اشتباهات فریلنسر نویسنده

آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات فریلنسر نویسنده

برای هر فریلنسر تازه کاری مدتی طول می‌کشد که جایگاه خود به عنوان یک فریلنسر را پیدا کند. به همین دلیل ممکن است اشتباهات و محدودیت‌های خود را تنها زمانی متوجه شوید که با آن‌ها روبرو شده‌اید. نکته مهم این است که چگونه از تجربیات خود درس بگیرید تا بار دیگر با این محدودیت‌ها و مشکلات روبرو نشوید. از این رو در این مطلب نیک پرداخت به بررسی معمول ترین اشتباهات نویسنده فریلنسر می‌پردازیم تا با آگاهی از آن‌ها، برنامه‌ریزی مناسب‌تری در مسیر کاری خود داشته باشید.

رایج‌ترین اشتباهات فریلنسر نویسنده چیست؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رشد کسب و کارتان این است که اشتباهات دیگران را تکرار نکنید. شما باید تا حد ممکن از تجربیات دیگران درس بگیرید و از این طریق از بروز اشتباهات پیشگیری کنید. در ادامه به بررسی ۴ مورد از اشتباهات نویسنده فریلنسر که ممکن است سرعت پیشرفت او را کم کند پرداخته‌ایم.

کار کردن برای خانواده و دوستان

ممکن است بسیاری از افراد نزدیکتان قصد کمک به شما برای شروع کسب و کارتان را داشته باشند. در این مواقع، معمولا شما هم می‌خواهید لطفشان را با انجام دادن پروژه‌ای که وقت انجام دادنش را ندارند، جبران کنید. این بهترین سناریویی است که در هنگام کار برای آشنایان اتفاق می‌افتد.

در بدترین حالت ممکن است این افراد حتی اطلاعی از نرخ معمول بازار برای فریلنسرها هم نداشته باشند. در عین حال انتظار تخفیف هم از شما خواهند داشت. متاسفانه اگر به هر دلیلی فرایند انجام پروژه به خوبی پیش نرود، ممکن است حتی روی رابطه دوستی شما هم تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از اشتباهات متداول کار در سایت های اینترنتی برای شخصی که می‌شناسید این است که اساسا تفکیک قائل شدن بین مسائل کاری و شخصی کار سختی است.

اشتباهات فریلنسر نویسنده و کار برای آشنایان
اگر قرار است برای آشنایانتان کار کنید فرایند انجام پروژه را برای آن‌ها تشریح کنید

به عنوان مثال به این فکر کنید که ممکن است به هر دلیلی به اتمام رساندن پروژه‌ای که برای یک دوست انجام می‌دهید به تاخیر افتاده باشد. این دوست در شبکه‌های اجتماعی از دنبال کنندگان شما است. با توجه به شرایط پش آمده، احتمالا اگر پست‌های جدید شما در صفحه شخصی‌تان که نشاندهنده خوشگذرانی‌تان است را ببیند عصبانی خواهد شد.

اگر قرار است برای شخصی که از آشنایانتان است کار کنید باید فرایند انجام پروژه را با جزئیات بیشتری نسبت به معمول برای وی تشریح کنید. اگر شخصی متوجه شغل شما به عنوان یک نویسنده فریلنسر نیست شاید نیاز باشد که برایش توضیح دهید که اوضاع از چه قرار است.

مخصوصا باید این نکته را به وی یادآور شوید که فقط برای او کار نمی‌کنید و پروژه‌های دیگری هم در دست اجرا دارید. پس همیشه قبل از اینکه متعهد به انجام کاری برای دوستان و آشنایانتان شوید با مشخص کردن شرایط، حد انتظار آن‌ها را در همان ابتدای کار تعیین کنید.

کار کردن با مشتریانی که پول زیادی پرداخت نمی‌کنند

یکی دیگر از اشتباهات نویسنده فریلنسر این است که خود را دست‌کم بگیرد. به عنوان یک فریلنسر نویسنده تازه کار، حتما از گرفتن پیشنهادات کاری هیجان زده خواهید شد. ولی باید به این نکته توجه کنید که هیچوقت برای مشتریانی که به اندازه کافی به شما پول نمی‌دهند کار نکنید.

در هنگام تعیین قیمت برای انجام کار، باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید. از جمله اینکه حداقل دستمزدی که ارزش وقت گذاشتن شما برای این کار پاره وقت را دارد چقدر است.

به عنوان یک تازه کار، اینکه دستمزدی حداقلی را در قبال کار خود درخواست کنید امری معمول است. طبیعتا افرادی که مدت‌های بیشتری به عنوان یک فریلنسر نویسنده مشغول به کار بوده‌اند به ازای هر کلمه مبلغ بیشتری را طلب خواهند کرد. ولی حقیقت این است که شما نباید همیشه به این دستمزد حداقلی راضی باشید.

در برخی مواقع، میزان دستمزد درخواستی نشان‌دهنده میزان تجربه و استعداد شما هم هست. پس به مرور زمان و با افزایش توانایی‌ها و البته زیاد شدن تعداد مشتریان‌تان، باید مقدار دستمرد خود را هم افزایش دهید.

اگر پس از مدتی متوجه شدید که کمتر از حد معمول درآمد دارید خودتان را سرزنش نکنید. فقط به مشتریان خود اطلاع دهید که قصد دارید از این پس دستمزد بالاتری طلب کنید. اگر یک مشتری حاضر به پرداخت پول بیشتر نشد با او قطع همکاری کنید. البته در کنار افزایش دستمزد باید به مشتری اطمینان خاطر بیشتری هم بدهید. مثلا قول کیفیت بهتر یا تحویل کار در مدت زمان کمتری را به وی بدهید.

سرقت ادبی از کار دیگران یا کپی‌کاری

کپی کردن از کار دیگران می‌تواند از بدترین اشتباهات نوسنده فریلنسر باشد. به عنوان یک فریلنسر نویسنده هیچ راهی برای کسب درامد، سریع‌تر از این نیست که به کپی کردن از کار دیگران بپردازید. اما این کار از نظر اخلاقی اصلا درست نیست. پس حتی اگر بدون اینکه دیگران بفهمند قادر به انجام دادنش باشید نباید به آن فکر کنید.

اگر یکی از مشتریانتان به هر شکلی متوجه انجام این کار از سوی شما شود بسیار ناامید خواهد شد. این کار می‌تواند به قیمت از دست رفتن کل درآمدتان از این راه و عدم تمایل مشتریان به ادامه کار با شما شود.

همیشه این احتمال را مدنظر داشته باشید که مشتریانتان به مقایسه کار شما با دیگران خواهند پرداخت. بنابراین همواره ممکن است متوجه شوند نوشته‌ای که تحویلشان داده‌اید فقط یک کپی است. این کار به نوعی کلاهبرداری هم محسوب می‌شود و می‌تواند بار حقوقی هم برایتان به همراه داشته باشد.

یادتان باشد که داشتن یک شیوه و قلم منحصربفرد برای انجام هر پروژه می‌تواند امضای کارتان و راهی برای هرچه بیشتر شناساندن شما به دیگر مشتریان بالقوه شود. خواندن مطلب آشنایی با روش های فریلنسری که در بلندمدت سود خوبی دارد هم به شما پیشنهاد می‌شود.

سرقت ادبی از اشتباهات فریلنسر نویسنده
کپی کردن از کار دیگران می‌تواند از بدترین اشتباهات نویسنده فریلنسر باشد

قبول پروژه‌های زیاد

به عنوان یک نویسنده فریلنسر تازه کار احتمالا تمایل و انگیزه زیادی برای قبول پروژه‌های مختلف خواهید داشت. چرا که از این راه به درآمد بیشتری هم خواهید رسید. ولی این می‌تواند نقطه شروع یک کابوس باشد. چرا که این کار می‌تواند باعث به هم خوردن برنامه زمانی شما و عدم تحویل پروژه‌ها در موعد مقرر شود.

مدیریت زمان فریلنسر از اصلی‌ترین عوامل پیشرفت او در کارش است. اما هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید که باید برنامه زمانی خود را چگونه تنظیم کنید. چون این مساله کاملا به مقدار زمان آزادی که در طول شبانه روز در اختیار دارید بستگی دارد. یک نویسنده فریلنسر ممکن است زمان کافی برای نوشتن ۱۰ مقاله در یک روز را داشته باشد. در حای که فریلنسر دیگر می‌تواند فقط یک مقاله در روز بنویسد.

اگر احساس می‌کنید که پروژه‌های خود را به سختی به اتمام می‌رسانید یا آنقدر اشتباهاتتان در انجام هر پروژه زیاد شده است که صدای مشتریانتان را درآورده است باید توجهتان به این نکته جلب شود که احتمالا سر خود را زیادی شلوغ کرده‌اید. البته این مساله می‌تواند نشان دهنده یک نکته مثبت در روند کاری‌تان هم باشد؛ اینکه شاید حالا وقت افزایش دستمزدتان برای هر پروژه باشد.

داشتن مشتری زیاد به این معنی است که تقاضای زیادی برای دریافت خدمات شما وجود دارد. پس می‌توانید پروژه‌های کمتری قبول کرده و در عوض دستمزد خود را افزایش دهید. بدین ترتیب بدون اینکه درآمدتان با کاهش روبرو شود دغدغه کمتری برای تحویل پروژه‌ها در زمان مقرر خواهید داشت.

نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها

اگر به عنوان یک نویسنده فریلنسر، از طریق سایت‌های فریلنسر خارجی برای مشتریان خارجی مشغول به کار شدید احتمالا نگران نقد کردن درآمد ارزی خود از این راه هستید . خوشبختانه همکاران ما در نیک پرداخت این آمادگی را دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن به نقد کردن درآمد ارزی شما بپردازند. پس از این بابت نگرانی نداشته باشید.

نویسنده فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به ۴ مورد از اشتباهات نویسنده فریلنسر که می‌تواند مسیر پیشرفت او را با چالش‌هایی روبرو کند پرداختیم. این اشتباهات از تجربیات دیگر نویسنده‌های فریلنسر نشات گرفته‌اند. پس آن‌ها را خوب به خاطر داشته باشید تا از بروز چنین اشتباهاتی در روند کار فریلنسری خود پیشگیری کنید. در انتها در کنار رفع اشتباهات فریلنسری، به شما پیشنهاد می‌کنیم ۸ مهارتی که شما را به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل می‌کند را بخوانید تا در کارتان حرفه‌ای عمل کنید.

منبع: entrepreneur

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست