کسب درآمد دلاری از طریق آموزش در سایت یودمی (udemy)

کسب درآمد دلاری از طریق آموزش در یودمی (udemy)

در سال‌های اخیر تدریس آنلاین از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. گسترش اینترنت و دسترسی راحت به آن، اصلی‌ترین عامل این محبوبیت است. سایت‌های زیادی وجود دارند که نقش پل ارتباطی بین شما به عنوان یک مربی با مخاطبان به عنوان دانش آموز را بر عهده دارند. در این میان سایت یودمی را می‌توان معروف‌ترین سایت آموزش آنلاین در سرتاسر جهان دانست. در این مطلب نیک پرداخت به معرفی این سایت و شیوه کسب درآمد از آن می‌پردازیم.

سایت یودمی چیست؟

یودمی یک بازار آنلاین با حدود ۱۰۰ هزار دوره برای کاربران سراسر جهان است. این پلتفرم به آموزگاران اجازه می‌دهد به ضبط کلاس‌های ویدیویی پرداخته و آن‌ها را به دانش آموزان علاقه‌مند در هر سنی ارائه کنند. برای افرادی که به دنبال کسب درآمد اضافی در کنار شغل اصلی خود هستند یودمی یک انتخاب فوق العاده است. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید می‌توانید با ایجاد دوره‌های آموزش آنلاین و فروش آن در این پلتفرم به درآمد خوبی برسید.

هر کسی حتی بدون داشتن تجربه قبلی می‌تواند در یودمی تدریس کند. زمانی که به عنوان مربی ثبت نام می‌کنید یودمی درباره تجربه شما، سطح راحتی تان با ویدیو و اینکه آیا مخاطبان علاقه‌مند ثابتی در زمینه کاری تان دارید از شما سوالاتی می‌پرسد. سپس بر اساس پاسخ‌هایتان منابع قدرتمندی برای کمک به شما پیشنهاد می‌کند.

انواع دوره‌هایی که می‌توان با آن‌ها به درآمد رسید

یکی از مزیت‌های سایت یودمی نسبت به سایت‌های مشابه، تنوع دوره‌های آموزشی آن است. در این سایت می‌توانید انواع دوره‌ها که در دسته بندی‌های بسیار متنوع و متفاوت ازهم قرار گرفته‌اند را مشاهده کنید. این مساله باعث می‌شود که همه افراد فارغ از نوع تخصصی که دارند امکان کسب درآمد از طریق تدریس در یودمی را داشته باشند.

در صفحه ورودی سایت می‌توانید این دسته بندی‌ها را مشاهده کنید. از جمله دوره‌های موجود در یودمی می‌توان به برنامه نویسی و توسعه نرم افزارها و وب، کسب و کار، حسابداری و امور مالی، آموزش کار با نرم افزارها، بازاریابی، سبک زندگی، سلامتی، توسعه شخصی و انواع رشته‌های مهندسی اشاره کرد.

باید توجه کنید که این دسته بندی‌ها کلی هستند و در ادامه هر کدام به شاخه‌های متعددی تقسیم می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که هیچ حوزه‌ای از این رشته‌ها نیست که امکان تدریس آن در سایت یودمی وجود نداشته باشد. شما می‌توانید با فروش فیلم آموزشی در یودمی در هر کدام از این دسته بندی‌ها به درآمد خوبی برسید. خواندن مطلب کسب درآمد از شاپیفای نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

تنوع دوره‌های سایت یودمی
سایت یودمی از تنوع دوره‌های آموزشی زیادی برخوردار است

میزان درآمد در یودمی چقدر است؟

میزان درآمد در یودمی می‌تواند نامحدود باشد و به تصمیم شما جهت تعیین قیمت و میزان تقاضای دیگران بستگی دارد. برخی دوره‌ها در یودمی رایگان بوده و تعدادی از آن‌ها هم از قیمت بسیار کمی برخوردار هستند اما برخی دیگر هزینه‌های چند صد دلاری دارند.

یکی از بهترین ویژگی‌های فروش دوره در یودمی این است که درآمد حاصل از آن تبدیل به یک منبع عالی از درآمد غیرفعال می‌شود. در حقیقت شما یک بار دوره‌ای ایجاد و آن را ارائه می‌کنید و سپس برای مدت طولانی بدون انجام کار اضافی از آن درآمد کسب می‌کنید.

تنوع دوره‌های آموزشی در این سایت بسیار زیاد است. از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی چون نگهداری از حیوانات خانگی، ساخت سبد هدیه، برنامه نویسی کامپیوتر و … اشاره کرد. اگرچه پرفروش‌ترین دوره‌ها بر طراحی گرافیک و برنامه نویسی تمرکز دارند، اما شما می‌توانید با تدریس در هر موضوعی درآمد کسب کنید. نکته اصلی اینجاست که باید زمان و انرژی کافی جهت بازاریابی را هم در نظر بگیرید. مطلب آسان‌ترین راه‌های گرافیست فریلنسر برای گرفتن کار بیشتر نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

۵ نکته برای کسب درآمد در یودمی

اگرچه یودمی می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد اضافی از طریق فریلنسری در بلند مدت باشد اما برای این کار به چیزی بیش از ایجاد یک دوره آموزشی در آن مورد نیاز است. ۵ نکته‌ای که می‌توانند به شما در استفاده بهتر از امکانات یودمی کمک کنند را مرور می‌کنیم.

استفاده از منابع یودمی

یودمی منابع رایگان بسیاری را برای مربیان چه افراد مبتدی و چه افراد با تجربه منتشر کرده است. این منابع در زمینه ایجاد دوره‌های آموزشی، جذب مخاطب و استفاده از ویدیوهای سایت، راهنمایی‌هایی را ارائه می‌کنند. حتی می‌توانید پس از ثبت نام در سایت Udemy یک ویدیوی آزمایشی ارسال کرده و در مورد عملکرد خود از کارشناسان یودمی بازخورد دریافت کنید. همچنین فرومی وجود دارد که مربیان می‌توانند در مورد بهترین راه‌ها برای کار با این پلتفرم بیاموزند و آموخته‌های خود را هم به اشتراک بگذارند.

تمرکز روی مهارت‌های مورد تقاضا

اگر هنوز نمی‌دانید که چه چیزی را آموزش دهید بهتر است به سراغ دوره‌هایی که از مخاطبان بیشتری برخوردار هستند بروید. البته این مساله بیش از همه به تخصص شما بستگی دارد. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین بیشتری در ارتباط باشید.

سرمایه گذاری روی تجهیزات خوب

اگرچه برای ایجاد دوره‌های آموزشی یودمی لزوما نیازی به تجهیزات حرفه‌ای ندارید اما بهتر است بخشی از درآمدتان را برای تجهیز ابزار کار خود سرمایه گذاری کنید. البته ممکن است استفاده از اسلایدهای پاورپوینت و صدا گذاری روی آن برای ضبط دوره‌تان کافی باشد. با این حال استفاده از یک میکروفون خوب که با هزینه کمی قابل تهیه است می‌تواند کیفیت کارتان را بهبود دهد. این میکروفون در صورتی که پادکستر فریلنسر هستید نیز به کار شما خواهد آمد. همچنین استفاده از برنامه‌هایی مانند Camtasia برای تصویربرداری از صفحه نمایش به دلیل سادگی و امکان ویرایش ویدیو توصیه می‌شود.

درآمد از سایت یودمی
بهتر است بخشی از درآمدتان را برای تجهیز ابزار کار خود سرمایه گذاری کنید

نقشه راه را مشخص کنید

برخی از مدرسان یودمی از فرمت‌های معمولی استفاده می‌کنند و به جای اینکه یک دوره پویا ایجاد کنند از دوره‌هایی که پیش از این در سایت دیده‌اند تقلید می‌کنند. این کار یک اشتباه محض است. به یاد داشته باشید که اینجا یوتیوب نیست و مردم به ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند انتظار یک دوره حرفه‌ای را دارند.

هر دوره آموزشی بسته به محتوایی که ارائه می‌کند باید به شیوه خاص خودش ارائه شود. بهتر است قبل از هر کاری روند مد نظرتان برای طی شدن این دوره آموزشی را روی کاغذ بیاورید. داشتن یک نقشه راه و پای‌بندی به آن می‌تواند مانع از سرگردانی شما شده و دوره آموزشی‌تان را جذاب‌تر و متمرکزتر می‌کند.

دانش خود را ارائه کنید

بزرگترین اشتباه مربیان این است که از دادن اطلاعات بیش از حد می‌ترسند. آن‌ها می‌ترسند که اگر همه اسرارشان را فاش کنند برای خود رقیب ایجاد کنند. اما اگر رازهای موفقیت خود را به اشتراک بگذارید محتوای دوره‌های شما هم ارزشمندتر و مفیدتر خواهد شد. در غیر این صورت، دوره‌ها مؤثر واقع نمی‌شوند و مخاطبان زیادی نخواهید داشت.

نقد کردن درآمد دلاری

اگر شما هم تخصصی در زمینه کاری و تحصیلی خود دارید می‌توانید با استفاده از سایت یودمی به آموزش آن بپردازید. از طریق این سایت می‌توانید فارغ از کشوری که در آن هسیتد به مخاطبان بین المللی هم آموزش دهید. واضح است که اگر مشتریانی خارجی داشته باشید از درآمد بسیار بیشتری هم برخوردار خواهید بود. سایت نیک پرداخت می‌تواند در زمینه نقد کردن درآمد حاصل از یودمی به شما کمک کند. برای این کار روی بنر زیر کلیک کنید.

پادکستر فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به مرور سایت یودمی و انواع دوره‌های آموزشی موجود در آن پرداختیم. شما با استفاده از این سایت هم می‌توانید به یادگیری حوزه مورد علاقه خود بپردازید و هم امکان تدریس دانسته‌های خود به تعداد زیادی از مخاطبان را دارید. بنابراین در صورت داشتن تخصص می‌توانید روی یودمی به عنوان منبعی برای کسب درآمد و روی نیک پرداخت به عنوان سرویس نقد کردن درآمد حساب باز کنید.

منابع: incomediary، studentloanhero

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست