عدم باور ویتالیک بوترین به جایگزینی کریپتو به عنوان پول رایج

خالق اتریوم: بعید است کریپتو جای پول رایج را بگیرد

ویتالیک بوترین، خالق شبکه و ارز دیجیتال اتریوم، باور دارد که ارزهای فیات به عنوان برترین نوع دارایی باقی خواهند ماند. بوترین بعید می‌داند که کریپتو به پول رایج دنیا تبدیل شود.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم فکر می‌کند که دارایی‌های دیجیتال این شانس را نخواهند داشت تا جای پول‌های رایج را بگیرند. در چند ماه گذشته، اقتصاد جهانی در بهترین حالت خود نبوده است. افزایش قیمت تجهیزات و سرویس‌های روزمره، تورم و جنگ میان روسیه و اوکراین، حتی می‌تواند وضعیت حال حاضر را بدتر کنند.

این اتفاقات باعث شده تا بسیاری از متخصصین و مردم باور داشته باشند که ارزهای ملی مانند دلار و یورو، ممکن است قدرت خرید خود را از دست بدهند. در همین حال، برخی‌ها تمرکز خود را روی دارایی‌های جایگزین مانند کریپتوها خواهند گذاشت. با این حال، ویتالیک بوترین، برنامه‌نویس روسی و یکی از موسسین اتریوم در این خصوص اظهار نظر کرده است. بوترین بعید می‌داند که بیت کوین و آلت کوین‌ها بتوانند بر نفوذ و قدرت ارزهای رایج دنیا، چیره شوند.

بیشتر بخوانید: ویتالیک بوترین ۵ میلیون دلار اتریوم به اوکراین کمک کرد

جایگزینی کریپتو برای پول رایج دنیا

پیش از پاندمی کوید ۱۹، بوترین در یکی از صحبت‌های خود به تعریف از پول‌های فیاتی پرداخت که توانسته بودند برای چندین دهه، به خوبی ثبات خود را حفظ کنند. همچنین سال گذشته، وزیر اقتصاد یونان اعلام کرده بود که جایگزینی بیت کوین با ارزهای ملی می‌تواند یک حرکت فاجعه‌انگیز باشد. از نگاه او، دلیل اصلی اینکه چرا این اتفاق نباید رخ دهد، میزان عرضه محدود این رمزارز است.

در دستی دیگر، کشوری مثل السالوادور ارز رسمی کشور خود را بیت کوین اعلام کرده است. همچنین برخی از متخصصین باور دارند که حداکثر میزان عرضه بیت کوین در ۲۱ میلیون واحد، یک نکته منفی نیست. از نظر آن‌ها دلار، یورو و سایر ارزهای فیات به دلیل چاپ بالا توسط بانک‌های مرکزی و ایجاد تورم، در حال از دست دادن ارزش خود هستند.

برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین نیز باور دارند که جایگزینی کریپتو با پول رایج می‌تواند قیمت این رمزارز را به شدت افزایش دهد. برای مثال شرکت مدیریت سرمایه Van Eck باور دارد که در صورت این اتفاق، بیت کوین می‌تواند بین قیمت ۱٫۳۰۰ میلیون دلار تا ۴٫۸۰۰ میلیون دلار خرید و فروش شود.

نظر شما در خوص نظر ویتالیک بوترین برای عدم موفقیت کریپتوها در جایگزینی پول‌های رایج چیست؟ در صورتی که به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از پلتفرم نیک پرداخت در کمترین زمان ممکن دارایی مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست