهای دنیا، رئیس خودش است و با توجه به نیازها و صلاح‌دید خود، مشتریان و پروژه‌های کاری را قبول می‌کند. برخلاف دیگر فریلنسرها که بیشتر در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنند، یک فریلنسر گرافیست با استفاده از آثار انتزاعی و گرافیکی خود کسب درآمد می‌کند.

طراحان فریلنسر معمولا با خلق آثار بصری مثل طراحی لوگو، انیمیشن، طرح گرافیکی، طراحی کاور و غیره در دنیای فریلنسری مشغول هستند. اگر بخواهیم هنرمندانه به داستان این قشر از فریلنسرها نگاهی بیندازیم، باید بگوییم که یک طراح فریلنسر، پیام یا هدف یک پروژه را با استفاده از رنگ‌ها، نمادها و تصاویر به اجرا می‌گذارد. این پیام‌ها یا اهداف تجاری می‌توانند در قالب نشان تجاری، کارت‌های ویزیت، محتواهای تبلیغاتی و غیره تعریف شوند.

به طور کلی، یک طراح فریلنسر مسئول شکل‌دهی و جان‌بخشی به هویت بصری یک پروژه یا برند تجاری است؛ او با خلق آثار منحصربه‌فرد و تکیه بر مهارت‌های استثنایی خود، هنرمندانه فعالیت می‌کند و کسب درآمد قابل توجهی هم خواهد داشت. بسیاری از کارفرمایان یا شرکت‌ها از طراحان فریلنسر به صورت تمام‌وقت و بسیاری دیگر هم از آن‌ها به صورت نیمه‌وقت و پروژه‌ای استفاده می‌کنند؛ در هر صورت جالب است بدانید که این هنر است که حرف اول و آخر را می‌زند!

انواع پروژه‌هایی که یک گرافیست یا طراح فریلنسر می‌تواند بگیرد

یک طراح فریلنسر طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان و کارفرمایان ارائه می‌کند و اینکه حرفه او را تنها به طراحی لوگو و چیزهایی از این قبیل محدود کنیم، اشتباه است. به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا ۱۰ پروژه‌ای که طراحان فریلنسر می‌توانند آن‌ها را انجام بدهند، را در این بخش آماده کنیم، تا درکی درست از دامنه فعالیت‌های این افراد فراهم شود.

پروژه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند به طور کلی، اساس و ذات طراحی در فریلنسری را مطرح می‌کنند. اگر شما هم به عنوان یک طراح فریلنسر شروع به کار کرده‌اید، بهتر است تا این بخش از مطلب امروز ما را با دقت مطالعه کنید.

  • طراحی لوگو: تصمیم‌گیری برای طرح یک برند یا نشان تجاری، پیچیده‌تر از آنی است که حتی در همین لحظه فکرش را می‌کنید. یک طراح فریلنسر با پذیرش پروژه‌های مربوط به طراحی لوگوی برندهای مختلف می‌تواند تمام مفاهیمی که شرکت‌ها می‌خواهند به مشتریان منتقل کنند را در یک اثر هنری معنادار جا دهد.
  • طراحی گرافیک وبسایت: یک وبسایت کارا و پربازدید، به چیزی فراتر از محتواهای متنی نیاز دارد؛ برای جذب کاربران دنیای اینترنت و نگهداشتن آن‌ها در فضای وبسایت باید از طراحی‌های گرافیکی مناسبی استفاده کرد.
  • طراحی انیمیشن: یک طراح فریلنسر که مهارت طراحی انیمیشن را هم دارد، می‌تواند پروژه‌های دورکاری در رابطه با خلق آثار متحرک و کارتونی را برعهده بگیرد. لازم است بدانید که این نوع از پروژه‌ها از جمله پروژه‌هایی هستند که درآمد دلاری آن‌ها بسیار بالا و قابل قبول خواهد بود.
  • طراحی گرافیک کتاب‌های الکترونیکی: خیلی‌وقت است که دنیای کتاب‌خوانی هم به سوی الکترونیکی شدن حرکت کرده و یکی از عواملی که می‌تواند مخاطبان را راضی نگه دارد، تصاویر جذابی است که توسط طراحان فریلنسر در این کتاب‌ها می‌تواند شکل بگیرد.
  • اینفوگرافیک: جدیت، اهمیت و نفوذ دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست. طراحی اینفوگرافیگ‌ها و تصاویر با کیفیتی که اطلاعات بازاریابی دیجیتال را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، از جمله کارهایی است که یک طراح فریلنسر می‌تواند به خوبی انجام دهد.
  • طراحی کارت ویزیت: ممکن است فکر کنید که کارت‌های ویزیت دیگر خیلی قدیمی شده‌اند، اما آن‌ها هنوز هم یکی از روش‌های جذب مشتری و ارائه اطلاعات مربوط به یک برند یا فعالیت تجاری به شمار می‌روند. اکثر افراد کارت‌های ویزیت خود را به صورت دیجیتالی ذخیره می‌کنند و از طریق رسانه‌های اجتماعی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
  • طراحی پوستر و بروشور: پوسترها و بروشورها هنوز هم راه خوبی برای جلب توجه مشتریان محصوب می‌شوند. یک طراح گرافیک باید بداند که از چه نوع فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویری استفاده کند تا پوسترها مورد توجه دیگران قرار بگیرند.
  • طراحی جلد کتاب: طراحان گرافیک در رابطه با طراحی جلد انواع کتاب‌ها (از کتاب‌های داستان، کودکانه، رمان و علمی گرفته تا کتاب‌های درسی) هم دستی بر آتش دارند. در دنیای سفارشات طراحی، همیشه به یک طراح فریلنسر برای ایجاد جلد کتاب‌ها نیاز است.
  • طراحی کاور آهنگ: یکی از سفارشاتی که همیشه مورد توجه فریلنسرهای گرافیست قرار می‌گیرد، طراحی جلد یا کاور آهنگ‌هاست. هنرمندان و خوانندگان برای ارائه ترانه‌های خود نیاز دارند تا یک جلد یا کاور جذاب داشته باشند؛ یک طراح فریلنسر می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.
  • آموزش طراحی: یک گرافیست، انیماتور یا طراح حرفه‌ای که موی لای درز آثارش نمی‌رود، می‌تواند با برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، کسب درآمد داشته باشد. بسته به مهارت‌های زبانی یک طراح یا گرافیست فریلنسر، این کلاس‌های آموزشی می‌تواند از سرتاسر جهان هنرجو بپذیرد و به کسب درآمد دلاری و ارزی منجرشود.
طراح فریلنسر
طراحی انیمیشن یکی از چندین پروژه‌های پردرآمدی است که فریلنسرها می‌توانند از آن درآمد دلاری داشته باشند.

مزایا و معایب دورکاری به این روش

درست مانند بسیاری از حرفه‌های دنیای فریلنسری، کسب درآمد از طریق طراحی هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. بسیاری از افرادی که به عنوان یک فریلنسر گرافیک کسب درآمد می‌کنند، از تحصیلات آکادمیک در این زمینه برخوردارند و بسیار تخصصی و دقیق در حرفه خود مشغول به فعالیت هستند؛ همین قضیه می‌تواند یکی از الزامات و شاید یکی از معایب این حرفه به شمار رود. جدول زیر، به درک بهتر در رابطه با بحث مزایا و معایب طراحی در دنیای فریلنسری اشاره دارد:

مزایا معایب
تقویم کاری، طبق نظر فریلنسر برنامه‌ریزی می‌شود مسئولیت بازاریابی پروژه‌ها برعهده فریلنسر است
امکان افزایش دستمزد و حقوق طبق خواسته فریلنسر نیاز به بیش از ۹ ساعت زمان کاری در روز
امکان توسعه و تقویت مهارت‌های تخصصی نیاز به تحصیلات آکادمیک در رابطه رشته هنر
کار کردن در منزل، محیط خانه و اتاق شخصی نیاز به کسب مهارت‌های تخصصی در رابطه با طراحی و انیمیشن‌سازی
تقویت قوه تخیل و خلاقیت در طراح فریلنسر نیاز به یک سیستم کامپیوتری پیشرفته و مجهز

درآمد طراح فریلنسر در سال ۲۰۲۱

به بحث شیرین کسب درآمد ارزی در دنیای طراحان و انیماتورهای فریلنسر می‌رسیم. ما با تکیه بر آمار ارائه شده توسط رسانه Ziprecruiter جدولی را تهیه کردیم تا نشان دهیم، هرکدام از انیماتورها، طراحان و گرافیست‌ها به طور متوسط و در بهترین حالت به صورت ماهانه و سالانه چقدر درآمد ارزی دارند.

حرفه فریلنسر درآمد متوسط ماهیانه درآمد متوسط سالانه بهترین حالت درآمد ماهانه بهترین حالت درآمد سالانه
انیماتور ۵ هزار و ۳۸۳ دلار ۶۴ هزار و ۵۹۸ دلار ۸ هزار و ۶۶۶ دلار ۱۰۴ هزار دلار
گرافیست / طراح ۴ هزار و ۶۳۶ دلار ۵۵ هزار و ۶۴۲ دلار ۶ هزار و ۵۰۰ دلار ۷۸ هزار دلار

 

روش‌های کسب درآمد ارزی برای طراحان و انیماتورها

برای کسب درآمد ارزی و دلاری از طریق طراحی گرافیک و انیمیشن‌سازی می‌توان روی روش‌های بسیاری حساب باز کرد. به مطالعه این بخش ادامه دهید تا با ۵ روش مهم برای کسب درآمد ارزی از طریق طراحی آشنا شوید.

روش ۱: فروش آثار در سایت Etsy

رسانه Etsy یک سایت فریلنسر خارجی است که امکان فروش آثار هنرمندان را فراهم می‌کند. این سایت، فضایی شبیه به یک فروشگاه آنلاین را در اختیار طراح فریلنسر قرار می‌دهد تا آثار خود را به دلار بفروشد. پیش از اینکه در این سایت وارد شوید و آثارتان را بفروشید، مطمئن شوید که آثار باکیفیت و جذابی را ارائه خواهید داد. فضای این سایت بسیار رقابتی است و فقط با کیفیت بالا می‌توان مشتریان را جذب کرد.

طراح فریلنسر
تصویری از تابلوی تبلیغاتی سایت Etsy؛ شعار این سایت با هدف ملاقات مردم با فروشنده‌ها از طریق اینترنت بنا شده است.

روش ۲: حضور در پلتفرم‌های اختصاصی

یک طراح فریلنسر می‌تواند با ایجاد صفحات شخصی در پلتفرم‌هایی مثل Wix، Weebly و SquareSpace برای فروش آثار هنری خود آن هم به صورت مستقیم اقدام کند. البته حضور در چنین پلتفرم‌هایی نیازمند کمی هزینه است تا بتوان هزینه هاست و دامین وبلاگ شخصی را پرداخت کرد. اما بهتر است که این هزینه‌ها را به حساب سرمایه‌گذاری بگذارید و بدانید که فضای حرفه‌ای آن‌ها چقدر می‌تواند به شما و فروش آثارتان کمک کند.

روش ۳: استفاده از قابلیت‌های رسانه Fiverr

کمتر فریلنسری وجود دارد که با پلتفرم Fiverr آشنایی نداشته باشد؛ از این سایت همیشه به عنوان پاتوق فریلنسرها یاد می‌شود و می‌توان روی قابلیت‌های آن حساب ویژه‌ای باز کرد. این سایت، فضاهای مختلف و تخصصی هرکدام از حرفه‌های فریلنسری را فراهم کرده است تا هر فریلنسر با توجه به حوزه فعالیت خود، کسب درآمد داشته باشد. در خصوص کسب درآمد دلاری با ساخت تیزر، ویدیو و لوگو موشن از سایت Renderforest هم این مطلب را بخوانید.

روش ۴: برگزاری ورکشاپ

همان‌طور که گفته بودیم، یک طراح فریلنسر که از مهارت‌های زبان خارجی هم برخوردار است، می‌تواند ورکشاپ و دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار کند. این روش کسب درآمد یکی از روش‌های رایج و پردرآمد است که می‌تواند برای فریلنسرها بسیار قابل توجه باشد. البته لازم است بدانید که برگزاری دوره‌های آموزشی موفق و مداوم می‌تواند از فریلنسرها افرادی باتجربه و با سابقه خیلی خوب بسازد و آنها را به بهترین فریلنسر تبدیل کند.

طراح فریلنسر
ورکشاپ‌های آنلاین یکی از دیگر روش‌های کسب درآمد طراحان و گرافیست‌های فریلنسر است.

روش ۵: ایجاد یک کانال یوتیوبی

پلتفرم یوتیوب همیشه به عنوان یکی از منابع کسب درآمد ارزی فریلنسرها محسوب می‌شود. امکانات و قابلیت‌های یوتیوب به طراح فریلنسر این اجازه را می‌دهند تا او علاوه بر ارائه و تولید محتوای تصویری و آموزشی بتواند کسب درآمد ارزی و دلاری هم داشته باشد. یکی دیگر از روش‌ها، NFT کردن آثار هنری است که می‌توانید در این خصوص در مطلب زیر بیشتر بخوانید.

چالش‌های نقد کردن درآمد ارزی گرافیست‌های ایرانی و روش نقد کردن

برخلاف فریلنسرهای خارجی که می‌تواند درآمد خود را با استفاده از صرافی‌های آنلاین و بین‌المللی، به ارزهای دیگر تبدیل کنند، فریلنسرهای ایرانی درگیر مشکلات بسیاری هستند. به دلیل تحریم‌های اقتصادی ایران و کمبود پلتفرم‌های مطمئن برای تبدیل دلار و ارزهای دیگر به ریال، آن هم به صورت مستقیم، فریلنسرهای ایرانی در نقد کردن درآمد خود دچار مشکل هستند. اما راه چاره چیست و چگونه می‌توان بدون تحمل روش‌های پردردسر به درآمدهای بالای دلاری دست پیدا کرد؟

پلتفرم مطمئن و حرفه‌ای نیک پرداخت با فراهم کردن درگاه‌های مختلف، مسیر نقد کردن درآمد ارزی را کاملا هموار کرده است. شما به عنوان یک طراح فریلسنر می‌توانید همین حالا به سایت نیک پرداخت مراجعه کنید و تمام نیازهای نقد کردن درآمد ارزی را رفع کنید. برای این کار کافی است تا روی آدرس الکترونیکی بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت کلیک کنید تا سفارش شما در عرض نیم‌ساعت یا ۳۰ دقیقه و البته با کمترین کارمزد به پایان برسد.

پادکستر فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع‌بندی

دنیای هنرمندانه گرافیست‌ها و انیماتورها مملو از نقش و نگارها و البته خلق ایده‌هایی است که می‌توان از آن‌ها کسب درآمد دلاری و ارزی هم داشت. دنیای فریلنسری این امکان را برای یک طراح فریلنسر فراهم کرده است تا او بتواند به تمامی آرزوهای خود در رابطه با یک درآمد نامحدود دست پیدا کند. فریلنسرهای گرافیست می‌توانند با پذیرفتن انواع پروژه‌های متنوع و مختلف، کسب درآمد داشته باشند؛ یکی از این روش‌ها ایجاد یک فروشگاه آنلاین در سایت‌های فریلنسری است.

یک طراح فریلنسر در ایران معمولا با مشکلات نقد کردن درآمد ارزی مواجه است، اما با تکیه بر قابلیت‌های نقد کردن در نیک پرداخت می‌توان بر همه این مشکلات پیروز شد. راستی شما چه تجربه‌ای از فروش آثار هنری و کسب درآمد از طراحی و انیمیشن‌سازی دارید؟ به نظر شما چه مشکلات دیگری به جر نقد کردن درآمد ارزی برای هنرمندان ایرانی چالش است؟

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست