مقایسه پی پال و پایونیر

ناگفته‌هایی از مقایسه پی پال و پایونیر | کدام گزینه بهتری است؟

مقایسه پی پال و پایونیر کار ساده‌ای نیست؛ هر دو پلتفرم از کاربران فعال بسیاری تشکیل شده‌اند و بیش از یک‌ دهه است که فعالیت مستمر و حرفه‌ای دارند. رشد چشمگیر هر دو پلتفرم در همه این سال‌ها قابل توجه است و نمی‌توان به سادگی از کنار مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص هر کدام عبور کرد. خدمات پرداختی پی پال و پایونیر در حال حاضر در اختیار کاربران بیش از ۲۰۰ کشور دنیا قرار گرفته‌اند؛ البته هنوز هم کشورهایی مثل ایران هستند که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، از دسترسی راحت به هرکدام این پلتفرم‌ها محروم شده‌اند. اما سوال اصلی اینگونه مطرح می‌شود که پی پال بهتر است یا پایونیر؟

ادامه این مطلب، همه آن‌ چیزهایی است که به تصمیم‌گیری آگاهانه شما و کاربران این دو پلتفرم کمک خواهند کرد. در مقایسه پی پال و پایونیر همه خدمات و ویژگی‌های پولی و حتی رایگان را مورد بررسی قرار دادیم تا مشخص شود کدام درگاه بهترین انتخاب است. فراموش نکنید که هرکدام این درگاه‌ها مزایای خاص خودش را دارد که در دیگری نمی‌توان پیدا کرد؛ پس بهتر است همه نکات جمع‌آوری‌شده در این مطلب را با دقت مطالعه کنید و درست تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید تا سفری مفصل به دنیای وسیع خدمات PayPal و Payoneer داشته باشیم و بدانیم که عملا کدام‌یک از دیگری برتر است.

مقایسه پی پال و پایونیر در یک‌ نگاه

نقطه عطف مقایسه پی پال و پایونیر در هزینه تراکنش‌ها، میزان امنیت و ارتباطات کاربران با شبکه‌های هرکدام از آن‌ها نهفته است. عملیات پرداخت از طریق پی پال از امنیت بیشتر و کارمزد به مراتب کمتری نسبت به پایونیر برخوردار است. شبکه پی پال نسبت به پایونیر وسیع‌‌تر است و قابلیت نقل‌ و انتقال در سرتاسر جهان را فراهم می‌کند.

همچنین جالب است بدانید که یک بررسی ساده در مورد مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که سرعت انتقال با پی پال در عرض یک الی ۲ روز کاری انجام می‌شود؛ این در حالی است که پایونیر عملیات انتقال را تا ۳ روز طول خواهد داد.

وقتی صحبت از پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی به میان می‌آید، نیاز به یک پلتفرم امن، سریع و معتبر هم نمایان می‌شود. فریلنسرها، سرمایه‌گذاران، کاربران علاقه‌مند به خرید محصولات مختلف و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از جمله افرادی هستند که باید بدانند که کدام پلتفرم برای پرداخت ارزی مناسب است.

در ادامه ما به مقایسه پی پال و پایونیر می‌پردازیم تا مطمئن شویم کدامیک عملکردی بهتر، سریع‌تر و مطمئن‌تر دارد. پیش از هرچیزی نیاز است تا آشنایی کوتاه، مختصر و مفیدی با هرکدام از پلتفرم‌های پی پال و پایونیر داشته باشیم.

معرفی پایونیر

پلتفرم پایونیر در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد تا به عنوان یک برند معتبر در زمینه نقل‌ و انتقال پول و ارزهای داخلی و بین‌المللی شروع به کار کند. دایره فعالیت پایونیر کم‌کم به پرداخت‌های دیجیتال و ارائه خدمات مربوط به سرمایه در حال گردش مشتریان و کاربران هم گسترش پیدا کرد. این پلتفرم یکی از ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به پلتفرم Mastercard هم است و شرکت‌های معتبری از آن پشتیبانی می‌کنند. شرکت‌هایی مثل eBay، Google، Amazon، AirBnB، Adobe و سایت‌ های فریلنسری خارجی مانند  Upwork و Fiverr، Freelancer از جمله پلتفرم‌های طرف قرارداد پایونیر هستند. در خصوص نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر Freelancer.com این مطلب را بخوانید.

مقایسه پی پال و پایونیر در اکثر مواقع در رابطه با ارزهایی که هرکدام این پلتفرم‌ها برای پرداخت ارائه می‌دهند هم مطرح می‌شود. برای مثال پایونیر از ارزهایی مثل CNH، AUD، JPY، USD، EUR، GBP و CDA پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پی پال و پایونیر
یک تصویر از کارت اعتباری پایونیر؛ پایونیر با همکاری Mastercard دست به خلق چنین قابلیتی زده است.

طرفداران پایونیر چه می‌گویند؟

طرفدارن پایونیر در مقایسه پی پال و پایونیر از استدلال‌های خاص خودشان استفاده می‌کنند. برای مثال آن‌ها از ارائه خدمات این پلتفرم به بیش از ۲۰۰ کشور و پشتیبانی از ۱۵۰ ارز بومی و محلی به شدت دفاع می‌کنند. آن‌ها معتقدند با اینکه پایونیر از کارمزد پرداخت نسبتا بالایی (۳ دلار برای هر تراکنش) برخوردار است، اما در عوض هیچ کارمزدی از حسابی که پول دریافت می‌کند، کسر نمی‌شود.

پایونیر با همکاری پلتفرم Mastercard، کارتی با عنوان Payoneer Mastercard را ارائه داده است که می‌توان از اعتبار آن برای خرید با پایونیر و پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز استفاده کرد. البته این نوع امکانات در ایران جوابگو نیستند و اکثر آن‌ها برای شهروندان آمریکایی، یک وجه مثبت و کاربردی به شمار می‌روند. برای آشنایی کامل با سیستم پرداخت پایونیر این مطلب را در بلاگ نیک پرداخت مطالعه کنید.

نظر منتقدان پایونیر چیست؟

مقایسه پی پال و پایونیر از نظر کارمزد و هزینه‌های پرداخت، حسابی کار دست پایونیر داده و آن را در مقام پایین‌تری قرار داده است. منتقدان این پلتفرم بر این باورند که انجام پرداخت‌های معمولی در پایونیر به صورت ماهانه حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد. گذشته از این مسئله، پایونیر امکان انتقال پول را فقط به حساب‌های خودش فراهم می‌کند؛ این یعنی  اگر یک مشتری با حسابی غیر از پایونیر بخواهد وارد میدان بشود، عملا دچار مشکل خواهد شد.

یک وجه دیگر از مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که کاربران پایونیر برای ثبت شکایت‌ها باید مدت‌ زمان زیادی را در معطلی سپری کنند. پروسه کاغذبازی یا بروکراسی پلتفرم پایونیر آن‌ قدر زیاد است که کاربران برای پیگیری خواسته‌های خود، گاهی تا یک‌ ماه هم بی‌جواب خواهند ماند.

معرفی پی پال

بسیاری از کاربران با پلتفرم پی پال آشنایی دارند؛ علت این آشنایی، فعالیت‌ این پلتفرم است که برای دهه‌های متوالی ادامه دارد. پی پال دنیای نقل‌ و انتقالات مالی و بانکداری آنلاین را کاملا متحول کرد و به یکی از بهترین و کاربردی‌ترین درگاه‌های بین‌المللی تبدیل شد. پلتفرم پی پال در اواخر دهه ۹۰ میلادی راه‌اندازی شد و برای کاربران بیش از ۲۰۰ کشور مورد استفاده قرار گرفت. مقایسه پی پال و پایونیر از لحاظ پشتیبانی از ارزها، متفاوت است؛ پی پال از این نظر نسبت به پایونیر پایین‌تر است و از ۲۵ ارز پشتیبانی می‌کند.

امروزه بیش از ۲۱۰ میلیون حساب فعال در بیش از ۱۵۶ بازار مختلف از خدمات پی پال استفاده می‌کنند. مقایسه پی پال و پایونیر از لحاظ استقبال کاربران نشان‌ دهنده انعطاف‌پذیری پی پال و شراکت با سیستم‌های پرداخت پیشرو مثل Tipalti است. روش‌های پرداخت در پی پال از طریق موجودی حساب‌های این پلتفرم، کارت‌های اعتباری مختلف و حواله‌های بانکی ACH انجام می‌گیرند.

مقایسه پی پال و پایونیر
اپلیکیشن پی پال؛ پی پال با شراکت‌های گسترده با پلتفرم‌های مختلف، امکان استفاده از قابلیت‌های بسیاری را برای کاربرانش فراهم کرده است.

نظر طرفداران پی پال

طرفداران پی پال همیشه به انعطاف‌پذیری این درگاه افتخار می‌کنند و عقیده دارند که ادغام این پلتفرم با سایر پلتفرم‌های حسابداری و CRM باعث شده تا بسیاری از امکانات به صورت خودکار انجام شوند. مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که پی پال هم مانند پایونیر از خدمات مربوط به Mastercard پشتیبانی می‌کند و هیچ هزینه‌ای هم برای نگهداری حساب کاربران در طول سال دریافت نخواهد کرد.

تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در دنیای پی پال حضور داشت؛ این میزان استقبال به حسن شهرت این پلتفرم مربوط می‌شود و به عقیده طرفداران، همین ویژگی برای پیروزی کافی است! از طرفی هیچ نیازی به ثبت حساب در دنیای پی پال وجود ندارد و با استفاده از ویژگی PayPal Payouts می‌توان پرداخت بیش از ۱۰ هزار حساب را به صورت همزمان انجام داد.

منتقدان پی پال و نظرات شنیدنی

پی پال هزینه تبدیل و نقد کردن ارزها را دریافت می‌کند؛ کارمزد تراکنش‌های ارزی برای کاربران آمریکایی در فروش‌های بین‌المللی حدود ۴.۴ درصد است. یک مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که پی پال از محدودیت‌های پرداخت آنلاین برای حساب‌های تایید نشده برخوردار است که تا سقف ۱۰ هزار دلار برای تراکنش‌های فردی افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مشکلات پی پال این است که هزینه‌های تراکنش با توجه به شرایط ممکن است متفاوت باشد و نرخ ثابتی ندارد. در خصوص مشکلات و چالش‌های شرایط استفاده از پی پال در ایران نیز این مطلب را حتما مطالعه کنید.

جدول مقایسه پی پال و پایونیر

همان‌طور که مطالعه کردید، تفاوت‌های این ۲ پلتفرم در جرئیات بسیار مهمی نمایان شده است. ما تصمیم گرفتیم تا برای یک بررسی موشکافه، جدول مقایسه پی پال و پایونیر را در این بخش به شما ارائه کنیم:

پایونیر پی پال ویژگی‌ها
آنلاین و تلفن آنلاین نوع تراکنش
۵۰ درصد تخفیف ندارد تخفیف یا Discount
بین ۰.۵ تا ۰.۹ درصد با توجه به حجم تراکنش ۳.۴ تا ۳.۹ درصد در تمامی تراکنش‌ها کارمزد
حداکثر ۳ روز کاری یک الی ۲ روز کاری سرعت
دارد دارد اپلیکیشن موبایل
بیش از ۱۰۰ ارز ۲۶ ارز ارزهای قابل پشتیبانی
Mastercard Mastercard نوع دبیت کارت
فقط برای حساب‌های پایونیر دارد پرداخت‌های بین‌المللی
ندارد مالیات توافق‌شده با IRS مالیات
دارد دارد از طریق PayPal Payouts قابلیت پرداخت بی‌شمار

_ جدول مقایسه پی پال و پایونیر

مقایسه پی پال و پایونیر
یک تفاوت اساسی در مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که نوع نقل‌وانتقال پول و اعتبار در هرکدام این پلتفرم‌ها، کارایی آن‌ها را به طور کامل تعریف می‌کند.

مقایسه پی پال و پایونیر از جنبه‌های مختلف

دنیای رقابت هردو پلتفرم بسیار وسیع و دارای پتانسیل بسیار بالا برای بحث و گقت‌وگو است؛ از این نظر تفاوت‌ها به مواردی که ذکر کردیم، محدود نمی‌شوند. ما در این بخش، اشاره‌ای اجمالی و گذرا به مقایسه پی پال و پایونیر از لحاظ ویژگی‌های تخصصی‌تر خواهیم داشت.

  • میزان نرخ تبدیل ارز (Exchange Rate)

حاشیه نرخ تبدیل ارز در پی پال چیزی معادل با ۳.۵ تا ۴ درصد است که در اکثر تبدیل کردن‌های ارزی لحاظ می‌شود. پایونیر اما متفاوت‌تر است و میزان نرخ تبدیل ارز آن در صورت انتقال با کارت اعتباری تا ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد. 

  • گزینه‌های نقل‌و انتقال بیشتر

پرداخت‌های پی پال از طریق حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی یا انتقال به وسیله حساب‌های پی پال صورت می‌گیرند. انتخاب نوع پرداخت در پی پال برعهده کاربران است و سرعت انتقال حساب‌های پی پال با یکدیگر بسیار بالاست. پایونیر کمی با سرویس‌های پرداخت پول معمولی فرق دارد؛ امکان پرداخت در پایونیر از طریق کارت اعتباری، چک الکترونیکی یا حساب‌های بانکی است. البته امکان استفاده از اعتبار Payoneer Mastercard در دستگاه‌های خودپرداز (ATM) معتبر هم وجود دارد. 

  • رتبه‌بندی‌ها

طبق رتبه‌بندی وبسایت Trustpilot، پی پال با کسب رتبه ۱.۳ از ۵، عنوان بد را از آن خود کرده است.  پایونیر هم با کسب رتبه ۴.۵ از ۵ پیروز میدان شده و عنوان عالی را در کارنامه خود دارد. این رتبه‌بندی‌ها با استفاده از جامعه آماری و رضایت‌سنجی بیش از ۱۳ هزار کاربر ارائه شده است. 

  • مقایسه پی پال و پایونیر از نظر امنیت

پی پال از فناوری رمزنگاری برای تامین امنیت حساب‌های خود استفاده می‌کند و با تکیه بر پاسخ سوالات امنیتی، امکان بازیابی رمز یا پسورد فراموش‌شده را فراهم خواهد کرد. پلتفرم پایونیر در زمینه امنیت از گواهینامه استاندار امنیت داده (سطح PCI 1) بهره می‌برد و با تکیه بر قابلیت تایید ۲ مرحله‌ای، از حساب‌های محافظت می‌کند.

  • امکانات اضافه‌تر

پی پال علاوه بر فراهم کردن امکانات پرداخت دیجیتال، به عنوان روشی برای پرداخت آنلاین کالاها به مشتریان یا خریداران هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایونیر به طرز خاصی طراحی شده است تا روشی مناسب برای ارتباط مالی آنلاین در میان صاحبان کسب‌وکارهای مختلف محسوب شود.

نقد کردن پی پال و پایونیر

مسئله مهم پس از بررسی نتایج، به نقد کردن اعتبارات موجود در این ۲ پلتفرم مربوط می‌شود. با توجه به اینکه هیچ نمایندگی رسمی و معتبری از جانب هیچ کدام این پلتفرم‌ها در ایران فعالیت نمی‌کند، مسئله نقد کردن حساس‌تر می‌شود. شاید بهتر بود تا در جدول مقایسه پی پال و پایونیر، ویژگی تحت تحریم قرار دادن ایران را هم ذکر می‌کردیم، تا به عنوان قابلیتی منفی ارزیابی شود؛ اما نگران نباشید. با استفاده از خدمات نیک پرداخت دیگر لازم نیست تا در رابطه با مسئله نقد کردن نگران بود.

با کلیک کردن روی لینک بخش ویژه خدمات نقد کردن درآمد ارزی در مجموعه مطمئن و حرفه‌ای نیک پرداخت، می‌توان حساب‌های پی پال و پایونیر را نقد کرد. نقد کردن در نیک پرداخت با تکیه بر پشتیبانی ۲۴ ساعته در هر روز هفته و در کمتر از ۳۰ دقیقه (نیم‌ساعت) برای کاربران قابل استفاده است.  اگر تمایل دارید در مورد نقد کردن پی پال بیشتر بدانید، مطلب بهترین روش نقد کردن پی پال را در همین وبلاگ مطالعه کنید.

مقایسه پی پال و پایونیر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع‌بندی؛ کدام سیستم پیروز رقابت است؟

مقایسه پی پال و پایونیر نشان می‌دهد که تفاوت‌های اساسی این ۲ پلتفرم در نهایت به انواع نقل‌ و انتقالات پولی مربوط می‌شود. پی پال به عنوان بستری مناسب برای دوستان، خانواده و خرید از سایت‌های خارجی و پایونیر به عنوان یک سرویس بی‌نظیر برای تراکنش‌های تجاری محسوب می‌شوند. با همه این اوصاف شما به عنوان یک کاربر می‌توانید سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیگر را هم امتحان کنید؛ به یاد داشته باشید که همه‌چیز به همین ۲ سرویس آنلاین محدود نمی‌شود.

نظر شما در مورد مقایسه پی پال و پایونیر چیست؟ به نظر شما اساسی‌ترین تفاوت این ۲ پلتفرم در کدام ویژگی بسیار مهم است؟ برای ما در مورد تجربه‌های شخصی و تجاری خود در مواجهه با سرویس‌های هرکدام این پلتفرم‌ها بنویسید. به نظر شما کدام درگاه آنلاین به جز پی پال و پایونیر بهترین امکانات را به کاربران سرتاسر دنیا ارائه می‌دهد؟

خرید پی پالدرگاه ارزیفروش پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست