وضعیت نزولی بیت کوین

وضعیت نزولی بیت کوین ادامه‌ دارد؟

با توجه به جدیدترین تحلیل انجام شده توسط شرکت گلس‌نود، به‌نظر می‌رسد هولدرهای کوتاه مدت در حال ضرر هستند و از لحاظ آماری، احتمال فروش بیت‌کوین‌ها توسط این سرمایه‌گذاران زیاد است. بر اساس این تحلیل، وضعیت نزولی بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود.

شرکت تحلیلی بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) با توجه به معیارهای آنچین حال حاضر بیت کوین که نشان از افزایش فشار فروش در آینده نزدیک دارند، یک سناریوی خرسی را برای این ارز دیجیتال ترسیم کرده است.

در گزارش تحلیل هفتگی شرکت گلس‌نود در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، به بادهای مخالف جهت حرکت گاوهای بیت‌کوین اشاره شد. این اتفاق، به افزایش وضعیت خرسی داده‌های شبکه اشاره دارد. بر اساس تحلیل این محققین، ضعف کلی جریان اصلی بازار در کنار وضعیت سیاسی حاکم در نقاط مختلف دنیا، از دلایل این وضعیت نزولی بیت کوین و دارایی‌های کریپتویی است.

ضعف در بازار بیت کوین و همچنین در بازار‌های رایج، انعکاسی از ریسک و بلاتکلیفی مداوم است که با احتمال افزایش نرخ سود بانک‌ مرکزی ایالات متحده آمریکا در ماه مارس، درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین و همچنین افزایش تنش‌ها در خصوص مسائل حقوقی مردم کانادا و سایر نقاط دنیا همراه شده است.

این شرکت در ادامه گزارش خود در خصوص وضعیت نزولی بازار بیت کوین اعلام کرد که احتمال شدت بازار خرسی بیت کوین وجود دارد. بیت کوین در حال حاضر ۴۷ درصد کمتر از بالاترین آمار خود در ماه نوامبر خرید و فروش می‌شود و از آن زمان در ۱۵ هفته گذشته، روند نزولی داشته است.

وضعیت نزولی بیت کوین و چشم انداز خرسی بازار رمزارزها

عدم وجود فعالیت‌های آنچین، یکی از سیگنال‌های وضعیت یک بازار خرسی بیت کوین است. در حال حاضر تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین، در کانال خرسی بازار قرار دارد که کاهش در تقاضا را نشان می‌دهد. با توجه به آمار گلس‌نود، حدود ۲۱۹ هزار آدرس بیت کوین در یک ماه اخیر خالی شده‌اند. این اتفاق می‌تواند نشان دهنده شروع یک دوره ریزشی کاربران از شبکه باشد.

آمارهای مختلف دیگری هم از وضعیت‌های کوتاه و بلند مدت بازار وجود دارد که نشان از وجود ۴٫۷ میلیون بیت کوین دارد که در حال حاضر زیر آب هستند. اصطلاح زیر آب (Underwater) به معنی بیت کوین‌هایی است که ارزش آن‌ها حالا کمتر از قیمت پرداخت قرار دارد. بیش از ۵۰ درصد این بیت کوین‌های زیر آب، در اختیار هولدرهای کوتاه مدت (هولدرهایی که کمتر از ۱۵۵ روز دارایی خود را حفظ می‌کنند) قرار دارد.

هولدرهای کوتاه مدت افرادی هستند که به طور آماری احتمال خرج شدن بیت کوین توسط آن‌ها بیشتر است. همچنین طبق آمار ترس و طمع که روی عدد ۲۰ قرار دارد، وضعیت بازار بیت کوین را روی ترس شدید نشان می‌دهد.

نظر شما در خصوص وضعیت بازار بیت کوین چیست؟ بسیاری از هولدرهای بلند مدت همچنان بر این باور هستند که این وضعیت نزولی بیت کوین پایدار نخواهد بود و بالاخره بازار این رمزارز گاوی خواهد شد. اگر شما هم بر این باور هستید، با توجه به نزول قیمت بیت کوین، حالا بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی این رمزارز است. برای خرید سریع و آسان بیت کوین با کارت بانکی، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Cointelegraph

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست