پرداخت آزمون آنلاین و حضوری آیتلس

آیلتس متوقف نمیشه؛ راه‌های پرداخت آزمون آنلاین آیتلس

خبر توقف آیلتس در ایران خیلی از داوطلبان این آزمون‌ها را نگران کرده است. برگزاری آیلتس، معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی، حالا در کشور ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. داوطلبان زیادی به دلیل تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی یا کار در کشورهای به مدرک آیلتس نیاز دارند. البته اشخاصی که قصد مهاجرت دارند نیز باید در این آزمون به عنوان یکی از نیازهای مهم ورود در کشورها و دریافت ویزا شرکت کنند. از جمله این کشورها می‌توان به انگلستان، استرالیا، کانادا و نیوزلند اشاره کرد.

حالا با انتشار خبر توقف آزمون آیلتس در ایران، موج زیادی از این دانشجویان، کارجویان و مهاجران، در یک ندانم کاری بزرگ گیر افتاده‌اند. در حال حاضر هزینه آزمون آیلتس در ایران ۶۱٫۵۱۰٫۴۰۰ ریال است. اما با توقف این آزمون، باید یکی از مقاصد خارج از کشور را برای انجام آزمون‌ها انتخاب کنیم. البته احتمالا آزمون‌های آیلتس دیر یا زود دوباره در کشور انجام خواهند شد، اما بعید است که با قیمت فعلی به کار خود ادامه دهد. حالا در حال حاضر تنها راه شرکت در این آزمون، آیلتس آنلاین و سفر به کشورهای همسایه است.

یه قدمی آیلتس

هرجای دنیا. زیر ۳۰ دقیقه.

شما می‌توانید از ایران ثبت نام آزمون آیلتس را انجام دهید و زمان و مکان این امتحان را هم مشخص کنید. اما موردی که پیش می‌آید، مسئله پرداخت هزینه آزمون‌های آنلاین و حضوری آیلتس در کشورهای خارجی است. ما در این مقاله، راه حل پرداخت امتحان آیلتس را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

شرکت در آزمون آیلتس

چطور در آزمون آنلاین آیلتس شرکت کنیم؟

آیلتس آنلاین (IELTS Online) یک روش نسبتا جدید برای شرکت در این آزمون است. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا از هر مکان و در هر زمانی بتوانید امتحان آیلتس را انجام دهید. تنها فرق این روش، انجام آزمون پشت یک کامپیوتر به جای شرکت حضوری و روی کاغذ است.

بخش‌های Listening ،Reading و Writing آیلتس به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. بخش انتهایی  آزمون یعنی Speaking از طریق تماس ویدیویی و وب کم انجام خواهد شد. نتیجه نهایی امتحانات شما هم بین ۳ تا ۶ روز قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که نتیجه امتحان آنلاین آیلتس هیچ تفاوتی با امتحان حضوری ندارد. بنابراین انجام امتحان در خانه یا هر مکان دیگری هیچ فرقی با برگزاری آن در مراکز آزمون‌های آیلتس ندارد.

همچنین بد نیست بدانید که تمام محتوای امتحان آنلاین، کاملا مشابه با امتحان فیزیکی است. بنابراین نیازی به یادگیری هیچ چیز جدیدی ندارید. شما می‌توانید از طریق ویدیوهای تمرین آزمون‌های آنلاین آیلتس، خود را آماده این آزمون‌ها کنید.

آیلتس در کشورهای خارجی

کشورهای برگزار کننده آزمون آنلاین و حضوری آیلتس نزدیک به ایران

یک راه دیگر، به جز شرکت در آزمون آنلاین، رفتن به کشورهای همسایه است. در فهرست زیر می‌توانید این کشورها را مشاهده کنید. هزینه ثبت نام آیلتس در این کشورها متفاوت است و به دو روش مستقیم یا با پی پال امکان پرداخت آن وجود دارد.

  • پاکستان
  • آذربایجان
  • ارمنستان
  • ترکیه
  • عراق
  • گرجستان
  • امارات
  • قطر

هزینه انواع آزمون آیلتس در کشورهای مختلف

در جدول زیر قیمت انواع آزمون های آنلاین و حضوری آیلتس را مشاهده می‌کنید. در برخی کشورها هزینه آزمون آنلاین گران‌تر و در برخی دیگر ارزان‌تر است.

هزینه انوع آزمون آیلتس

راهنمای تصویری ثبت نام آیلتس

ابتدا وارد سایت آیلتس شوید و در بخش For Test Takers، روی گزینه Book a Test کلیک کنید.

امتحان آنلاین آیلتس

در این صفحه شما باید کشوری که قصد انجام آزمون آیلتس را دارید، انتخاب کنید. سپس روی گزینه آزمون IELTS کلیک کنید.

ثبت نام آیلتس ترکیه

کافی است زمان و مکان آزمون آیلتس را در این صفحه انتخاب کنید. شهرهایی که در ردیف آن‌ها یک تیک قرمز وجود دارد، امکان برگزاری آزمون آنلاین را برای داوطلبان فراهم می‌کنند.

ثبت نام آنلاین آیلتس

کافی است نوع آزمون آنلاین یا حضوری را انتخاب و سپس وارد صفحه ثبت نام شوید. سپس با انتخاب تاریخ برگزاری امتحان، کارهای ثبت نام را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام به پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر نیاز دارید. در مرحله آخر نوبت به پرداخت آنلاین آزمون آیلتس است.

انواع روش‌های پرداخت آزمون آیلتس

از آن جایی که باید در کشور خارج از ایران در آزمون آیلتس شرکت کنید، بنابراین قادر نخواهید بود تا با کارت بانکی خودتان مستقیما پرداخت را انجام دهید. بنابراین شما دو راه برای پرداخت آزمون‌های آیلتس در اختیار دارید:

پرداخت مستقیم هزینه آیلتس با کارت اعتباری

اگر صاحب یک حساب بانکی در کشور مقصد امتحان در اختیار دارید، می‌توانید به صورت آنلاین یا با مراجعه به مرکز آزمون، پرداخت را انجام دهید. در غیر این صورت با این روش شما درگیر مسائل پیچیده بانکی در کشورهای خارجی خواهید شد.

پرداخت هزینه آیلتس با پی پال

آیلتس به صورت رسمی از درگاه پی پال برای پرداخت آزمون پشتیبانی می‌کند. بنابراین مهم نیست در چه مکانی قصد انجام آزمون را دارید. می‌توانید ابتدا پرداخت کنید و سپس با خیال راحت به کشور مقصد سفر و در آزمون شرکت کنید.

اما مسئله‌ای که برای کاربران ایرانی وجود دارد، تحریم‌های بانکی و مالی است. از یک طرف داشتن حساب بانکی در کشورهای خارج از ایران کار راحتی نیست. از طرفی دیگر کاربران ایرانی قادر به استفاده از پی پال نیستند. نگران نباشید، چاره این مشکل را نیک پرداخت در اختیارتان می‌گذارد.

پرداخت هزینه آیلتس با نیک پرداخت

در شرایط فعلی، چاره‌ای جز سفر به کشورهای همسایه نداریم. اما حداقل می‌توان با پرداخت بین‌المللی هزینه آیلتس، خیال‌مان را از بابت برگزاری راحت و بی‌دردسر این آزمون راحت کنیم. برای پرداخت آنلاین می‌توانید از روش پرداخت آزمون آیلتس با نیک پرداخت استفاده کنید. با کمک نیک پرداخت، شما علاوه بر اینکه در کمتر از ۳۰ دقیقه هزینه آیلتس را پرداخت می‌کنید، از پشتیبانی ۲۴ ساعته هم برخوردار خواهید بود. نیک پرداخت با سابقه بیش از ۱۵ سال در پرداخت‌های بین‌المللی و آشنا با تمام فوت و فن پی پال، پرداخت آزمون آیلتس را در هر کشوری مثل آب خوردن انجام می‌دهد.

سخن پایانی

حالا که به اجبار باید به کشورهای همسایه سفر کنید، حداقل می‌توان از داخل ایران زمان و مکان انجام آزمون را تعیین و هزینه آن را پرداخت کرد. با این کار خیالتان از بابت ثبت نام و پرداخت راحت است و در یک کشور غریبه و با زبان بیگانه سردرگم نخواهید شد. ثبت نام و پرداخت هزینه را از داخل ایران و با کمک نیک پرداخت تکمیل کنید و بدون دغدغه به محل برگزاری امتحان بروید.

آزمون بین المللیخرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست