برنامه متاورس دوبی

دوبی با ۴۰ هزار موقعیت شغلی به برترین اقتصاد متاورس تبدیل می‌شود

کشور امارات متحده‌ی عربی با یک استراتژی جدید در نظر دارد تا شهر دوبی را به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر متاورس در دنیا تبدیل کند.

دوبی به عنوان یکی از برترین مراکز ارزهای دیجیتال خاورمیانه، در تلاش است تا با اعمال یک برنامه جدید با نام Dubai Metaverse Strategy، به ۱۰ اقتصاد برتر متاورس جهان تبدیل شود. در این استراتژی جاه‌طلبانه، دوبی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ هزار شغل مجازی در متاورس ایجاد خواهد کرد.

این خبر روز دوشنبه توسط ولی عهد و امیر دوبی اعلام شد. او در این خبر اعلام کرد که امیدوار است امارات به یک مرکز تکنولوژی جهانی با تمرکز بر هوش مصنوعی و Web3 تبدیل شود. برنامه متاورس دوبی، هم راستا با برنامه‌های AI Strategy امارات متحده عربی به منظور ارتقا موقعیت این کشور به عنوان یکی از برترین‌‌های حوزه تکنولوژی‌های آینده نگر است.

این استراتژی شامل برنامه‌های تحقیق و توسعه به منظور گسترش مشارکت در اقتصاد متاورس، بهره‌گیری از موقعیت‌ها برای جذب شرکت‌ها و پروژه‌های برون مرزی و در نهایت آموزش متاورس با هدف پرورش توسعه‌دهندگان، تولید کنندگان محتوا و کاربران است.

دوبی وعده داده تا مدل جدید مدیریتی خود در زمینه توریسم، تحصیل، خرده فروش‌ها، دور کاری‌ها، سلامت و ادارات دولتی، در چارچوب این استراتژی باشد. همچنین طی این برنامه، دوبی به توسعه کامل شبکه‌های ۵G می‌پردازد تا قادر باشد داده‌های مورد نیاز را با بالاترین سرعت ممکن، از طریق شبکه‌های محلی و دستگاه‌های هوشمند ذخیره و جمع‌آوری کند.

صنعت واقعیت مجازی و افزوده تا امروز ۶۷۰۰ شغل با درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری در امارات متحده عربی داشته است. به طور جهانی، ارزش سرمایه‌گذاری و سهام خصوصی در متاورس در سال ۲۰۲۱ به ۱۳ میلیارد دلار رسید.

یکی از مهم‌ترین عناصر متاورس، دارایی‌های NFT است. با نیک پرداخت‌ دارایی‌های خود را به راحتی به NFT تبدیل کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست