چالش مسترکارت و ویزا

یک قانون جدید در آمریکا، مسترکارت و ویزا را به چالش می‌کشد

یک لایحه جدید در مجلس آمریکا قصد دارد سلطه مسترکارت و ویزا را به چالش بکشد و فضای رقابتی‌تری را برای سایر پلتفرم‌ها و کارت‌های پرداختی فراهم کند.

از هفته گذشته، دیک دربین (سناتور دموکرات) و راجر مارشال (سناتور جمهوری خواه) به دنبال تصویب لایحه جدیدی هستند که در آن سلطه مسترکارت و ویزا را در صنعت شبکه کارت‌های پرداختی به چالش خواهد کشید.

در صورت تصویب این قانون، فضا برای ورود سایر ارائه دهندگان خدمات پرداختی و کارت‌های اعتباری فراهم خواهد شد. همچنین این قانون، انحصار مشترک مسترکارت و ویزا را که با همکاری بانک‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری، کارمزد خرده‌فروشان و کسب و کارها را افزایش داده بودند، به پایان خواهد رساند.

این لایحه به کسب و کارها اجازه خواهد داد تا به سایر کارت‌های پرداخت اعتباری به جز ویزا و مسترکارت دسترسی پیدا کنند. جالب است بدانید که دیک دربین در سال ۲۰۱۰ نیز توانست چنین قانونی را برای کارت‌های بانکی (Debit Cards) تصویب کند.

مزایای این قانون برای کسب‌وکارهای کوچک

تصویب این قانون دست خرده فروشان و کسب و کارهای کوچک را برای انتخاب در بین شبکه کارت‌های پرداختی باز می‌گذارد و به نوآوران این صنعت اجازه می‌دهد تا جایگاه خود را در بین کارت‌های اعتباری پیدا کنند. به باور دیک دربین، ایجاد چالش در این زمینه، به خصوص برای مسترکارت و ویزا، می‌تواند منجر به کاهش کارمزدها و در نتیجه کاهش هزینه کسب و کارها و مشتریان‌شان شود.

جالب است بدانید که در حال حاضر ۸۳ درصد از سلطه کارت‌های اعتباری ایالات متحده آمریکا در اختیار ویزا و مسترکارت است. این دو شرکت در سال گذشته ۳٫۴۹ تریلیون دلار تراکنش را ثبت کردند و ۷۷٫۴۸ میلیارد دلار از کارمزد این تراکنش‌ها به جیب زدند.

اگر برای انجام امور خدمات پرداختی خود به یک حساب معتبر نیاز دارید، با کمک نیک پرداخت می‌توانید پرداختتان را با ویزا کارت مجازی تکمیل کنید.

منبع: Paymentsdive

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست