تخمین ارزش متاورس تا سال ۲۰۳۰

تا سال ۲۰۳۰ ارزش متاورس به ۵ تریلیون دلار می‌رسد

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که ارزش متاورس طی هشت سال آینده به ۵ تریلیون دلار خواهد رسید. این رقم چیزی نزدیک به ارزش تمام اقتصاد کشور ژاپن است.

شرکت مشاوره McKinsey & Company اخیرا در گزارشی اعلام کرده که ارزش متاورس به ۵ تریلیون دلار خواهد رسید. این گزارش که با عنوان «خلق ارزش در متاورس» منتشر شده، نتیجه داده‌هایی از دو نظرسنجی با شرکت بیش از ۳ هزار مشتری در ۱۱ کشور و ۴۴۸ شرکت در ۱۵ صنعت مختلف را به نمایش می‌گذارد.

طبق این گزارش، متاورس هر روز در حال نفوذ به زندگی انسان‌هاست. تا جایی که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد از رویدادهای زنده در فضاهای مجازی و ۸۰ درصد از کسب وکارها تحت تاثیر این فضاهای مجازی قرار خواهند گرفت. تا آن زمان، هر کاربر اینترنت حدود شش ساعت از زمان خود را در این فضای مجازی سپری خواهد کرد.

به طور مشخص، بخش گیمینگ متاورس مهم‌ترین عامل گسترش متاورس خواهد بود و تاثیری فراتر از دیگر صنایع سرگرمی از جمله موسیقی و فیلم خواهد گذاشت. در حال حاضر دنیای گیمینگ نزدیک به ۳ میلیارد گیمر در سرتاسر دنیا دارد که ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار ایجاد کرده است.

بد نیست بدانید که در کنار گیمینگ، کسب و کارهای دیجیتال و تبلیغات مجازی، دو بخش بزرگ دیگری خواهند بود که تا سال ۲۰۳۰ نهایت سود را از متاورس خواهند برد. انتظار می‌رود تقریبا ۲ تا ۲٫۶ تریلیون دلار در کسب و کارهای مجازی و ۱۴۴ تا ۲۰۶ میلیارد دلار در بخش تبلیغات مجازی ارزش ایجاد شود.

تریلیون‌ها دلار ارزش متاورس تا سال ۲۰۳۰

طبق صحبت‌های اریک هزن (Eric Hazan) نویسنده ارشد این گزارش، وضعیت حال حاضر متاورس چیزی شبیه به وضعیت Web 2.0 در سال ۲۰۰۴ است. در آن زمان شبکه‌های اجتماعی آنلاین و محتوایی که توسط کاربران ایجاد می‌شد، در حال متحول کردن تعامل مردم با یکدیگر در فضای اینترنت بودند. هرچند او اضافه کرد که ساختار تکنولوژی آن برای ایجاد دموکراسی اینترنت آماده نبود. او همچنین وضعیت حال حاضر متاورس را به وضعیت پنج سال پیش هوش مصنوعی شباهت داد. اریک هزن انتظار دارد که شرکت‌های بزرگ روز به روز بیشتر از هر زمان دیگری به سراغ این تکنولوژی بیایند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از مدیران اجرایی باور دارند که متاورس می‌تواند روی صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، تاثیر مثبت بگذارد. در همین حال، حدود دو سوم از مشتریان نسبت به پتانسیل‌هایی که با ادغام تکنولوژی‌های میان دنیای مجازی و فیزیکی ایجاد می‌شود، هیجان‌زده هستند. اریک هزن همچنین در خصوص تحولاتی که این نوع تعاملات اجتماعی و کسب و کارها به وجود می‌آورد اضافه کرد که دنیاهای مجازی می‌توانند فضای جدیدی را برای ارائه سرویس‌های عمومی مانند تحصیلات و سیستم سلامت ایجاد کنند.

هرچند که ۳۱ درصد از همه مدیران اجرایی شرکت کننده در این نظرسنجی در خصوص سرمایه‌گذاری روی این تکنولوژی جدید نگران هستند. چرا که آن‌ها این تکنولوژی و رشد آن را کمی بی‌ثبات می‌‌بینند.

با وجود این بدبینی و وضعیت پر نوسان و قرمز ارزهای دیجیتال، بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار در تکنولوژی متاورس سرمایه‌گذاری شده است. این آمار دو برابر آمار ۵۷ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در این زمینه در سال ۲۰۲۱ است.

نظر شما در خصوص متاورس چیست؟ دنیای متاورس یکی از فضاهای بسیار مهم برای کاربران و تولید کنندگان NFT است. اگر شما هم جزو این دست از هنرمندان هستید و قصد تبدیل دارایی‌های خود به NFT را دارید، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست