وضعیت بازار ارز دیجیتال

تلاش بی‌نتیجه بیت کوین و اتریوم برای بهبود وضعیت بازار ارز دیجیتال

در هفته‌ای که گذشت، بیت کوین با یک روند نزولی سخت، به زیر قیمت ۴۰ هزار دلاری کشیده شد. در این حین معاملات بیت کوین زیر سطح ۳۵ هزار دلاری انجام شد تا بیش از پیش وارد منطقه خرسی شود. قیمت بیت کوین و اتریوم باعث شده است تا وضعیت بازار ارز دیجیتال در کنار سایر آلت کوین‌ها، همچنان روند نزولی بگیرد.

وضعیت بازار ارز دیجیتال با سیر نزولی بیت کوین

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت نزدیک به ۳۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. وضعیت خرسی بازار بیت کوین باعث شده تا شاهد روند نزولی تند و تیزی هم در بازار آلت‌کوین‌ها باشیم. اتریوم در حدود قیمت ۲٫۵۰۰ دلاری منطقه حمایت خود خرید و فروش می‌شود. ریپل با یک سقوط تند و تیز حالا به زیر ۰٫۶۰ دلار رسیده و کاردانو همچنان روند نزولی خود در محدوده ۱ دلار را طی می‌کند.

وضعیت بازار ارز دیجیتال
وضعیت بازار ارز دیجیتال با نزولی بودن بیت کوین و اتریوم.

قیمت بیت کوین

در دو روز اخیر، قیمت بیت کوین یک روند نزولی تند را تجربه کرد تا به زیر قیمت حمایت ۴۰ هزار دلاری حمایت برسد. حتی بیت کوین در این مدت شرایط جالبی را تجربه نکرد و پس از بازگشت به قیمت ۳۸ هزار دلار و ۳۷ هزار دلار، قیمت ۳۵ تا ۳۳ هزار دلار را هم تجربه کرد. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که بیت کوین به‌سختی در تلاش است تا وضعیت خود را در منطقه مقاومت ۳۵٫۵۰۰ دلاری بهبود ببخشد. منطقه مقاومت مهم بعدی بیت کوین، ۳۶٫۵۰۰ دلار است. در صورت موفقیت بیت کوین در این وضعیت بازار ارز دیجیتال، می‌توان انتظار داشت این ارز دیجیتال قادر به حرکت به سمت قیمت ۳۸ هزار دلار باشد.

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین آلت کوین بازار نیز کاهش قیمت داشته‌ است و به قیمت زیر سطح حمایت ۳۰۰۰ دلاری رسید. این روند نزولی همچنان ادامه‌دار است و حالا شاهد رسیدن اتریوم به پایین‌تر از ۲۴۰۰ دلار هستیم. اگه جنبه مثبت وضعیت اتریوم در بازار ارز دیجیتال را در نظر بگیریم، می‌توان به منطقه مقاومت ۲٫۵۰۰ دلاری اتریوم اشاره کرد که دور از دسترس نیست. اگر اتریوم خود را از این منطقه بالا بکشد و هدف بعدی خود را روی سطح مقاومت ۲٫۶۵۰ دلاری قرار دهد، می‌توان روند مثبت این رمزارز را انتظار داشت.

همچنین باید منطقه حمایت ۲٫۴۰۰ دلاری اتریوم را در نظر گرفت. منطقه حمایت بعدی اتریوم ۲٫۳۵۰ دلار است که باز هم اتریوم فاصله چندانی با آن ندارد. اگر اتریوم به زیر این قیمت کاهش پیدا کند، باید انتظار یک شیرجه دیگر از اتریوم به سمت سطح ۲٫۱۲۰ دلار را داشت. برای نقد کردن اتریوم کلیک کنید.

وضعیت آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال
آیا باید انتظار افت قیمتی دیگری از اتریوم را داشته باشیم؟

وضعیت آدا، بایننس، سولانا، دوج کوین و ریپل

کاردانو (آدا) با یک مومنتوم خرسی به زیر ۱٫۱۰ دلار رسید و حتی پیش از بهبود قیمت خود، زیر سطح ۱ دلار را هم تجربه کرد. در حال حاضر آدا توانسته دوباره قمیت ۱ دلاری خود را به دست بیاورد و سطح مقاومت ۱٫۱۲ دلاری را نزدیک به خود می‌بیند.

بایننس کوین به زیر سطح ۴۰۰ دلاری رسید و در منطقه ۳۵۰ دلار هم تست شد. هر چند که پس از شروع موج ریکاوری، توانست کمی وضعیت خود را بهبود دهد و به بالای ۳۶۰ دلار برسد. در حال حاضر مناطق حمایت ۳۸۵ دلاری و ۴۰۰ دلاری سابق این ارز دیجیتال یک مانع بزرگ محسوب می‌شوند. همچنین مسئله نگران کننده بعدی بایننس وجود منطقه حمایت ۳۵۰ دلاری محسوب می‌شود که بسیار به آن نزدیک است.

سولانا نیز تقریبا کاهش ۶ درصدی را تجربه کرده است و حالا کمتر از ۸۰ دلار معامله می‌شود. اگر خرس‌ها همچنان سکان این ارز دیجیتال را در دست داشته باشند، می‌توان شاهد کاهش قیمت به سمت ۷۵ دلار باشیم. سپس سولانا باید با سطح حمایت ۶۶ دلاری خود دست و پنجه نرم کند.

دوج کوین به سختی در تلاش بود تا سطح قیمت ۰٫۱۳۵ دلاری خود را حفظ کند. هرچند که این سطح شکست و قیمت دوج به ۰٫۱۳۴ دلار رسید. با این شکست این احتمال وجود دارد که قیمت دوج کوین به سمت ۰٫۱۲۰ دلار سرازیر شود و سپس با منطقه حمایت بزرگ بعدی خود یعنی ۰٫۱۰۵ دلار مواجه شود.

قیمت ریپل در نزدیکی ۰٫۶۰ دلار ثابت شده است. با این حال سطح حمایت ۰٫۵۸۰ دلاری بسیار نزدیک به وضعیت این رمزارز است. با عبور از این سطح حمایت، منطقه حمایت بعدی ریپل در ۰٫۵۵۰ و سپس ۰٫۵۰ قرار دارد که خبر از وضعیت پر از ریسک ریپل می‌دهند.

قیمت سایر آلت کوین‌ها در وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

بسیاری از آلت کوین‌ها بیشتر از ۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به متیک، دات، سند و غیره اشاره کرد. در نقطه مقابل، ارز دیجیتال اتم توانسته در یک روز ۸ درصد صعود کند و به قیمت بالای ۳۲ دلار برسد. ارز دیجیتال CRO نیز در یک روز ۶ درصد رشد کرده است و به نزیکی ۰٫۳۶۶ دلار رسید. خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت با پشتیبانی ۲۴ ساعته فراهم است. روی بنر زیر کلیک کنید.

نقد کردن ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال در نیک پرداخت با کارت بانکی

سخن پایانی

به طور کلی، قیمت بیت کوین در حال حاضر در یک وضعیت خرسی قرار دارد و کمتر از سطح ۳۸ هزار دلار است. اگر بیت کوین همچنان در این هفته شاهد پرسه خرس‌ها باشد، باید انتظار کاهش قیمت بیشتر را از این ارز دیجیتال داشته باشیم.

برای دریافت جدیدترین اخبار و وقایع دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانید بلاگ نیک پرداخت را مطالعه کنید. همچنین نیک پرداخت این شرایط را برای شما فراهم کرده تا تبدیل بیت کوین به ریال، نقد کردن درآمد ارزی از سایت‌هایی مانند یودمی، خرید از سایت‌های خارجی و بسیاری از موارد دیگر را به‌سادگی انجام دهید.

منبع: Cryptonews

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست