هشدار سقوط قیمت بیت کوین

هشدار تحلیلگران به سقوط قیمت بیت کوین به ۸ هزار دلار

با این که فروش در بازار بیت‌ کوین کمی آرام گرفته، اما تریدرها نگران کاهش قیمت بیشتر این ارز دیجیتال به دلیل جریانات اخبار منفی و رشد نرخ بهره ایالات متحده آمریکا هستند. تحلیلگران در خصوص قیمت بیت کوین هشدار داده‌اند که این رمزارز ممکن است تا ۸ هزار دلار هم کاهش پیدا کند.

پس از قفل شدن قیمت بیت کوین در بین قیمت‌های ۲۹ تا ۳۹ هزار دلار، روز گذشته این ارز دیجیتال در نهایت سطح حمایت ۲۹ هزار دلاری خود را از دست داد. این اتفاق باعث شد تا بیت کوین تنها در یک روز به قیمت ۲۲ هزار دلار سقوط کند. از مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌توان به سقوط تند و تیز بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود در سال اشاره کرد.

طبق داده‌ها، فروش بیت‌کوین در اواخر روز ۱۲ ژوئن آغاز شد و به صورت تصاعدی تا اواسط روز ۱۳ ژوئن، زمانی که بیت‌کوین به قیمت ۲۲٫۵۹۲ هزار دلار رسید، بالا رفت. با این که حالا فروش رمزارز کمی آرام گرفته، اما برخی از تحلیلگران نسبت به کاهش قیمت بیت کوین به دلایل مختلف، هشدار داده‌اند.

آیا سطح حمایتی در قیمت ۲۳ هزار دلار وجود دارد؟

اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بیت‌کوین می‌تواند سطح حمایت ۲۳ هزار دلار خود را حفظ کند و از این پایین‌تر نرود؟ در نمونه‌های مشابه بازارهای خرسی که تحلیلگری با نام ناشناس Rekt Capital ارائه داده، ما شاهد چنین سطح حمایتی در میانگین حرکتی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین بوده‌ایم. در تصویر زیر می‌توانید نمونه مشابه این اتفاق را در تاریخ بیت‌کوین مشاهده کنید:

سطوح حمایت مشابه در تاریخ بیت کوین
نمونه مشابه سطوح حمایت بیت کوین در تاریخ.

با توجه به ترند‌هایی که در دو دوره قبل شکل گرفته، این امکان وجود دارد که بیت‌کوین بتواند در میانگین حرکتی ۲۰۰ هفته‌ای خود یک کف دو طبقه بزرگ را تجربه کند. این در صورتی است که بیت‌کوین همانند دو نمونه قبل، فعالیت قیمتی مشابه را تجربه کند. در این صورت بیت‌کوین در حال ساخت اولین طبقه خود در قیمت حدود ۲۳ هزار دلار است و طبقه را حدودا دو سال در محدوده قیمت ۴۱ هزار دلار خواهد ساخت.

قیمت ۱۳٫۳۳۰ هزار دلار حداکثر وضعیت دردناک بیت‌ کوین خواهد بود

یکی دیگر سوالات مربوط به شرایط حال حاضر بیت کوین این است که قیمت این رمزارز به کجا ختم می‌شود؟ تحلیلگر ناشناس دیگری به نام Whalemap با اشاره به چندین وضعیت مشابه در گذشته، اشاره کرده که سطوح حمایت کنونی حالا ممکن است به سطوح مقاومت تبدیل شوند. طبق گفته او: «بیت کوین از قیمت‌ حمایت‌های شناخته شده خود سقوط کرده و ممکن است حالا این قیمت‌ها به سطح مقاومت تبدیل شوند. قیمت ۱۳٫۳۳۱ هزار دلار می‌تواند حداکثر وضعیت دردناک کف قیمت بیت کوین باشد.»

هشدار سقوط قیمت بیت کوین به ۸ هزار دلار

طبق نظر فرانسیس هانت که با نام The Market Sniper فعالیت می‌کند، بیت کوین پیش از برخورد به کف قیمت واقعی، به ۸ هزار دلار برسد. او می‌گوید: «نقاط انباشتگی بیت کوین ۱۷ هزار دلار تا ۱۸ هزار دلار است. در صورت رسیدن قیمت سر و شانه به ۱۵ هزار دلار، وضعیت نزولی بازار می‌تواند ترسناک‌تر شود. همچنین یک هدف خرسی هم وجود دارد که در صورت وقوع می‌تواند قیمت را به ۸ هزار تا ۱۰ هزار دلار بکشاند.»

نظر شما در خصوص وضعیت فعلی بازار چیست؟ برخی از تحلیلگران باور دارند که حالا بهترین موقعیت برای خرید ارزهای دیجیتال است. چرا که در صورت شروع موج خرید، قیمت‌ بیت‌کوین می‌تواند دوباره اوج بگیرد. در صورتی که قصد خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کارت بانکی خود، از خدمات نیک پرداخت استفاده کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست