سیستم پولکادات

آشنایی با مفهوم و عملکرد سیستم پولکادات و ارز دیجیتال DOT

حتی اگر به میزان کم هم با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتما واژه بلاک‌چین به گوشتان خورده است. بلاک‌چین‌ها همان سیستم‌هایی هستند که تمامی عملیات و جزئیات مربوط به تراکنش‌ها و معاملات در آن‌ها صورت می‌گیرند و ثبت می‌شوند. سیستم پولکادات هم دقیقا یک سیستم و شبکه بلاک‌چین است؛ با این تفاوت که این بلاک‌چین در مقایسه با بلاک‌چین‌های دیگر یک نقش اساسی‌تر دارد و می‌تواند موجب اتصال همه این شبکه‌ها به یکدیگر شود. اگر به دنیای واقعی خودمان دقت کرده باشید، باگ‌ها و ایرادات بسیاری را در سیستم‌های مختلف آن مشاهده می‌کنید؛ یک نمونه بارز، همین سیستم‌های بانکی هستند.

فلسفه اصلی بلاک‌چین این بود که با استفاده از آن بتوان بر ایرادات و باگ‌های سیستم‌های دنیای واقعی غلبه کرد و به کاربری حرفه‌ای و دسترسی‌ها بیشتری دست یافت. حالا که خود شبکه‌های بلاک‌چین هم دچار ایرادات و باگ‌های مشابه با سیستم‌های دنیای واقعی شده‌اند، سیستم پولکادات به میدان آمده است تا راه نجاتی برای بلاک‌چین‌ها باشد. اگر بخواهیم خیلی ساده و خودمانی بگوییم، ارز دیجیتال پولکادات دارای بلاکچینی است که بلاکچین های متفاوت و زیادی را می تواند به یکدیگر متصل کند. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این ارز دیجیتال و بلاکچین آن به دست آورید.

پولکادات چیست؟

بیایید در مورد پولکادات کمی خودمانی‌تر بحث کنیم و عملکرد و ضرورت استفاده از سیستم پولکادات را با طرح یک مثال کاملا ملموس و باورپذیر ارائه دهیم. دنیای اینترنت را در ذهن خود تصور کنید و به صورت کامل به همه جزئیات آن فکر کنید. همین الان، تمامی ابزاری که دست به دست هم داده‌اند تا شما بتوانید این مقاله را مطالعه کنید و ما بتوانیم محیطی را به وجود بیاوریم که در آن خدمات مهمی را به شما عرضه کنیم، مدیون وجود اینترنت هستند. علاوه بر این، با وجود همه ابزارها و خدماتی که در سطح فضای اینترنت برپا شده‌اند، دنیای واقعی ما به صورت عمیق در اقیانوس اینترنت غرق شده است و زندگی بدون آن ممکن نیست.

شبکه اینترنت، شبکه‌ای متمرکز و واحد است که تمامی سیستم‌ها و شبکه‌های مختلف دیگر و البته انسان‌ها را در یک محیط گردآوری می‌کند. دسترسی به وجود آمده توسط اینترنت که در اختیار همه انسان‌ها و سیستم‌ها قرار گرفته است، باعث شده تا دنیای بزرگ و وسیع ما به یک دهکده کوچک تبدیل شود. اگر اینترنت نبود، نمی‌شد با یکدیگر در ارتباط بود و به همین راحتی‌ها از پس مشکلات دنیای واقعی برآمد. حالا از این تصور خارج شوید و به دنیای کریپتوکارنسی سفر کنید. دنیای کریپتوکارنسی را بر شبکه‌های قدرتمندی با عنوان بلاک‌چین‌ها استوار کنید و این شبکه‌ها را به عنوان حلال مشکلات دنیای واقعی ما تلقی کنید.

حالا به این موضوع فکر کتید که اگر برای دنیای وسیع بلاک‌چین‌ها مشکلی پیش بیاید، باید چه راهکاری را در پیش گرفت؟ اصلا به این سؤال مهم فکر کنید که اگر کسی بخواهد به صورت متمرکز از همه این شبکه‌های بلاک‌چین استفاده کند، باید به چه چیزی متوسل شود؟ پاسخ همه این سؤالات در سیستم پولکادات خلاصه می‌شود. سیستم پولکادات که به عنوان اینترنت شبکه‌های بلاک‌چین شناخته می‌شود، قادر است که تمامی بلاک‌چین‌ها را در یک فضای متمرکز گردآوری کند و امکان اتصال همه آن‌ها به یکدیگر را به وجود بیاورد. خواندن مقاله بلاکچین چیست به شما پیشنهاد می‌شود.

سیستم پولکادات
تصویری از یک چاقوی سوئیسی؛ بسیاری از افراد از سیستم پولکادات به عنوان یک چاقوی سوئیسی نام می‌برند؛ چرا که عملکرد آن احتمالا همه ضعف‌های شبکه‌های بلاک‌چین را پوشش خواهد داد.

آیا سیستم پولکادات شبیه به یک چاقوی سوئیسی است؟

چاقوی سوئیسی یک مثال خوب برای چیزهایی است که چندین کار را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند و در اصطلاح خودمانی به «آچار فرانسه» معروف هستند. بسیاری از افراد از پولکادات به عنوان چاقوی سوئیسی نام می‌برند، در صورتی که نظر سازندگان این سیستم کاملا برخلاف این اظهارات است. تنها کاربرد مهمی که سیستم پولکادات برای دنیای کریپتوکارنسی به ارمغان می‌آورد، این است که این شبکه می‌تواند، سایر بلاک‌چین‌ها را به یکدیگر متصل کند. این اتفاق دقیقا می‌تواند به یک رویارویی با شبکه بلاک‌چین اتریوم منجر شود. چرا که اتریوم هم یک شبکه بلاک‌چین غیر متمرکز است، اما همکاری لازم را با سایر شبکه‌ها ندارد.

شاید در یک نگاه مختصر و کلی، پولکادات شبیه به یک سیستم همه‌کاره به نظر برسد، اما این‌طور نیست و ممکن است که ایراداتی هم داشته باشد؛ اما در حال حاضر می‌تواند به عنوان رقیب مهم شبکه اتریوم شناخته شود. اما آیا دنیای سیستم پولکادات فقط به همین خدمات برای اتصال سایر بلاک‌چین‌ها به یکدیگر ساخته شده است یا امکان سرمایه‌گذاری در آن هم وجود دارد؟

نگاهی به آینده ارز دیجیتال پولکادات (DOT)

اتریوم و سایر شبکه‌های بلاک‌چین، توکن بومی یا ارز دیجیتال خاص خودشان را دارند. پولکادات هم از قضیه مستثنی نیست و ارز دیجیتال آن با عنوان دات (DOT) شناخته می‌شود. شاید در نگاه اول بعضی از کاربران و معامله‌گران از دات به عنوان یک شت کوین (Shitcoin) نام ببرند؛ شت کوین به معنای ارزهای دیجیتال بی‌ارزش محسوب می‌شوند که در واقع بی‌هویت هم هستند. البته دات در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد، اما ارزش و قیمت آن بسیار ارزان است.

برای درک بهتر از قیمت پولکادات بهتر است که این جدول را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا با آینده ارز دیحیتال پولکادات برای سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوید:

قیمت کنونی ارزش ارز دیجیتال
قیمت روز دات (DOT) (در زمان نگارش مطلب) ۱۷.۷۸ دلار
معاملات روز DOT بیشتر از ۱۹۳۲۰۰۰۰۰۰
حجم DOT در گردش بیشتر از ۹۸۷۰۰۰۰۰۰
عرضه کل DOT در بازار بیشتر از ۱۱۰۳۰۰۰۰۰۰

با در نظر گرفتن اعداد و ارقام داخل جدول بالا به خوبی می‌توان درک کرد که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال آینده نسبتا خوبی دارد. با توجه به این که تحرکات بازار ارزهای دیجیتال نشانگر آن است که DOT در روزهای اخیر رشد ۹.۹۷ درصدی داشته است، می‌توان روی آینده خوب آن بیشتر فکر کرد. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید همین حالا با کلیک کردن روی آدرس الکترونیکی خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت، هر نوع ارز دیجیتالی که می‌خواهید را معامله کنید.

با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی اگر بخواهید یک واحد دات (DOT) را از سیستم پولکادات خریداری کنید، باید در حال حاضر حدود ۴۹۰ هزار تومان پرداخت کنید. این رقم برای افراد تازه‌واردی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی را تجربه کنند، جالب و مطمئن است. البته فراموش نکنید که برای سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و همین‌طور بی‌گدار به آب نزنید.

پولکادات چگونه می‌تواند مشکل بلاک‌چین‌ها را حل کند؟

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که در شبکه‌های بلاک‌چین از جمله اتریوم وجود دارد، عدم همکاری قابل توجه است. برای مثال، اتریوم با این که یک شبکه بلاک‌چین غیر متمرکز است، تنها امکان اتصال توکن‌ها و شبکه‌هایی که روی سیستم ERC-20 قرار گرفته باشند را فراهم می‌کند؛ این به معنای آن است که شبکه‌های بلاک‌چین نمی‌توانند در فضای اتریوم به یکدیگر متصل شوند.

سیستم پولکادات این باگ بزرگ را برطرف کرده است و مانند شبکه اینترنت می‌تواند باعث اتصال سایر شبکه‌های بلاک‌چین به یکدیگر شود. در نهایت، پولکادات به محیطی یکپارچه تبدیل خواهد شد که می‌تواند مقیاس‌پذیری را از بین ببرد و با فراهم کردن نقاط قوت هر شبکه بلاک‌چین، سرعت انجام شدن تراکنش‌ها و معاملات را افزایش دهد. این اتفاق که در سیستم پولکادات رخ می‌دهد، به کاهش هزینه تراکنش‌ها و همچنین پایین آمدن ازدحام معامله‌گران منجر می‌شود. برای مثال، شبکه اتریوم بعد از آپدیت اتریوم ۲.۰ تنها می‌تواند ۱۰۰ هزار معامله‌گر را در ثانیه بپذیرد؛ سیستم پولکادات این مشکل را هم تا حدود بسیار زیادی برطرف کرده است. مطلب همه چیز درباره بیت کوین کش را هم مطالعه کنید.

سیستم پولکادات
سیستم پولکادات همواره به عنوان حلال مشکلات شبکه‌های بلاک‌چین محسوب می‌شود.

بررسی عملکرد پولکادات با طرح یک مثال ملموس

اگر بخواهیم عملکرد پولکادات را در قالب یک مثال شرح دهیم، باید به دنیای واقعی برگردیم. فرض کنید که شما می‌خواهید یک خانه در شهرک غرب خریداری کنید و برای این کار روی گزینه خرید در اپلیکیشن خرید خانه کلیک می‌کنید. تصور کنید که با کلیک کردن روی این گزینه، بلاک‌چین «مشاور املاک» مورد نظرتان، خانه‌ای که مشخصاتش را از قبل به آن داده‌اید را با همان قیمت پیدا می‌کند و به بلاک‌چین «معامله با صاحبخانه» می‌فرستد؛ در آن بلاک‌چین، صاحبخانه هم با توجه به امکاناتی که شما مد نظر دارید، توافق می‌کند و طرح توافق‌شده را به بلاک‌چین «معامله املاک» می‌فرستد. در نهایت، همه این توافق‌ها به بلاک‌چین «ثبت اسناد رسمی» و بلاک‌چین «بانک مرکزی» ارسال می‌شود تا هم امور پرداخت انجام شود و هم ثبت رسمی صورت بپذیرد.

همه اتفاقاتی که در این مثال رخ داد، با وجود یک سیستم واحد که بتواند همه این بلاک‌چین‌ها را به یکدیگر متصل کند، امکان‌پذیر است؛ این همان کاری است که سیستم پولکادات در دنیای کریپتوکارنسی انجام می‌دهد و به همین دلیل محبوبیت آن بیش از پیش شده است. پولکادات قادر است یک محیط یکدست را فراهم کند تاهمه بلاک‌چین‌ها بتوانند در بستر آن با یکدیگر در ارتباط باشند و کاربران هم بتوانند با یک اشاره همه امور مورد نظر را به پایان برسانند.

خرید و فروش دات (DOT) در نیک پرداخت

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن خدمات قابل توجه دنیای کریپتوکارنسی، امکان معامله همه ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. شما می‌توانید، با کلیک کردن روی آدرس الکترونیکی خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت، مشغول فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال شوید. نکته مهمی که در مورد معامله ارزهای دیجیتال در ایران وجود دارد، این است که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، امکان معامله مستقیم کاربران ایرانی وجود ندارد. با توجه به این که بسیاری از صرافی‌های ایرانی، کارمزدهای بسیار بالایی را متوجه معاملات کریپتوکارنسی می‌کنند، بهتر است که از خدمات مقرون‌به‌صرفه و شبانه‌روزی نیک پرداخت استفاده کنید.

چنانچه ارز دیجیتال مورد نظرتان در لیست ارزهای دیجیتال نیک پرداخت نبود،  آن را در بخش سفارشات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی شود. لازم به ذکر است که مجموعه نیک پرداخت همیشه به صورت ۲۴/۷ (۲۴ شبانه‌روز و ۷ روز هفته) فعالیت می‌کند و می‌توان از خدمات نامحدود آن بهره‌مند شد.

سیستم پولکادات
ارز دیجیتال DOT (دات)، توکن بومی سیستم پولکادات است.

جمع‌بندی

از سیستم پولکادات همواره به عنوان اینترنت شبکه‌های بلاک‌چین نام برده می‌شود. سیستم پولکادات باعث می‌شود که شبکه‌های بلاک‌چین مختلف به یکدیگر بپیوندند و متصل شوند. ما در این مقاله به صورت اختصاصی به سراغ جزئیات مربوط به سیستم پولکادات رفتیم و توکن بومی آن یعنی دات (DOT) را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید، از طریق خدمات ویژه نیک پرداخت در حوزه ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال دات را خریداری کنید و به سودآوری قابل توجهی دست یابید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست