افزایش آمار رمزارز ربایی

افزایش ۳۰ درصدی رمزارز ربایی با وجود کاهش قیمت‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد که رمزارز ربایی (یا استخراج رمزارز به صورت مخفی با کامپیوتر قربانی) به یکی از سودمندترین انتخاب‌های مجرمین سایبری تبدیل شده است. چرا که بسیاری از قربانیان متوجه سرقت دارایی‌های خود نمی‌شوند.

یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که با وجود کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال، رمزارز ربایی تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ به رکورد جدیدی دست یافته است. بر اساس گزارش یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی به نام SonicWall، حجم دزدی ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به ۶۶٫۷ میلیون دلار رسیده یا به عبارتی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در رمزارز ربایی (Cryptojacking)، یک مجرم سایبری با استفاده از بدافزارهای مخرب‌های مختلف، کامپیوتر یا دستگاه قربانی را آلوده می‌کند و سپس با استفاده از بدافزاری که در دستگاه شخص قرار داده، به استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازد. معمولا این مخرب‌ها از طریق ورودی‌های آسیب‌پذیر مانند مرورگرهای وب یا افزونه‌های مختلف وارد سیستم می‌شوند.

کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

فاکتورهایی که منجر به جرایم رمزارز ربایی می‌شوند

بر اساس این گزارش، چندین فاکتور در افزایش رمزارز ربایی نقش داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها، استفاده مجرمین از ابزار لاگ مبتنی بر جاوا به نام Log4j است. هکرها با استفاده از این ابزار به راحتی توانسته‌اند از راه دور به سیستم‌های مختلف نفوذ کنند.

فاکتور بعدی مربوط به ریسک کمتر این نوع هک نسبت به باج افزارها (Ransomware) است. در این روش مجرم باید هک شدن سیستم را به شخص اطلاع دهد و از آن باج خواهی کند. در صورتی که با رمزارز ربایی، مجرم به صورت مخفیانه کار استخراج را انجام می‌دهد.

در این گزارش همچنین به تغییر اهداف هکرها هم اشاره شده است. اهداف محبوب سابق این مجرمین دولت‌ها، بخش‌های سلامت و آموزشی بود. اما حالا این مجرمین بخش‌های مالی و خرده‌فروشی را انتخاب می‌کنند.

در مدت ذکر شده، اهداف حمله مجرمین رمزارز ربایی در بخش‌های مالی ۲۶۹ درصد افزایش داشته است. این نرخ پنج برابر فراتر از بخش خرده‌فروشی‌ها است که با افزایش ۶۳ درصدی در رتبه دوم محبوب‌ترین اهداف این مجرمین قرار دارد.

اگر به دنبال خرید امن ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات نیک پرداخت با کارت بانکی خود اقدام به خرید رمزارز کنید. همچنین نیک پرداخت برای افزایش امنیت دارایی شما، شرایط خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر را هم فراهم کرده است.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست