قیمت ۲۰ هزار دلار بیت کوین

قیمت بیت کوین دوباره فرو ریخت و به ۲۰ هزار دلار برگشت

پس از اینکه بیت کوین دیروز تنها چند قدم با سطح ۲۳ هزار دلار فاصله داشت، به قیمت ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. از مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌توان به آمار جدید شاخص تورم اشاره کرد.

دیروز در تاریخ ۱۳ سپتامبر با اعلام وضعیت غیرمنتظره تورم آمریکا، بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام فرو ریخت.

گزارش‌های وضعیت بازار نشان می‌دهد که بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلار خود را باخت و بیش از ۸ درصد سقوط داشت. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در آمریکا بود که ۰٫۲ درصد بالاتر از انتظارها ظاهر شد. این آمار احتمال افزایش ۷۵ یا ۱۰۰ صدم درصدی بهره را به همراه خواهد داشت. این اتفاق می‌تواند حتی بازار کریپتو را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد.

از جمله بزرگ‌ترین بازندگان این اتفاق بیت کوین بود که با یک ریزش بزرگ خود را به سطح حمایت ۲۰٫۸۰۰ دلار نزدیک کرد. امروز نیز بیت کوین در قیمت ۲۱٫۳۰۰ تا ۲۱٫۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

کاهش قیمت بازار سهام آمریکا

بازار سهام آمریکا نیز با اتفاق مشابه‌ای همراه شد. شاخص بورس S&P 500 نزدیک به ۳ درصد و شاخص سهام Nasdaq هم ۴ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

بر اساس نظر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، تا زمانی که میزان نرخ بهره بانکی آمریکا متوقف نشود، نمی‌توان روی بازیابی قیمت دارایی‌های پر ریسک حساب باز کرد.

گفتنی است یکی دیگر از دلایل سقوط بیت کوین را باید نقدینگی بیت کوین توسط تریدرها دانست. تنها در روز گذشته شاهد ۴۵ میلیون دلار نقدینگی از سوی تریدرهای بیت کوین بودیم.

بیت کوین در حال حاضر در قیمت ۲۰ هزار دلار قرار دارد و بعید نیست این سطح را هم از دست بدهد. اگر وضعیت بازار را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مناسب می‌دانید، می‌توانید همین حالا سفارش خود را در پلتفرم نیک پرداخت ثبت کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست