استیبل کوین

بحران بزرگ برای استیبل کوین USDC

بانک سیلیکون ولی، یکی از شرکای بانکی ذخیره برای استیبل کوین USDC شرکت Circle، روز جمعه توسط قانون‌گذاران تعطیل شد. کمپانی Circle اواخر روز جمعه گفت که ۳.۳ میلیارد دلار سپرده نقدی در بانک سیلیکون ولی (SIVB) باقی مانده است، وام دهنده‌ای که اوایل روز توسط قانون‌گذاران تعطیل شد. این مبلغ حدود ۸ درصد از کل ذخایر پشتوانه استیبل کوین USDC را شامل می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داد که Circle تا حد زیادی در روز جمعه سکوت کرد، اما در آخر اذعان داشت که این مبلغ در اختیار FDIC قرار گرفته است.

بانک سیلیکون ولی یکی از شش شریک بانکی بود که Circle بخشی از دارایی‌های ذخیره خود را با پشتوانه ۴۰ میلیارد دلاری استیبل کوین خود در اختیار داشت. USDC دومین استیبل کوین بزرگ در بازار و عنصر اساسی اکوسیستم کریپتو است. سرمایه‌گذاران نگران، بیش از ۱ میلیارد دلار از توکن‌های USDC را در روز جمعه بازخرید کردند، که باعث شد USDC به طور موقت پیوند دلاری خود را در برخی صرافی‌ها از دست بدهد و بزرگترین استخر مبادله استیبل کوین در پلتفرم مالی غیرمتمرکز Curve را به عدم تعادل شدید سوق دهد.

دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی Circle اواخر روز جمعه در توییتی نوشت: «Circle در حال حاضر از USDC در برابر ریزش در سیستم بانکی ایالات متحده محافظت می‌کند. وی افزود: SVB یک بانک مهم در اقتصاد ایالات متحده است و شکست آن، بدون طرح نجات فدرال، پیامدهای گسترده‌تری برای تجارت، بانکداری و کارآفرینان خواهد داشت.

همچنین مانند سایر مشتریان و سپرده‌گذارانی که برای خدمات بانکی به SVB متکی هستند، Circle به درخواست‌ها برای تداوم این بانک مهم در اقتصاد ایالات متحده می‌پیوندد و از راهنمایی‌های ارائه شده توسط تنظیم‌کننده‌های ایالتی و فدرال پیروی می‌کند.

به نظر شما کاهش قیمت استیبل کوین USDC تا چه اندازه می‌تواند بر روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران نیک پرداخت به اشتراک بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست