تاسیس پروتکل Seaport معاملات NFT

پروتکل Seaport برای معاملات NFT توسط OpenSea افتتاح شد

OpenSea، بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و فروش NFT به تازگی پروتکل بازار معاملات جدیدی در بستر Web3 را با نام Seaport افتتاح کرده است. هدف از این فروشگاه ایجاد فضایی امن و کارآمد برای معاملات NFT با روش پرداخت ترکیبی است.

پلتفرم مشهور OpenSea روز گذشته از پروتکل Seaport رونمایی کرد. این پروتکل بازار خرید و فروش NFT، به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه‌بر قابلیت پرداخت با توکن‌هایی مانند اتر، از روش‌های دیگری قادر به انجام معاملات باشند. با توجه به این گزارش، کاربران می‌توانند از آیتم‌هایی با استانداردهای ETH، ERC-20، ERC721 و ERC1151 برای معامله با NFT استفاده کنند. اوپن‌سی قصد دارد با ارائه این پلتفرم، روش‌های پرداخت مختلف را به صورت ترکیبی در اختیار کاربران قرار دهد.

Seaport همچنین به کاربران اجازه می‌دهد ضوابط و معیارهای مورد نظر، از جمله بخشی از یک اثر هنری NFT یا یک قطعه از کلکسیون که قصد ارائه پیشنهادش را دارند، مشخص کنند. این پلتفرم قابلیت ارائه انعام را نیز فراهم کرده است. اما انعام نباید از مقدار پیشنهاد شده فراتر باشد.

پروتکل Seaport معاملات NFT

یکی از ویژگی‌های این پروتکل که آن را از OpenSea متمایز می‌سازد، کنترل و چگونگی عملکرد آن است. شرکت OpenSea در گزارش خود اعلام کرد که آن‌ها روی کنترل و عملکرد پروتکل Seaport هیچ نقشی ندارند. طبق وعده آن‌ها: «OpenSea تنها مانند یک عضو در میان دیگر کاربران خواهد بود تا در توسعه و پیشبرد این پروتکل نقش داشته باشد. مادامی‌که پذیرش این صنعت گسترش می‌یابد و توسعه‌دهندگان موارد جدید رو به تکاملی ایجاد می‌کنند، موظف هستیم محیط این پلتفرم را برای هم امن نگه داریم.»

البته نوع کاربری و استفاده از این پلتفرم هنوز برای برخی از کاربران روشن نیست. برای برخی از کاربران عجیب است که چطور می‌توان مثلا برای خرید یک میمون کسل (Bored Ape) ۳۰ اتر، یک Mutant و یک Cool Cat را به صورت ترکیبی به عنوان هزینه معامله پرداخت کرد. به نظر می‌رسد با گسترش و پذیرش این پلتفرم، روش معاملات نیز در آن واضح‌تر شود.

اوپن‌سی در مدت اخیر فعالیت‌های مختلفی داشته است. از جمله آغاز همکاری با پلتفرم MoonPay با هدف ایجاد روشی برای پرداخت NFTها به کمک کارت‌های اعتباری و همچنین تصاحب پلتفرم تجمیعی Gem که با هدف تجربه کاربری بهتر خریداری شده است.

اگر شما نیز قصد تبدیل آثار خود به NFT را دارید و می‌خواهید آن‌ را به فروش بگذارید، نیک پرداخت این امکان را فراهم کرده تا با کمترین کارمزد، دارایی خود را به NFT تبدیل کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست