پرواز قیمت بیت کوین

پرواز قیمت بیت کوین به ۴۵ هزار دلار

ارزهای دیجیتال که تا دو روز پیش به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین و دیگر شرایط موجود در سرتاسر دنیا کاملا نزولی بودند، حالا افزایش قیمت جالبی را ثبت کرده‌اند. پرواز قیمت بیت کوین از ۳۷ هزار دلار به نزدیکی ۴۵ هزار دلار، رکورد بیشترین افزایش قیمت از سال ۲۰۲۱ را ثبت کرد.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر شرایط نزولی و لغزنده‌ای را پشت سر گذاشتند. اما بیت کوین دو روز پیش توانست ناگهان یک افزاش قیمت به سمت ۴۱ هزار دلار را ثبت کند. این رشد قیمت یک نکته جالب هم داشت. ارزش بازار بیت کوین با این جابه‌جایی، از ارزش روبل روسیه سبقت گرفت. روسیه به دلیل تحریم‌های شدید و کاهش شدید ارزش روبل نسبت به دلار آمریکا، با ذخیره دارایی ۶۲۹ میلیارد دلاری رو‌به‌رو شد. این در حالی بود که طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، این میزان ذخیره دارایی در اول ماه گذشته حدود ۶۵ تریلیون دلار بود.

اما بیت کوین فقط به عبور از ۴۱ هزار دلار راضی نشد و در اولین روز ماه مارس، خود را به نزدیکی ۴۵ هزار دلار رساند. بیت کوین در حال حاضر در قیمت ۴۴٫۴۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. اتریوم نیز با سه درصد رشد به نزدیکی ۳ هزار دلار رسید. حتی دوج کوین، شیبا، تتر و سولانا نیز در این موج بزرگ، بیت کوین را همراهی کردند.

پرواز قیمت بیت کوین به ۴۵ هزار دلار

پس از رشد ارزش بیت کوین از حدود ۳۷ هزار دلار به ۴۱ هزار دلار که از سال ۲۰۲۱ این بزرگ‌ترین رشد قیمت در یک روز برای این ارز دیجیتال بود، بیت کوین روز بعد یعنی در تاریخ اول مارس ۲۰۲۲، با ۴ درصد رشد خود را به نزدیکی ۴۵ هزار دلار رساند.

یکی از دلایل این رویداد، موج بزرگی از تحریم‌ها علیه روسیه بود که از جمله این تحریم‌ها را می‌توان به مسدودسازی روسیه از خدمات بانکی سوئیفت اشاره کرد. این تحریم‌ها نگرانی‌هایی را جهت تاثیرات آن روی تورم و رشد جهانی به وجود آورد.

در همین حال،‌ نرخ افزایش سود بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۲ یکی دیگر از ترس‌های حاکم بر بازار بود. بیت کوین که تا پیش از این در دو روز گذشته بیش از نیمی از ارزش خود را به دلیل جنگ و البته ترس‌های ناشی از وجود افزایش قیمت سود بانک مرکزی آمریکا از دست داده بود، حالا قیمت خود را به شکلی تند و تیز ریکاوری کرده است. یکی دیگر از دلایل این ریکاوری بزرگ، گزارش خرید کریپتو توسط روسیه برای مقابله با تحریم‌ها بود. حتی خود اوکراین نیز برای مقابله با جنگ، حاضر به پذیرش بیت کوین و اتریوم به عنوان کمک هزینه جنگی شد. همچنین بسیاری از هولدرها،‌ نسبت به بازگشت قیمت بیت کوین به اوج خود کاملا امیدوار بودند. چنین مسائلی باعث شد تا بیت کوین دوباره خود را به عنوان یک ذخیره امن مالی مطرح کند.

طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی CoinMetrics، تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۱۰۰۰ بیت کوین نگهداری می‌کنند با افزایش چشمگیری همراه شده است. این هولدرها که به نهنگ‌ها شناخته می‌شوند، از ۲۱۲۷ آدرس، فقط در یک روز به ۲۲۶۶ آدرس رسیدند.

اگر می‌خواهید از این افزایش قیمت بیت کوین جا نمانید و به جمع سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال بپیوندید، می‌توانید خرید ارز دیجیتال خود را به نیک پرداخت بسپارید. همچنین می‌توانید برای خرید کیف پول امن لجر، به عنوان یکی از برترین و امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، درخواست خود را در نیک پرداخت ثبت کنید.

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست