پیش بینی قیمت پولکادات 2024

پیش بینی قیمت دات (Polkadot) 2024

Polkadot در سال ۲۰۱۶ وارد بازار کریپتو شد. آن موقع Gavin Wood در یک وایت پیپر ویژگی‌های فنی پروژه پولکادات را توصیف کرد. اگرچه وود فکر می‌کرد که فناوری بلاک چین آینده روشنی دارد، اما متوجه بود که این فناوری مشکلات زیادی خواهد داشت. Polkadot برای غلبه بر آن چالش‌ها طراحی شد.

اصلی‌ترین چالشی که پولکادات قصد دارد بر آن غلبه کند، نبود قابلیت همکاری بین بلاک چین‌های مختلف است. این پروژه به دنبال ایجاد یک معماری بلاک چین مقیاس پذیر است که می‌تواند بی‌نهایت مطابق با تقاضا رشد کند. این امر با استفاده از زنجیره رله پاراچین (Rely Chain) به دست می‌آید.

اگرچه هدف اصلی این پروژه ایجاد پلتفرمی است که به بلاک چین‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند. توسعه دهندگان بولکادات قصد ندارند در همین نقطه متوقف شوند. آنها به دنبال ایجاد یک اینترنت ۳.۰ کاملاً غیرمتمرکز بر اساس Web3 هستند. در این مقاله با توجه به منابع موثق پیش بینی قیمت دات سال ۲۰۲۴ را بررسی خواهیم کرد.

Potential High Average Price Potential Low DOT Price Prediction
$۱۰ January 2024

درباره‌ی توکن DOT

توکن DOT، ارز دیجیتال بومی بلاک چین پولکادوت است. Polkadot دارای یک سیستم حکومتی پیچیده است که در آن همه دارندگان DOT حق رأی دارند. پیشنهادها می‌تواند توسط صاحبان DOT یا توسط هیئت مدیره ارائه شود. در هر دو مورد، پیشنهاد باید در یک همه پرسی براساس سهام رای داده شده مورد توافق قرار گیرد.

همه دارندگان DOT دارایی‌ها را از طریق همه پرسی کنترل می‌کنند. بخشی از پاداش‌های اعتبارسنجی و بخشی از کارمزد تراکنش‌ها (جریمه‌ای که توسط اعتبارسنجی که به طور مخرب یا نادرست عمل می‌کند) پرداخت می‌شود تا دوباره پر شود. این وجوه برای پرداخت هزینه‌های اجرای بدون مشکل سیستم و پشتیبانی از کل اکوسیستم (بازاریابی، رویدادهای عمومی و اطلاع رسانی) استفاده می‌شود.

نمودار قیمت دات
نمودار قیمت دات در سال گذشته

DOT سه هدف اصلی دارد

حکومت. دارندگان توکن پولکادوت کنترل کاملی بر اکوسیستم دارند. این کنترل شامل حل سوالات به روز رسانی یا تعمیر پروتکل‌ها هم می‌شود.
استیکینگ. دارندگان توکن برای رفتار خوب پاداش دریافت می‌کنند و برای رفتار بد توکن از دست می‌دهند. چنین مکانیزمی تضمین می‌کند که همه‌ی شرکت‌کنندگان شبکه فقط به انجام تراکنش‌هایی علاقه‌مند هستند که الزامات اجماع را برآورده می‌کنند.
پیوند. برای اضافه کردن پاراچین‌های جدید، باید توکن‌ها را ببندید. ژتون‌های قدیمی و غیر ضروری را بردارید و توکن‌های بسته‌شده را حذف کنید. این مکانیسم شکلی از الگوریتم اثبات سهام است.

تحلیل قیمت دات (DOT)

DOT در حال حاضر (از مارس ۲۰۲۱) براساس ارزش بازار در CoinMarketCap در رتبه‌ی دوازدهم قرار دارد. در دو سال گذشته به دلیل عملکرد مطلوب محبوبیت بالایی به دست آورده است. با پروژه‌های نوآورانه‌ی جدید همکاری می‌کند و منابع زیادی را برای ارتقای پروژه اختصاص می‌دهد.

درست مانند بیت کوین و بسیاری توکن های دیگر، DOT آخرین ATH خود را در نوامبر ۲۰۲۱ به دست آورد. به طور کلی، این توکن به خوبی با بازار هماهنگ می‌شود و به هیاهوی صنعت و احساسات مثبت بازار پاسخ خوبی می‌دهد. علاوه بر این، پولکادوت هرگز مثل دیگر ارزهای شکست خورده، به منطقه‌ی سقوط نزدیک نشد. پایین‌ترین قیمت دات در تابستان ۲۰۲۱ همچنان بالای ۱۰ دلار باقی بود.

با این حال، ارزش واقعی پولکادوت در عملکرد و پایه‌ی فنی محکم آن نهفته است. برخلاف بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری دیگر، Polkadot شانس زیادی برای استفاده‌ی گسترده توسط مشاغل در سراسر جهان دارد. همانطور که شرکت‌ها شروع به جستجوی راه‌های امن‌تر برای ذخیره و تعامل با داده‌ها می‌کنند، فناوری بلاک چین رونق می‌گیرد و با آن، پروژه‌هایی که می‌توانند قابلیت همکاری را تسهیل کنند مانند Polkadot نیز رشد خواهند کرد.

پیش بینی قیمت دات (DOT) در سال ۲۰۲۴

قیمت دات علیرغم ماه‌ها اصلاح در سال گذشته، روند پر نوسان اما صعودی خود را حفظ کرده است. پولکادوت با افزایش از سطح حمایت حیاتی ۴.۲۹ دلار، بهبود قابل توجه و پتانسیل رشد بیشتر در یک سال مطلوب را نشان می‌دهد. DOT در میان ۱۰۰ آلت کوین برتر رتبه بالایی دارد و با احساسات مثبت بازار به شدت بهبود می‌یابد. تأیید ETF بیت کوین اسپات پولکادوت را تقویت می‌کند و مقاومت ۸.۳۵ دلاری را به چالش می‌کشد. شرایط فعلی حاکی از یک روند صعودی قوی در سال ۲۰۲۴ برای آلت کوین ها از جمله پولکادوت است.

این می تواند مخاطبان گسترده تری را جذب کند، که ممکن است قیمت توکنDOT را به ۲۷.۷۵۷۷ دلار برساند. با این حال، افزایش رقبای بالقوه و کاهش محبوبیت می‌تواند آن را به ۶ دلار با میانگین قیمت ۲۱.۳۷۶۸ دلار کاهش دهد.

سؤال‌های مهم درباره‌ی آینده‌ی بولکادات

قیمت Polkadot در پنج سال آینده؟

پیش‌ بینی می‌شود پولکادوت برای سال ۲۰۲۷ به میانگین قیمت ۷۰ دلار برسد.

ارز دات برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

Polkadot پروژه بزرگی است که پتانسیل زیادی دارد. این تیم دارای یک تیم مبتکر، اختصاصی و یک پایه فنی محکم است، بنابراین فکر می کنیم آینده روشنی دارد.

قیمت پولکادات به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟

پولکادوت در گذشته به ۵۰ دلار رسیده است، بنابراین رسیدن به ۱۰۰ دلار امکان پذیر است. با این حال، افزایش شدید قیمت DOT به رونق قابل توجهی در بازار نیاز دارد.

آیا پولکادوت می تواند به ۵۰۰ دلار برسد؟

پولکادوت در حال حاضر بعید است به ۵۰۰ دلار برسد. با این حال، اگر تیم توکن به ترویج و ارتقای پروژه ادامه دهد، قیمت DOT ممکن است در آینده تا این حد افزایش یابد.

 

منبع: coinpedia

ارز دیجیتالپیش بینی قیمت ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست