سرمایه‌گذاری گیمینگ متاورس

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در بخش گیمینگ متاورس تنها در یک ماه

شرکت خدمات مالی و سرمایه‌‌گذاری اندریسن هوروویتز با اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه برای استارتاپ‌های بازی در Web3، میزان سرمایه در بخش گیمینگ متاورس را به ۳ میلیارد دلار رساند.

شرکت اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) که با نام a16z شناخته می‌شود، باور دارد که تکنولوژی و شالوده بازی‌های ویدیویی کلید ساخت متاورس هستند. این شرکت با تاسیس واحدی به نام Games Fund One، در سه بخش اصلی: استودیوهای بازی، اپلیکیشن‌های مصرف کنندگان با هدف پشتیبانی از جامعه پلیرها مانند دیسکورد و تامین کنندگان زیرساخت‌های گیمینگ، سرمایه خود را تقسیم خواهد کرد.

به باور شرکت a16z، متاورس‌های آینده توسط شرکت‌های بازی‌های ویدیویی و با استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با این بازی‌ها ساخته خواهند شد. این شرکت اعتقاد دارد که صنعت بازی‌سازی بسیاری از مشکلاتی را که متاورس برای شکل‌گیری نیاز دارد رفع کرده است. از نگاه a16z بازی‌ها تبدیل به مهم‌ترین سرگرمی خواهند شد که مردم زمان خود را با آن‌ها سپری خواهند کرد.

با حرکت تازه شرکت a16z به سمت بازی‌های ویدیویی، از اواسط ماه آوریل تا امروز میزان سرمایه‌گذاری در گیمینگ متاورس و Web3 به نزدیک ۳ میلیارد دلار رسیده است. به جز a16z، شرکت White Star Capital هم ۱۲۰ میلیون دلار روی امور مالی غیرمتمرکز مرتبط با گیمینگ سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین شرکت Framework نیز با اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار در پروژه‌های گیمینگ بلاکچین در این زمینه سهیم بوده است.

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در بخش گیمینگ متاورس

البته شرکت‌های شناخته شده و غول‌های صنعت گیم نیز رفته رفته به دنیای متاورس پا می‌گذارند. ماه پیش پروژه متاورس شرکت اپیک گیمز با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری از شرکت‌های سونی و لگو، ساخت یک متاورس جدید را نشان می‌داد. اپیک گیمز همچنین نقش مهمی در ساخت متاورس شرکت ناسا خواهد داشت که به منظور فعالیت و آزمایش فضانوردان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سرمایه‌گذاری بزرگ اسکوئر انیکس روی بازی‌های بلاکچین هم نشان داد این شرکت قصد دارد تمرکز ویژه‌ای روی ساخت بازی‌های متاورس و بلاکچین داشته باشد.

در گزارشی که a16z منتشر کرده، این شرکت اشاره‌ای به بازی Minecraft و درآمد میلیاردها دلار آن داشته است. این بازی جهان‌باز (Open-World) به لطف فعالیت مداوم و بلند مدت جامعه خود توانسته به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. بازی ماینکرفت که حالا در اختیار شرکت مایکروسافت قرار دارد، در ۳۰ روز گذشته با ۱۷۳ میلیون بازیکن فعال عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ را از آن خود کرده است؛ همان یک بازی که تقریبا ۱۱ سال پیش منتشر شده است.

با اینکه این اولین سرمایه‌گذاری اختصاصی گیمینگ متاورس از سوی a16z است، اما این شرکت سابقه موفقی در همکاری با پروژه‌های مرتبط با بازی دارد. از جمله همکاری و سرمایه‌گذاری روی شرکت واقعیت مجازی Oculus و شرکت ناشر و بازیسازی Zynga. با این حال این شرکت باور دارد که بازی‌ها نیاز به تمرکزی ویژه دارند.

نظر شما در خصوص گسترش سرمایه‌گذاری روی بازی‌های متاورس چیست؟ ما در نیک پرداخت بازی‌های مختلفی از دنیای متاورس را معرفی و بررسی کرده‌ایم. از جمله معرفی بازی Star Atlas، معرفی بازی بازی Decentraland، معرفی بازی Axie Infinity و معرفی بازی League of Kingdoms که می‌توانید مطالعه کنید و کسب درآمد از بازی داشته باشید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست