فروش ارز دیجیتال

تمام چیزهایی که باید درباره‌ی نقد کردن بیت کوین بدانید

بعد از کلی تحلیل نمودار، پیگیری ثانیه‌ای افت و خیزهای بازار ارز دیجیتال و پیدا کردن زمانی مناسب برای فروش ارز دیجیتالی مثل بیت کوین، دنبال جایی هستید که آن را به ریال تبدیل کنید. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که شما به عنوان یکی از کاربلدهای بازار کریپتو از آن خبر دارید. همان‌طور که از محدودیت‌های نقد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در ایران باخبر هستید. به همین دلیل باید مطمئن‌ترین مسیر را برای انجام آن پیدا کنید تا امنیت سرمایه‌تان حفظ شود و در سریع‌ترین زمان ممکن پیامک واریز را روی گوشی موبایل‌تان ببینید.

برای نقد کردن بیت کوین شما شش راه پیش رو دارید. از طریق صرافی، خودپرداز، دبیت کارت، معامله‌های نظیر به نظیر، واریز نقدی و انتقال بانکی. برای ورود به هر یک از این مسیرها پیش نیازهایی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها کارتان را راحت‌تر خواهد کرد. برای مثال میزان مالیات و کارمزد هریک از روش‌های گفته شده متفاوت است. در این مقاله بعد از آشنایی با روش‌های نقد بیت کوین، با یک صرافی مطمئن برای نقد ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

 

سؤال‌های مهم نقد بیت کوین

 

۱) کارمزد نقد بیت کوین در نیک پرداخت چقدر است؟
با توجه به نوسان‌های بازار ارزی به خصوص کریپتو، نرخ کارمزد هر لحظه در حال تغییر است. همچنین باتوجه به نوع شبکه مقدار کارمزد متفاوت خواهد بود.

۲) نقد بیت کوین در نیک پرداخت چقدر طول می‌کشد؟
سفارش شما پس از ثبت در همان ثانیه انجام شده و در همان قیمت بسته می‌شود. مدت زمان انتقال با توجه به نوع ارز و شبکه انتقالی متفاوت است.

انتقال بیت کوین چطور انجام می‌شود؟

فرض کنید فرد A می‌خواهد مقداری بیت کوین برای فرد B ارسال کند. فرد A برای این که قادر باشد بیت کوین‌های خود را ارسال کند، باید آدرس کیف پول دیجیتال نفر دوم را دریافت کند. این آدرس، به آدرس عمومی شناخته می‌شود. هنگامی که فرد A این آدرس را از فرد B دریافت کند، انتقال بیت کوین به راحتی صورت می‌گیرد.

همچنین برای انجام ترید بیت کوین، باید به سراغ صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز بیت کوین بروید. صرافی‌های متمرکز، صرافی‌هایی هستند که باید دارایی خود را ابتدا در حساب کاربری خود روی این صرافی‌ها منتقل و سپس آن را به خریدار (یا برعکس) منتقل کنید. این صرافی‌ها معمولا از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

اما در صرافی‌های غیرمتمرکز، شما بدون این که پول خود را در یک صرافی ذخیره و سپس به طرف مقابل منتقل کنید، مستقیما می‌توانید پول‌ را به خریدار منتقل کنید. این صرافی‌ها معمولا هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کنند.

صرافی‌های داخلی مانند نیک پرداخت که به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند، معمولا قیمت لحظه‌ای بیت کوین را در اختیار شما قرار می‌دهند که این شامل قیمت بیت کوین به دلار و ریال است؛ ضمن اینکه شما می‌توانید فرآیند تبدیل بیت کوین به تومان و شارژ بروکر فارکس با بیت کوین را هم در فضایی امن انجام دهید.

 

نقد آنی کریپتو

نامحدود. بدون احراز هویت

یک دلیل برای نقد کردن بیت کوین

این ایده که بیت کوین سرانجام جایگزین ارزهای فیات خواهد شد، شاید به زودی محقق شود و دلیل آن این است که بسیاری از افراد اکنون روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. پول فیات نام دیگری برای ارز صادرشده توسط دولت (به عنوان مثال دلار آمریکا، یورو و غیره) است به این معنی که کالای فیزیکی مانند طلا یا نقره پشتوانه آن نیست.

در تئوری، شما می‌توانید از بیت کوین برای هر نوع خریدی استفاده کنید که اکنون پرداخت آن توسط ارزها انجام می‌گیرد اما در آینده‌ای نزدیک جایگزین ارزهای فیات مانند دلار آمریکا خواهد شد.

اما در حال حاضر، هنوز تعداد نسبتاً کمی از کسب‌وکارها یا افراد هستند که پرداخت با بیت کوین را می‌پذیرند. این یکی از دلایلی است که می‌تواند کاربران را به سمت نقد کردن بیت کوین و تبدیل به تومان سوق بدهد. دلیل دیگر وقتی است که بازار ارزهای دیجیتال رو به قرمز شدن است و فکر می‌کنید که به زودی با یک بازار رو به افول روبرو خواهید شد و می‌خواهید از سرمایه خود در برابر ضرر و زیان محافظت کنید، منطقی است که بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنید تا زمانی که قیمت بیت‌کوین بهبود یابد.

تبدیل بیت کوین به دلار

چگونه بیت کوین را نقد کنم؟

روش‌های مختلفی برای نقد کردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خود پیش رو دارید که تعدادی از آنها در کشور ما قابل انجام است و تعدادی نیز قابل اجرا نیست. در ادامه این روش‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

  • نقد کردن بیت کوین در صرافی‌ها

شما می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور دنیا مانند Coinbase یا kraken، ارزهای دیجیتال خود را بفروشید و پول آن را مستقیما داخل حساب بانکی خود دریافت کنید. این ساده‌ترین روش فروش بیت‌کوین است که در آن نیاز به اتصال اکانت خود به حساب بانکی خارج از کشور دارید. برای اینکه کارگزاری‌ها قوانین مربوط به پولشویی را نقض نکنند، باید به همان حساب بانکی که به اکانت صرافی شما متصل است پول واریز شود.

به طور کلی این روش ساده، آسان و ایمن است اما سریع‌ترین روش نیست. برای مثال در آمریکا متوسط ​​زمان انتقال پول به حساب شما حدود ۴-۶ روز است اما در هر کشور متفاوت است. همچنین همانطور که گفتیم نیاز به داشتن حساب خارج از کشور دارد. برای اینکه این مشکلات را دور بزنید می‌توانید از صرافی‌های ایرانی مانند نیک پرداخت برای نقد کردن بیت کوین استفاده کنید.

  • خودپرداز یا ATMهای بیت کوین

برخلاف خودپردازهای سنتی که می‌توانید از حساب بانکی خود پول خارج کنید، خودپرداز بیت کوین یک خودپرداز فیزیکی است که به شما امکان خرید یا فروش بیت کوین با پول فیات را می‌دهد. کاربران خارج از کشور می‌توانند از وب‌سایت Coin ATM Radar برای یافتن خودپرداز ارز رمزنگاری شده نزدیک خود مطلع شوند. به خاطر داشته باشید که همه خودپردازها یکسان نیستند و این روش فقط برای معاملات کوچک مناسب است زیرا بیشتر دستگاه های خودپرداز محدودیت سپرده گذاری و برداشت دارند. همچنین بزرگترین عیب استفاده از خودپرداز بیت کوین هزینه معامله زیاد آن است که معمولاً بین ۷-۱۲ ٪ است.

نحوه نقد کردن بیت کوین و اتریوم

  • دبیت کارت بیت کوین

وب سایت‌های مختلفی هستند که به شما امکان می دهند بیت کوین بفروشید و در ازای آن کارت نقدی پیش پرداخت دریافت کنید و مانند کارت بدهی معمولی از آن استفاده کنید. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات کریپتو، دبیت کارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال (دبیت کارت کریپتو) را برای انجام پرداخت‌ها توزیع می‌کنند، به این معنی که آنها برای خرید آنلاین و آفلاین در بیشتر کسب و کارها در هر نقطه از جهان کار می‌کنند.

تبدیل بیت کوین به تومان

از جمله این کارت‌ها می‌توان به دبیت کارت بیت کوین شرکت‌هایی مانند Bitpay، Coinbase، Nexo و… اشاره کرد. جدا از انجام خرید، شما حتی می‌توانید از کارت‌های نقدی بیت کوین برای برداشت پول نقد در دستگاه‌های خودپرداز پذیرفته شده توسط ویزا و مسترکارت استفاده کنید.

  • معاملات نظیر به نظیر

به عنوان روشی سریع و ناشناس، می‌توانید از یک پلتفرم نظیر به نظیر برای فروش بیت‌کوین به صورت نقدی استفاده کنید. هنگام فروش بیت کوین به افراد دیگر، می‌توانید تصمیم بگیرید که خریداران از کدام روش پرداخت استفاده کنند. این شامل:

  • واریز نقدی

می‌توانید از خریدار بخواهید که پول نقد را به حساب بانکی شما واریز کنند. همیشه قبل ازانتقال بیت کوین خود به دیگران به این روش، مدارک شناسایی و اثبات پرداخت نقدی را بخواهید.

  • انتقال بانکی

می توانید از خریدار بخواهید که برای شما وجه پرداختی بانکی ارسال کند (حتی می‌توانید از PayPal استفاده کنید). همیشه قبل از اقدام، هویت خریدار را بررسی کنید. پس از دریافت پول، می‌توانید بیت کوین را برای آنها ارسال کنید.

نکات مهم قبل از نقد کردن بیت کوین

پیش از اینکه تصمیم به تبدیل بیت کوین به ریال در اکانت بانکی خود بگیرید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • مالیات

حتی تریدرها و سرمایه‌گذاران بیتکوین نمی‌توانند از مالیات فرار کنند. اگرچه برخی از حوزه‌های قضایی هنوز موضع خود در مورد بیت کوین و مالیات را روشن نکرده‌اند، اما بیشتر مقامات مالیاتی می‌گویند که شما باید مالیات سودهایی را که ممکن است هنگام فروش بیت کوین به صورت نقدی بدست آورید، پرداخت کنید.

هزینه های انتقال روش‌های حساب بیتکوین به حساب بانکی که در بالا شرح داده شد مستلزم هزینه مبادله است. (فروش مستقیم بیت کوین به دوستان ممکن است یک استثنا باشد، با این فرض که دوستانتان به اندازه کافی خوب هستند تا هزینه معاملات شما را دریافت نکنند).

  • کارمزد

انجام برخی از انواع تراکنش‌ها دارای هزینه است. هنگامی که به دنبال تبدیل بیت کوین به پول نقد یا ریال هستید، مواردی از جمله هزینه کارمزد و سهولت روش پرداخت پول نقد را به کمک سیستم پرداختی که انتخاب کرده‌اید (مانند پی پال، پرفکت مانی، وب مانی و … ) در نظر بگیرید. ما در نیک پرداخت خدمات فروش بیت کوین را با کارمزدی ناچیز و نقد کردن درآمد شما را به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

نحوه تبدیل بیت کوین به ریال

کارمزد نقد کردن بیت کوین

به دلیل نوسانات بالای کارمزد شبکه بیت کوین، نرخ کارمزد ممکن است هر لحظه تغییر کند. در نظر داشته باشید که این نرخ به صورت لحظه‌ای در هنگام تایید سفارش محاسبه می‌شود. مثلا برای خرید ۱ عدد بیت کوین، در حال حاضر ۰٫۰۰۰۵۷ بیت کوین باید کارمزد پرداخت کنید. در نتیجه خالص دریافتی شما ۰٫۹۹۹۴۳ خواهد بود.

نقد کردن بیت کوین با نیک پرداخت

برای این که بتوانید بیت کوین خود را به ریال نقد کنید یا به دلیل نوسانات بازار قصد تبدیل بیت کوین به دلار را را داشته باشید، باید به سراغ صرافی‌ها و پلتفرم‌های پرداختی بروید که از معامله ارز دیجیتال به ارز فیات پشتیبانی می‌کنند. یکی از این پلتفرم‌های پرداخت که می‌توانید با خیال راحت به آن تکیه کنید، نیک پرداخت است. با وجود پلتفرم نیک پرداخت، نقد کردن بیت کوین دیگر یک چالش نیست.

کافی است تا برای نقد کردن بیت کوین، وارد حساب کاربری نیک پرداخت شوید. اگر حساب کاربری ندارید، به راحتی می‌توانید ثبت نام کنید.

تبدیل بیت کوین به تتر

پس از ارائه مدارک هویتی مورد نیاز، می‌توانید وارد بخش «سفارشات» شده و در قسمت «نقد کردن ارز دیجیتال»، درخواست نقد کردن درآمد ارزی را بدهید و بیت کوین خود را نقد کنید.

 

چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان

نیک پرداخت علاوه بر نقد کردن بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری را هم پشتیبانی می‌کند. ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط نیک پرداخت عبارت‌اند از:

  • تتر
  • بیت کوین کش
  • ریپل
  • اتریوم
  • دوج کوین
  • لایت کوین
  • زی‌کش
  • بایننس کوین
  • یو‌اس‌دی کوین
  • ترون

پس از ورود به بخش خرید و فروش رمزارزها، می‌توانید نوع ارز خود را انتخاب کنید، مقدار مورد نیاز یا مبلغ پرداختی به تومان را وارد کنید. در نهایت با وارد کردن آدرس کیف پول خود، ثبت خرید را بزنید.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

فروش ارز دیجیتال

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ببخشید اگر برداشت در حدود ده میلیون دلار باشه موسسه شما میتانه کمک کنه که برداشت نقدی و کارت به کارت بشه ؟ با کامزد بیشتر

    پاسخ
    • حسین نیرومند
      خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۰

      سلام. لطفاً برای این مورد با کارشناس‌های نیک پرداخت تماس بگیرین
      ۰۲۱-۴۷۶۱۲۰۰۰

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست