محبوبیت پرداخت‌های کریپتویی

خاورمیانه، دومین منطقه پرطرفدار پرداخت‌های کریپتویی

بر اساس یک مطالعه جدید در خصوص اهمیت پرداخت‌های کریپتویی، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه پرتقاضاترین مناطق طرفدار این تکنولوژی در دنیا هستند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردم مناطق آمریکای لاتین نسبت به دریافت حقوق و پرداخت‌های خود به صورت ارزهای دیجیتال مشتاق هستند. پس از آن، ساکنین اروپا، خاورمیانه و آفریقا در رتبه دوم قرار دارند.

این تحقیق که توسط شرکت Deel انجام شده، نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از پرداخت‌های کریپتویی در بین ماه ژانویه ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۲، در بین ساکنین مردم آمریکای لاتین انجام شده است. البته بد نیست بدانیم که این مناطق مدت‌ها با مشکلات مالی، اجتماعی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و ارزهای دیجیتال را به عنوان راهی برای فرار از این وضعیت می‌شناسند.

برای مثال، ونزوئلا یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که بیشترین سقوط اقتصادی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است. تورم در این کشور بالاترین آمار را نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد و تعداد قابل توجهی از مردم آن بیکار هستند. از طرفی دیگر السالوادور به عنوان اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان پرداخت رسمی خود پذیرفت، به دارا بودن بیشترین خشونت در یک کشور لاتین مشهور است. در ابتدای همین سال جاری، در بین هر ۱۰۰ هزار شهروند این شهر ۵۲ نفر قربانی خشونت شده‌اند.

با وجود این مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در اکثر کشورهای لاتین وجود دارد، ساکنین این منطقه ارزهای دیجیتال را نسبت به پول‌های فیات با تورم شدید ترجیح می‌دهند.

محبوبیت پرداخت‌های کریپتویی خاورمیانه

بعد از کشورهای لاتین، کشورهای منطقه EMEA یعنی اروپا، آفریقا و خاورمیانه در رتبه بعدی طرفداران پرداخت‌های کریپتویی قرار دارند. ۲۴ درصد از آمار این تحقیقات نیز مربوط به همین کشورهایی است که از قضا با بسیاری از آن‌ها هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از کشورهای این منطقه حتی از سرویس‌های مالی مناسبی هم برخوردار نیستند.

همچنین در این مطالعه محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی مورد استفاده کاربران مشخص شد. بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا ۴۷ درصد از این آمار را از آن خود کرده است. سپس ارز ثابت USDC با ۲۹ درصد و رمزارز اتر با ۱۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

یکی از خدمات نیک پرداخت، انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. اگر به دنبال خرید رمزارز با کارت بانکی خود هستید، می‌توانید از نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: CryptoPotato

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست