ویزا کارت مجازی و فیزیکی

تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی | کدام بهتر است؟

در چند سال اخیر خرید کالاها و خدمات از سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی برای ما ایرانی‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. به دلیل تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مالی بسیاری از سایت‌های خارجی از ارائه خدمات پرداخت به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند، همین موضوع باعث شده است بسیاری از ما فرصت خرید و استفاده از سایت‌های خارجی را از دست بدهیم. با این حال روش‌هایی مانند خرید ویزا کارت مجازی می‌تواند به شما کمک کند که این موانع پرداخت را پشت سر بگذارید.

با کمک ویزا کارت می‌توان از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی استفاده کرد: در اسپاتیفای پلی لیست مورد علاقه‌مان را گوش دهیم، از نتفلیکس فیلم تماشا کنیم، از مایکروسافت بازی و اپلیکیشن بخریم و برای مسافرتمان هتل رزرو کنیم. ویزا کارت انواع مختلفی دارد. شاید کارت‌های اعتباری شرکت ویزا برای شما شناخته شده باشد، اما برایتان سوال پیش آید که تفاوت ویزا کارت مجازی  و فیزیکی چیست و چگونه می‌توانیم از نوع مجازی ویزا کارت استفاده کنیم؟ با ادامه این مطلب در نیک پرداخت همراه شوید تا بیشتر در این باره بدانید.

تاریخچه پیدایش ویزا کارت

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سابقه کارت‌های بانکی و اعتباری که امروزه از ان‌ها استفاده می‌کنیم بیش از ۱۵۰ سال است. در حقیقت ایده استفاده از کارت اعتباری اولین بار توسط ادوارد پلی در سال ۱۸۶۰ مطرح شد، اما حدوده ۹۰ سال طول کشید تا شرکت داینرز اولین کارت بانکی اعتباری را صادر کند. پس از آن استقبال از این کارت‌ها بیشتر و بیشتر شد و شرکت‌های متعددی اقدام به صدور این کارت‌های بانکی کردند. احتمالا شما هم با شرکت‌های مسترکارت و ویزا به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده‌های کارت بانکی آشنا هستید.

صدور کارت‌های بانکی به شکل امروزی توسط بانک آمریکا (Bank of America) در اواسط سال ۱۹۵۸ آغاز شد. اما این شروع جذابی برای این نوآوری مالی نبود و با ضرر ۲۰ میلیون دلاری همراه شد. بنابراین بنک آو امریکا امتیاز این کارت را به بانک‌های دیگر هم فروخت و طی ۱۰ سال پس از آن بانک‌های زیادی شروع به صدور کارت‌های بانکی کردند. در سال ۱۹۷۰ بود که یک شرکت مستقل به نام ان‌بی‌آی برای مدیریت، گسترش و توسعه این ایده تأسیس شد. پس از چندی یک شرکت چندملیتی به نام ایبانکو برای مدیریت بین‌المللی این سامانه تشکیل شد. این شرکت به فکر یکپارچه کردن سامانه در همه کشورها بود و به همین دلیل، تمامی دارندگان این امتیاز را، در سال ۱۹۷۵ با یکدیگر متحد کرده و نام ویزا (Visa) را برای کارت‌ها انتخاب کرد.

تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی
تاریخچه ویزا کارت فیزیکی و مجازی

انواع کارت اعتباری ویزا

امروزه شرکت ویزا چندین نوع از کارت‌های بانکی را در اختیار کاربرانش که قرار می‌دهد که در ۴ دسته کلی قرار می‌گیرد:

  • کارت‌های نقدی (Debit card) کارت نقدی در واقع همان کارت‌های فیزیکی خودمان است که به دارنده اجازه می‌دهد تا به موجودی درون حساب خود در بانک یا موسسه مالی دسترسی داشته باشد.
  • کارت‌های اعتباری (Credit card) کارت‌های اعتباری همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی کارت بانکی است که بر اساس قرارداد، یک حد اعتبار برای دارنده در نظر گرفته می‌شود. در این نوع کارت در واقع دارنده بدون داشتن موجودی در بانک می‌تواند از اعتبار خود استفاده کند و سپس در مهلت مشخص بدهی خود را تسویه کند.
  • کارت‌های پیش پرداخت (Prepaid card) تفاوت کارت‌های پیش پرداخت با کارت‌های دیگر این است که در واقع شما با خرید کارت با مبلغ مشخص می‌توانید خرید خود را انجام دهید مزیت این کارت‌ها این است که به حساب بانکی شما متصل نیست و در صورت بروز مشکل امنیتی در استفاده از این نوع کارت، تنها موجودی از پیش پرداخت شده در معرض خطر قرار می‌گیرد نه موجودی کل حساب شما.
  • کارت مجازی (Virtual card) کارت‌های مجازی در واقع سرویس جدید شرکت‌های پرداخت محسوب می‌شود که کارت فیزیکی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و با شما با خرید این نوع کارت خیلی سریع به شماره کارت دسترسی پیدا می‌کنید. کارت‌های مجازی معمولا از نوع پیش پرداخت هستند.

در مورد ویزا کارت مجازی این مطلب را بخوانید: چگونه ویزا کارت مجازی بخریم؟

ویزا کارت مجازی چه کاربردی دارد؟

ویزا کارت مجازی می‌تواند برای پرداخت هزینه خرید‌های آنلاین مورد استفاده قرار بگیرد، از جمله موارد پرکاربرد ویزا کارت مجازی در بین کاربران عبارتست از:

  • خرید اشتراک سرویس‌های استریمینگ مانند نتفلیکس، آمازون، اسپاتیفای و ….
  • خرید اپلیکیشن‌های موبایل از اپ استورهای اندروید و آی او اس
  • خرید لایسنس برنامه‌های ویندوز و مک
  • خرید بازی برای کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن
  • خرید از فروشگاه‌های خارجی کالا و خدمات
ویزا کارت مجازی و فیزیکی
تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی

تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی در چیست؟

کارت‌های فیزیکی و مجازی در واقع هر دو با هدف انجام پرداخت صادر می‌شود با یک تفاوت بارز که از کارت‌های مجازی تنها می‌توان برای خریدهای آنلاین استفاده کرد، اما کارت‌های فیزیکی برای خرید حضوری  و دریافت پول از دستگاه‌های ATM هم می‌توان استفاده کرد. شاید بتوان گفت این تنها مزیت کارت‌های فیزیکی نسبت به مجازی است.

در حالی که ویزا کارت مجازی نسبت به ویزا کارت فیزیکی، سریع‌تر صادر می‌شود و از امنیت و سادگی بالاتری برخوردار است. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر کاربرد این نوع کارت‌ها بیشتر شده است و شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و … از پرداخت با ویزا کارت مجازی پشتیبانی می‌کنند.

همانطور که گفتیم کارت‌های مجازی یک نوع از کارت‌های بانکی از پیش پرداخت شده هستند که هیچ کارت فیزیکی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد، بلکه با خرید این نوع کارت، شماره کارت و CVV آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. از این نوع کارت فقط می‌توان برای خریدهای آنلاین استفاده کرد، اما به دلیل سرعت در صدور و راحتی در استفاده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ویزا کارت مجازی و فیزیکی
بررسی ویژگی‌های ویزا کارت مجازی و فیزیکی

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از تفاوت های ویزا کارت مجازی در مقابل کارت فیزیکی:

۱. کاربرد: از نظر کاربرد کارت‌های مجازی تنها برای خرید کالا و خدمات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که کارت‌های فیزیکی را می‌توان در خریدهای حضوری و برداشت پول از دستگاه‌های عابر هم استفاده کرد.

۲. امنیت: در حالی که خط سرقت یا گم شدن کارت‌های فیزیکی وجود دارد، کارت‌های مجازی این خطرات در امان هستند. همچنین اطلاعات ویزا کارت مجازی معمولا به یک هدف خاص صادر می‌شود  و از خصوصی بودن حساب اصلی و شماره کارت اعتباری شرکت اطمینان می‌دهد.

۳. سرعت و راحتی استفاده: ویزا کارت مجازی معمولا به سادگی و تنها در عرض ۳۰ دقیقه صادر می‌شوند و اطلاعات آن به صورت ایمیل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. تراکنش‌های این کارت‌ها به راحتی قابل کنترل هستند. همچنین شما می‌توانید به تعداد نامحدود کارت مجازی خریداری کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با انواع کارت اعتباری آشنا شوید

ویزا کارت فیزیکی بهتر است یا مجازی؟

شاید به صراحت نتوانیم بگوییم ویزا کارت فیزیکی بهتر است یا مجازی، هر کدام از این نوع کارت‌ها مزایای مخصوص به خود را دارند و کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند از کارت مجازی یا فیزیکی یا هر دو نوع آن استفاده کنند.

نکته مهمی که برای استفاده از ویزا کارت توسط کاربران ایرانی وجود دارد، تحریم‌هایی است که امکان استفاده از کارت‌های فیزیکی را به ما نمی‌دهد، اما این محدودیت در استفاده از ویزا کارت مجازی وجود ندارد. بنابراین ما می‌توانیم با خرید ویزا کارت مجازی با مبالغ مشخص به راحتی از سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی خرید کنیم.

از کجا ویزا کارت مجازی بخریم؟

برای خرید ویزا کارت مجازی گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد، با جستجوی ساده در اینترنت به راحتی به سایت‌ها و فروشگاه‌های متعدد ایرانی دست پیدا می‌کنید که خدمات ویزا کارت مجازی را برای کاربران ایرانی ارائه می‌کنند، اما توصیه می‌کنیم همیشه برای خرید فروشگاه‌های معتبر با سابقه را انتخای کنید، به خصوص در زمینه‌های مالی و راهکارهای پرداخت.

نیک پرداخت یکی از معتبرترین سایت‌های ارائه دهنده راهکارهای پرداخت است که خدمات بی‌نظیری مانند افتتاح حساب پی پال، افتتاح حساب پرفکت مانی و وب مانی و همچنین صدور ویزا کارت مجازی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند.

از جمله مزایای خرید ویزا کارت مجازی از نیک پرداخت این است که پس از ثبت درخواست تنها در طی ۳۰ دقیقه ویزا کارت مجازی به آدرس ایمیل شما فرستاده می‌شود و می‌تواند از آن استفاده کنید.

ویزا کارت‌های مجازی نیک پرداخت بیش از ۵ سال تاریخ انقضا دارد و با خیال راحت می‌توانیم آن را خریداری کنید. حتی افرادی که از پی پال استفاده می‌کنند هم می‌توانند ویزا کارت مجازی خود را به حساب پی پال خود متصل کنند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی را بررسی کنیم. متوجه شدیم که هر دو نوع کارت ویزا به منظور خرید کالا و خدمات طراحی شده‌اند اما ویزا کارت فیزیکی امکان خرید حضوری را هم فراهم می‌کند در حالی که ویزا کارت مجازی تنها برای خرید‌های آنلاین کاربرد دارد. با این حال ویژگی‌های جذاب ویزا کارت مجازی از جمله، سرعت صدور، امنیت، راحتی در استفاده باعث شده است هر روزه استفاده از این نوع کارت افزایش پیدا کند.

نکته مهم برای ما ایرانی‌ها این است که امکان خرید و استفاده از ویزا کارت مجازی را با کمک نیک پرداخت داریم، با این کارت حتی می‌توانیم از خدمات پی پال هم بهره‌مند شویم. برای اطلاع از روش خرید ویزا کارت مجازی حتما با پشتیبانی ۲۴ ساعته نیک پرداخت در تماس باشید.

خرید ویزاکارتفروش ویزاکارت

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست