نزول قیمت بیت کوین و اتریوم

کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر

روز گذشته شاهد نزول قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در بیشتر از دو ماه گذشته بوده‌ایم. اتریوم نیز در ادامه این اتفاق به پایین‌ترین حد در شش هفته گذشته رسید.

در ادامه اخبار پر حاشیه افزایش نرخ سود توسط بانک مرکزی آمریکا، تریدرها به این مسئله واکنش نشان داده‌اند و امروز شاهد سقوط ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین بوده‌ایم. نزول قیمت بیت کوین در روزی که گذشت، باعث شد تا این ارز دیجیتال به قیمت ۳۵٫۷۱۴ هزار دلار برسد. از دیگر عوامل کاهش قیمت بیت کوین می‌توان به گزارش مشاغل غیرکشاورزی ایالات متحده (Nonfarm Payrolls) اشاره کرد.

گزارش NFP یا (nonfarm payroll)، به تعداد مشاغل غیر کشاورزی ایجاد شده طی یک ماه گذشته در ایالات متحده می‌گویند

در این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، شاهد رقم ۴۲۸ هزار شغل در ماه گذشته بودیم. این در حالی است که انتظار می‌رفت این رقم ۳۹۱ هزار شغل باشد. همچنین نرخ بیکاری در این کشور ۳٫۶ درصد اعلام شد.

نزول قیمت بیت کوین و اتریوم همراه با بازار سهام

بازار نیز پس از انتشار این گزارش به سرعت واکنش نشان داد. دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم از بزرگ‌ترین بازیگران بازار علاوه بر ترید سهام بودند. تا حدی که بیت کوین حالا در پایین‌ترین سطح خود از ۲۴ فوریه در حال خرید و فروش است. پیش بینی شده است که احتمالا شاهد نزول قیمت بیشتر بیت کوین تا ۳۴٫۰۵۰ دلار در روزهای آینده باشیم. در آمارهای به دست آمده، کاهش قیمت‌ها نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین به ۳۵٫۵۰ رسیده است. این سطح پیش از این به عنوان کف شاخص بیت کوین عمل می‌کرد.

با این تفاسیر احتمالا باید انتظار داشت که بیت کوین در چند روز آینده به ۳۴٫۰۵۰ دلار برسد. هرچند که بیت کوین در حال حاضر کمی وضعیت خود را اصلاح کرده و دوباره به بالای ۳۶ هزار دلار رسیده است. اما باید منتظر ماند و دید که گاوهای بازار می‌توانند از این وضعیت خرسی عبور کنند و دوام بیاورند یا خیر.

وضعیت مشابه اتریوم

اتریوم نیز یکی دیگر از دارایی‌هایی بود که همراه با بیت کوین سقوط کرد و به پایین سطح شش هفته‌ای خود رسید. دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار حالا در قیمت میان‌روزی ۲٫۶۶۸ هزار دلار خرید و فروش می‌شود که این پایین‌ترین سطح اتر از ۱۶ مارس است. این قیمت باعث شد اتر به نزدیکی سطح حمایت بلند‌ مدت ۲٫۶۶۰ دلار برسد.

شاخص نسبی اتر نیز به زیر کف ۴۲٫۸۰ رسید. در صورتی که این کف شکسته شود، می‌توان انتظار داشت که اتریوم سطح حمایت ۲٫۵۰۰ دلار را هدف‌گذاری کند. به طور کلی، از شروع ماه آوریل، اتریوم از قیمت ۳٫۵۶۰ هزار دلاری خود حالا کمتر از ۱۰۰۰ دلار پایین‌تر خرید و فروش می‌شود.

شما وضعیت بازار را چگونه می‌بینید؟ در صورتی که شرایط را برای خرید ارزهای دیجیتال مناسب می‌دانید، می‌توانید از پلتفرم نیک‌پرداخت با کارت بانکی خود تمام ارزهای دیجیتال موجود را خرید کنید.

منبع: News Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست