فریلنسر تولید محتوا

نقد کردن حساب ارزی فریلنسر تولید محتوا

دنیای فریلنسری آن‌قدر وسیع است که نمی‌توان آن را به یک حرفه مشخص محدود کرد. برای مثال یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند یک شخص مسلط به توانایی‌های نویسندگی یا یک شخص آشنا با حرفه تولید محتوای تصویری باشد. تبدیل شدن به یک فریلنسر می‌تواند شروع مسیر حرفه‌ای و مستقل برای رسیدن به دنیای نامحدود کسب درآمد دلاری و ریالی تلقی شود. تولید محتوای متنی و ویدیویی معمولا بر عهده فریلنسرهایی است که به صورت حرفه‌ای مشغول به خلق محتواهای کاربردی هستند و می‌خواهند آزادانه کار کنند. اما دنیای فریلنسری تولید محتوا دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آنکه بخواهیم به صورت اختصاصی در مورد موضوع تولید محتوا در دنیای فریلنسری بپردازیم، لازم است بدانید که این کار نیازمند مدیریت زمان بسیار فشرده و حرفه‌ای است. احتمالا یک فریلنسر تولید محتوا در نگاه اول، شخصی به نظر می‌رسد که یک لپ‌تاپ و اینترنت دارد، هیچ کار خاصی نمی‌کند و پولش از پارو هم بالا می‌رود؛ اما در واقع اصلا اینطور نیست! موفقیت در دنیای فریلنسری نیازمند کسب مهارت‌های خاصی است که به فریلنسر کمک می‌کنند تا به درستی در مسیر موفقیت حرفه‌ای گام بردارد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به صورت تخصصی و مفصل در مورد حرفه تولید محتوا، دورکاری و نقد کردن درآمد ارزی آن بپردازیم.

فریلنسر تولید محتوا
تولید محتوای متنی یا Content Writing یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های تولید محتواست؛ مثل همین مطلبی که در حال مطالعه آن هستید.

آشنایی با شغل فریلنسر تولید محتوا

آیا تاکنون پیش آمده است که در خلوت و با خودتان به این مسئله فکر کنید که جطور می‌شود بدون دردسرهای کار حضوری، از محیط خانه یا اطاق بیرون نرفت و با راحت‌ترین لباس، بیشترین درآمد را داشت؟ فکرش را بکنید که انعطاف‌پذیری شغل شما به نحوی است که می‌توانید میزان درآمد ماهیانه خود را افزایش بدهید، روزهای مد نظر خود را در تعطیلات سپری کنید و از همه مهم‌تر، کارفرمای خود را خودتان انتخاب کنید. کارشناسان تولید محتوای متنی و ویدیویی دقیقا همان افرادی‌اند که با شرایط استخدام تولید محتوا در منزل مشغول به کار هستند.

دنیای فریلنسری با فراهم کردن آزادی کامل شغلی و قابلیت دورکاری، توانایی پیشرفت چشمگیر، کسب درآمد قابل توجه و موفقیت بی‌قیدوشرط را در اختیار فریلنسر تولید محتوا قرار می‌دهد. یک فریلنسر تولید محتوا با ترکیب ساده‌ترین امکانات مثل یک لپ‌تاپ یا سیستم کامپیوتری و یک اینترنت نسبتا خوب می‌تواند به کار خود مشغول شود. اما همان‌طور که گفتیم، کسب مهارت‌های حیاتی و ضروری برای برآورده کردن نیازهای مشتریان یا کارفرمایان از جمله شروط اصلی موفقیت یک فریلنسر تولید محتوا است.

فریلنسری که به صورت تخصصی به خلق محتوای متنی مشغول است، مشخصا با ترجمه، محصول‌نویسی، کپی‌رایتنیگ، تالیف محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و غیره می‌تواند کسب درآمد داشته باشد. برای مثال مطلبی که هم‌اکنون در حال مطالعه آن هستید، نتیجه خلق محتوای متنی یک فریلنسر تولید محتوا در مجموعه نیک پرداخت است. راستی شما می‌توانید مطلبی با عنوان چگونه به بهترین فریلنسر دنیا تبدیل شویم را از همین پلتفرم مطالعه کنید تا به جادوی فریلنسری پی ببرید!

اما دنیای تولید محتوا برای فریلنسرها فقط به خلق محتواهای متنی محدود نمی‌شود و یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند باعث خلق محتوای صوتی یا ویدیویی هم بشود. برای مثال یک فریلنسر تولید محتوا که در زمینه خلق محتوای تصویری فعالیت می‌کند، توانایی ساختن بنر یا تیزرهای تبلیغاتی، طراحی عکس‌های اختصاصی و خیلی کارهای دیگر را داراست. فریلنسرهای تولید محتوا علاوه بر خلق محتواهای متنی و ویدیویی، می‌توانند با ساخت پادکست، استریم و کنفرانس‌های صوتی امکان کسب درآمد در یک پروژه تولید محتوا را تجربه کنند. مثلا برای ساخت تیزر و ویدیو و کسب درآمد از آن از سایت زیر کمک بگیرید.

سایت‌های فریلنسری مناسب کارشناس تولید محتوا

بهترین سایت‌ها برای فعالیت یک فریلنسر تولید محتوا با توجه به ویژگی‌هایی که از لحاظ درآمد و کیفیت تولید محتوا دارند، ارزشیابی می‌شوند. مشتریان یا کارفرمایان با توجه به گارامترهای مختلف و متعددی به سراغ کارشناسان تولید محتوا می‌روند. برای بعضی از مشتریان بودجه، برای بعضی کیفیت محتوا و برای بسیاری رزومه فریلنسر تولید محتوا اهمیت دارد. ما تصمیم گرفتیم تا در این بخش با معرفی و بررسی مختصر ۵ وبسایت مناسب برای کارشناسان تولید محتوا در کنار شما باشیم:

وبسایت Fiverr

این وبسایت یکی از معروف‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین پلتفرم‌های اختصاصی فریلنسرهاست. این پلتفرم میزبان هزاران فریلنسر تولید محتواست که هر پروژه را با توجه به مهارت‌ها، رزومه و دستمزد خودشان دریافت می‌کنند. نویسندگان فریلنسری که تمایل به کار کردن با مشتریان خارجی هستند، می‌توانند در این سایت عضو شوند و در نهایت از یک درآمد دلاری بهره‌مند شوند. وبسایت Fiverr دارای فریلنسرهایی است که هم در زمینه تولید محتوای متنی و هم در زمینه تولید محتوای تصویری فعالیت می‌کنند و می‌توانند فارغ از موقعیت جغرافیایی، پروژه بگیرند.

رتبه‌بندی یک فریلنسر تولید محتوا در این پلتفرم خیلی شیک و برنامه‌ریزی شده است؛ مثلا سطح کیفیت کاری فریلنسرها با ۳ عنوان جدید، سطح یک، سطح دو و رتبه برتر تقسیم‌بندی می‌شود. این ویژگی می‌تواند حس بهتری از تجربه و حرفه‌ای بودن یک فریلنسر تولید محتوا را در اختیار مشتری قرار بدهد. همچنین سفارشات در Fiverr را می‌توان با معیارهایی مثل نوع مقاله، لحن، زبان، موضوع، سطح مهارت فریلنسر تولید محتوا و میزان دستمزدها مشخص کرد. در مورد نحوه کسب درآمد از سایت فریلنسر Freelancer.com به عنوان یکی از سایت‌های مشهور فریلنسری هم بخوانید.

فریلنسر تولید محتوا
یک واقعیت جالب درباره سایت Fiverr: تنوع و گستردگی کاریابی در این پلتفرم آن‌قدر بالاست که حتی بازیگران هم با استفاده از آن پروژه می‌گیرند.

وبسایت iWriter

وبسایت iWriter از آن‌دسته پلتفرم‌هایی است که انگار به صورت اختصاصی برای یک فریلنسر تولید محتوا که به ۲ یا چند زبان مسط است، ساخته شده است. به دلیل دستمزد کمتری که فریلنسرها در این پلتفرم ارائه می‌دهند، میزان مشتریان و استقبالشان از پروژه‌های تولید محتوا بالاست. البته این ویژگی به دلیل انعطاف دستمزدهای فریلنسرها ایجاد شده است و کماکان می‌توان از این سایت هم درآمد دلاری بالایی داشت.

وبسایت ProBlogger

هدف این پلتفرم ایجاد موقعیتی درآمدزا و مستقل برای فعالیت فریلنسرهایی است که می‌خواهند از وبلاگ خود درآمد داشته باشند. وبسایت ProBlogger با فراهم کردن یک بازار شغلی حرفه‌ای، شرایطی ایده‌آل را برای یک فریلنسر تولید محتوا رقم زده است. علی‌رغم ویژگی تعیین میزان قیمت پروژه‌ها در این پلتفرم، هزینه تولید محتوای متنی آن در مقام مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها کمی گران‌تر است. اگر شما یک فریلنسر تولید محتوا هستید که مایلید از درآمد ارزی قابل توجهی بهره‌مند شوید و با مشتریانی که کیفیت کار برای آن‌ها مهم است، کار کنید، این پلتفرم گزینه‌ای بی‌نظیر است.

فریلنسر تولید محتوا
یک تصویر از تبلیغ آموزش ابزار آنلاین با Darren Rowse در پلتفرم ProBlogger

وبسایت Constant Content

مهم‌ترین ویژگی پلتفرم Constant Content این است که هیچ فریلنسر آماتوری در فضای آن فعالیت نمی‌کند. این وبسایت فقط یه یک فریلنسر تولید محتوای حرفه‌ای و مجرب اجازه فعالیت می‌دهد و در این مورد فرآیندی بسیار سخت‌گیرانه دارد. از طرفی به واسطه کیفیت بی‌حدوحصر محتواهای خلق‌شده توسط فریلنسرها، میزان دستمزد هم به مراتب بالا و قابل توجه است.

این پلتفرم آرشیوی بلندبالا از محتواهای گوناگون دارد و بیش از صدها موضوع مختلف را به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا پوشش می‌دهد. علاوه بر همه این قابلیت‌های حرفه‌ای، قابلیت چک کردن و جلوگیری از سرقت ادبی محتواهای خلق‌ شده به کمک سامانه Copyscape فراهم شده و همه‌چیز در بهترین حالت خود در جریان است.

وبسایت UpWork

در همان ابتدای ورود به فضای پلتفرم UpWork، فضای فریلنسری و بسیار حرفه‌ای تولید انواع محتوا به چشم می‌آید. در این سایت می‌توان در کنار ۱۰۰ هزار فریلنسر که از سرتاسر جهان گرد هم آمده‌اند، می‌توان به خوبی فعالیت کرد و درآمد ارزی داشت. یک فریلنسر تولید محتوا در این وبسایت با تشکیل یک پروفایل کامل که شامل یک معرفی مختصر از نام، نوع حرفه، قابلیت‌ها، مهارت‌ها، زبان‌ها و غیره است، کار خود را شروع خواهد کرد. همه فریلنسرها در این پلتفرم به وسیله نمره‌، رتبه‌بندی شده‌اند. نمره نهایی عدد ۵ است و بسیاری از فریلنسرها نمره خوب ۴.۹ را از آن خود کرده‌اند.

میزان دستمزد یک فریلنسر تولید محتوا (در هر زمینه‌ای) به صورت ساعتی محاسبه می‌شود؛ برای مثال بازه دستمزدها گاهی بین ۳۵ تا ۱۲۵ دلار برای هر ساعت متغیر است. سیستم ارزشیابی فریلنسرها در این وبسایت بسیار هوشمندانه است؛ فریلنسرها با عناوینی همچون رتبه برتر و استعداد در حال رشد ارزشگذاری می‌شوند. اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد بهترین سایت‌ های فریلنسر ایرانی هستید هم این مطلب را بخوانید.

فریلنسر تولید محتوا
یک تصویر از پروفایل فریلنسرها در پلتفرم حرفه‌ای UpWork؛ همه‌چیز به صورت منظم و خلاصه‌شده در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار گرفته است.

مزایا و معایب فریلنسری تولید محتوا

یک فریلنسر تولید محتوا همان‌طور که مزایای دنیای تولید محتوا لذت می‌برد، باید تحمل معایب و مشکلات این حرفه را هم داشته باشد. بسیاری از افراد به خصوص فریلنسرهای تازه‌کار گمان می‌کنند که این کار هیچ سختی و مشکلی ندارد، در صورتی که چنین نیست و باید با معایب این کار هم به خوبی آشنا شد. جدول زیر، اشاره‌ای کوتاه به چند نکته مثبت و منفی فریلنسری تولید محتوا دارد:

مزایا معایب
کار در منزل؛ بدون نیاز به حضور فیزیکی تکراری شدن ایده‌ها‌ برای خلق محتوا
درآمد بسیار بالا امکان بروز بی‌حوصلگی با حضور مداوم در خانه
امکان ایجاد یک پایگاه محتوای شخصی با هدف جذب فالوئر و مخاطب اختصاصی اختلال در برنامه‌ریزی‌های شخصی و کاری
تقویت قوه خلاقیت کمبود وقت کافی

درآمد فریلنسرهای تولید محتوا در سال ۲۰۲۱

بعد از این‌همه بحث شیرین در مورد درآمدهای ارزی فریلنسرها، حالا بهتر است بدانیم درآمد یک فریلنسر تولید محتوا دقیقا چقدر است. با توجه به آمار ارائه‌شده توسط سایت Salary.com میانگین دستمزد فریلنسرهای تولید محتوا تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ چیزی معادل با ۵۳ هزار دلار است؛ البته محدود دستمزد یک فریلنسر تولید محتوا دقیقا بین ۴۴ تا ۶۱ هزار دلار برآورد می‌شود. حقوق یا دستمزد فریلنسرهای تولید محتوا با توجه به مهارت‌ها، گواهینامه‌ها یا مدارک، سطح تحصیلات و تعداد سال‌هایی که فعالیت داشته‌اند، متغیر خواهد بود.

چگونه با تولید محتوا درآمد ارزی کسب کنیم؟

هدف اصلی تولید محتوا به زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر، پوشش محتوای مورد نیاز یا دیجیتال مارکتینگ در سطح جهانی است. همانطور که گفته بودیم، یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند با تکیه بر مهارت‌های اضافه مثل آشنایی کامل با زبان خارجی، توانایی مدیریت سئو و کمک به پیشرفت دیجیتال مارکتینگ سایت‌های غیر ایرانی کسب درآمد دلاری داشته باشند. پیشنهاد ما این است که مطلب مشکلات مالی فریلنسرها و راه مقابله با آن‌ها را از همین وبسایت مطالعه کنید تا پیش از آشنایی با کسب درآمد از این حرفه، اطلاعات کاملی از چالش‌های فریلنسری هم داشته باشید.

بسیاری از فریلنسرهای تولید محتوا با استفاده از قابلیت‌های مورد نیاز مشتریان خارجی، کسب درآمد بیتکوینی هم دارند و می‌توانند دنیایی مملو از موفقیت و درآمد نجومی را کشف کنند. اما برای کسب درآمد ارزی، دلاری یا بیت‌کوینی از طریق تولید محتوا آن‌هم در قالب فریلنسری چه چیزهایی نیاز است؟

تولید محتوا به زبان‌هایی غیر از فارسی مثل انگلیسی، به واسطه بین‌المللی بودن، حساسیت و توانمندی خاص خودش را می‌طلبد؛ در عوض می‌توان از طریق آن کسب درآمد ارزی و دلاری داشت. قابلیت تسلط کامل بر زبان انگلیسی، مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت در خلق محتواهای متنی، تصویری و صوتی است.

بنابراین شما به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا نیاز دارید تا آشنایی کاملی با تولید محتوای انگلیسی به صورت کامل و البته تاثیرگذار داشته باشید. در نهایت با ترکیب قابلیت‌های زبانی و مهارت‌های نگارشی و فریلنسری، امکان کسب درآمد ارزی از طریق جذب مشتریان خارجی میسر خواهد بود.

فریلنسر تولید محتوا
یک تصویر مفهومی از کسب درآمد ارزی؛ درخت کسب درآمد فریلنسرها با بهره‌مندی از مهارت‌ها و توانمندی آبیاری می‌شود.

انواع پروژه‌هایی که یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند انجام دهد

یک فریلنسر تولید محتوا مسئولیت خلق یا تقویت محتوای متنی، تصویری یا صوتی یک برند، کمپانی، وبسایت یا شخص خاصی را برعهده می‌گیرد. وظیفه اصلی فریلنسرهایی که در زمینه خلق محتوا فعالیت می‌کنند، ساخت محتوای کاربردی و جذاب برای مخاطبین بسیار خاص است.

برای مثال یک برند فرش ایرانی می‌تواند از یک فریلنسر تولید محتوا برای مدیریت و خلق محتواهای مختلف استفاده کند. چنین فریلنسری با مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی، بروشورها، تبلیغاتی تلویزیونی یا بیلبوردی، پادکست و یا رپورتاژ به رشد کسب‌وکار و در نهایت به جذب مشتری و فروش بیشتر منجر خواهد شد. اما فریلنسرهای تولید محتوا چه فُرمی از پروژه‌های مختلف را می‌پذیرند؟

  • تولید محتوای متنی

‌اکثر پروژه‌های بزرگ به نویسندگان و خالقان محتوای متنی، نیاز دارند؛ این نیاز تا جایی پیشرفته است که حالا می‌توان از آن به عنوان قلپ تنده بازاریابی دیجیتال نام برد. یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند پروژه‌های متعدد و متنوعی از جمله وبلاگ‌نویسی، مقاله‌نویسی، خبرنگاری، محصول‌نویسی، مدیریت سئو و پوشش اخبار بین‌المللی را برعهده بگیرد.

  • تولید محتوای تصویری

تهیه، طراحی و تدوین انواع تصاویر یا تیزرهای تبلیغاتی، ساخت ویدیوهای کوتاه یا بلند و پروژه‌های اینفوگرافیک هم از جمله رشته‌های کاری مناسب برای فریلنسرهای تولید محتواست. میزان درآمد یک فریلنسر تولید محتوا در زمینه تصویر به مراتب بالاتر از دیگر فریلنسرهاست. خلق یا تولید محتوای تصویری به دلیل برخورداری از ظرافت کاری بیشتر، حساسیت و ابزار خروجی (رندر) گرفتن، کمی پرهزینه‌تر تمام می‌شود.

  • تهیه پادکست (تولید محتوای صوتی)

یکی از پرطرفدارترین زمنیه‌های تولید محتوا در دنیای فریلنسری شامل تهیه پادکست و استریم می‌شود. تولید محتوای صوتی توسط یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند در راستای تولید محتوای مستقل و یا نقد و بررسی محصولات یا خدمات خاص با هدف بازاریابی دیجیتال شکل بگیرد. اگر پادکستر هستید، در مورد راهنمای نقد کردن درآمد ارزی پادکستر فریلنسر هم این مطلب را بخوانید.

  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

ادمین‌ها، اینفلوونسرها یا استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی مطرح مثل اینستاگرام، از جمله فریلنسرهای تولید محتوا هستند که با مدیریت محتوای متنی و تصویری کسب‌وکارهای مجازی کسب درآمد می‌کنند. این نوع پروژه‌ها همیشه از پرمشتری‌ترین‌های دنیای فریلنسری هستند؛ دلیل این استقبال ویژه اهمیت بازاریابی دیجیتال برای گسترش و رشد برندها در فضای شبکه‌های اجتماعی مخصوصا در توییتر و اینستاگرام است.

چالش‌های نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرهای تولید محتوای ایرانی

به انتهای بحث شیرین کسب درامد ارزی و دلاری که می‌رسیم، با سوالی دلهره‌آور مواجه خواهیم شد؛ چگونه باید درآمد غیر ریالی را به ریال تبدیل کرد؟ واقعا چه راهی جز نقد کردن درآمد ارزی یک فریلنسر تولید محتوا از طریق پلتفرم‌های ایرانی وجود دارد؟ همه ما به خوبی می‌دانیم که به دلیل تحریم‌های اقتصادی ایران و کمبود مجموعه‌های مطمئن و حرفه‌ای، داستان نقد کردن درآمد دلاری کمی سخت است. اما راه چاره چیست؟

بسیاری از فریلنسرهای توانمند و آینده‌دار با توجه به دشواری نقد کردن درآمد ارزی، قید کار کردن روی پروژه‌های خارجی و بین‌المللی را می‌زنند. سوء سابقه بعضی پلتفرم‌های تبدیل ارز و نامعقولانه بودن کارمزد نقد کردن در بعضی دیگر از جمله چالش‌های این موضوع بسیار مهم است.

روش‌های نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرهای تولید محتوا در ایران

روش‌های متعددی برای تبدیل کردن درآمد ارزی یک فریلنسر تولید محتوا در خارج از ایران وجود دارد. بسیاری از فریلنسرهای خارجی از اپلیکیشن‌های معتبر تبدیل ارز مثل TransferWise (هم‌اکنون با عنوان Wise شناخته می‌شود) استفاده می‌کنند. البته صرافی‌های خارجی و معتبری مثل Xe و Travelex وجود دارند که با دریافت کارمزدهای پایین، وظیفه نقد کردن درآمدهای ارزی را به دوش می‌کشند. اما این روش‌ها برای فریلنسرهای ایرانی مناسب نیستند و در ایران کار نمی‌کنند.

مجموعه مطمئن، حرفه‌ای و کار درست نیک پرداخت  با فراهم کردن بهترین شرایط برای نقد کردن درآمد ارزی و انواع خدمات پرداخت را در اختیار فریلنسرها قرار داده است. نیک پرداخت در عرض ۳۰ دقیقه و با کمترین کارمزد ممکن، عملیات نقد کردن درآمدهای غیر ریالی را به پایان می‌رساند. با ورود به بخش نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌ پرداخت می‌توان از لذت کسب درآمد بین‌المللی بهره‌مند شد.

فریلنسر تولید محتوا
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع‌بندی

دنیای فریلنسری، دنیای کسب درآمدهای رویایی و آزادی عمل در کار کردن است؛ یکی از شاخه‌های مهم فریلنسری، تولید محتواست. یک فریلنسر تولید محتوا می‌تواند با دریافت پروژه‌های متعدد در ز‌مینه تولید محتوای متنی، تصویری و حتی صوتی به درآمد و جایگاه شغلی قابل توجهی دست پیدا کند. استخدام تولید محتوا دورکاری از جمله موقعیت‌های شغلی راحت برای افرادی است که خیلی از کارهای حضوری خوششان نمی‌آید.

یکی از منابع درآمدزا برای فریلنسرهای تولید محتوا استفاده از فضای سایت‌های خارجی برای کسب درآمد ارزی است. یک فریلنسر تولید محتوا با تکیه بر مهارت‌های لازم و استاندارد می‌تواند در پروژه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد. و آینده شغلی بسیار خوبی را برای خود رقم بزند. تبدیل درآمد ارزی به ریال در ایران آن‌قدرها هم ناممکن نیست و می‌توان از بخش نقد کردن درآمد ارزی مجموعه نیک پرداخت برای نقد کردن درآمد ارزی بهره‌مند شد.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست