مزرعه خورشیدی استخراج بیتکوین

تاسیس مزرعه خورشیدی استخراج بیتکوین به کمک تسلا

مزرعه خورشیدی استخراج بیت کوین قرار است به کمک تکنولوژی تسلا به صورت ترکیبی از پنل‌های خورشیدی و باتری‌های ذخیره انرژی برای ماینینگ بیت کوین تاسیس شود.

شرکت ذخیره کریپتو بلاک‌استریم (Blockstream) در روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال ساخت تاسیسات استخراج خورشیدی بیت کوین است. این سایت استخراج با گنجایش ۳٫۸ مگاواتی حجم برق با کمک پنل‌های خورشیدی و باتری‌های ذخیره Megapack تسلا تاسیس خواهد شد.

مگاپک که توسط کارخانه تسلا انرژی (Tesla Energy) ایجاد شده، یک باتری یون لیتیومی (Lithium-ion) قدرتمند است که قابلیت ذخیره انرژی در ابعاد بزرگ را برعهده دارد. هدف از ایجاد این تاسیسات استخراج بیت کوین به کمک این تکنولوژی، استفاده از منابع کاملا طبیعی است. شرکت Blockstream and Block قصد دارد برای این پروژه ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

مزرعه خورشیدی استخراج بیتکوین با تکنولوژی تسلا

علاوه بر این تاسیسات، شرکت Blockstream قصد دارد یک داشبورد با دسترسی عمومی ایجاد کند تا تمامی گزارش‌های اقتصادی این پروژه در اختیار عموم قرار بگیرد. از جمله آمارها و معیارهایی که در این داشبورد قرار خواهند گرفت، عبارت‌اند از خروجی انرژی، تعداد بیت کوین‌های استخراج شده، عملکرد فضای ذخیره، زمان کلی فعالیت و همچنین میزان بازگشت سرمایه. بررسی این داشبورد به صورت ۲۴ ساعته از طریق یک سایت در دسترس خواهد بود.

البته در بین جوامع ارزهای دیجیتال، اختلافات نظری در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی برای استخراج بیتکوین وجود دارد. در سال ۲۰۲۱، استخر استخراج Braiins که قدیمی‌ترین استخر بیت کوین محسوب می‌شود، در یک تحلیل اعلام کرد که استخراج این رمزارز با استفاده از انرژی خورشید سودمند نیست. حتی با وجود صفر شدن هزینه برق و ذخیره بیشتر انرژی در ساعت‌های آفتابی، این روش همچنان سودمند نیست.

نظر شما در خصوص این نوع روش استخراج ارز دیجیتال چیست؟ اگر از جمله سرمایه‌گذاران بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی هستید که قصد دارید با امنیت کامل، دارایی‌های خود را ذخیره کنید، خرید یک کیف پول سخت‌افزاری لجر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید این کیف پول سخت‌افزاری قدرتمند و کاملا امن، می‌توانید از نیک پرداخت کمک بگیرید.

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست