رشد حجم معاملات NFT

افزایش حجم معاملات NFT با وجود ریزش قیمت بازار

هشت پروژه از ۱۰ پروژه برتر NFT حال حاضر دنیا اعلام کرده‌اند که در ۲۴ ساعت گذشته حجم معاملات آن‌ها حداقل ۱۱۵ درصد افزایش یافته است. این آمار از آن جایی جالب است که بازار ارزهای دیجیتال و حتی کف قیمت کلکسیون‌های NFT به شدت نزول پیدا کرده‌اند.

با وجود کاهش قیمت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات NFTها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. بیت کوین به تنهایی در یک روز از قیمت ۲۹ هزار دلار به ۲۲ هزار دلار کاهش پیدا کرد و فشار فروش در این بازار بسیار بالاست. اما آمار بازار NFTها کاملا برعکس بازار کریپتوهاست. فهرستی از برترین پروژه‌های NFT حال حاضر دنیا از جمله میمون‌های کسل (BAYC)، میمون‌های جهش یافته (MAYC)، کریپتو پانک‌ها و Sorare، همگی در ۲۴ ساعت گذشته از نظر حجم معاملات جهشی حداقل ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که پس از نزول قیمت بازار کریپتوها، کف قیمت کلکسیون‌های NFT هم دچار نزول شده است.

طبق داده‌های ارائه شده از CryptoSlam، هشت پروژه از ۱۰ پروژه برتر NFT از نظر حجم فروش حداقل رشدی ۱۱۵ درصدی داشته‌اند. تنها دو پروژه Gobilntown با ۳۵٫۵۴ درصد و Moonbirds با ۶۴٫۱۱ درصد، کمترین رشد را نسبت به هشت پروژه دیگر تجربه کرده‌اند.

جهش حجم معاملات NFT با رشد بیش از ۱۱۵ درصدی در ۲۴ ساعت

اما جالب‌ترین آمار مربوط به پروژه میمون‌های کسل از استودیو Yuga Labs است. این NFTها تنها در ۲۴ ساعت، رشد ۲۶۲٫۷۹ درصدی، معادل ۷٫۱ میلیون دلار فروش، داشته‌اند.

پس از میمون‌های کسل، سه پروژه با بیشترین افزایش فروش نیز مربوط به Yuga Labs هستند. پروژه‌های MAYC (میمون‌های جهش یافته)، پروژه Otherdeed و پروژه Cyberpunks،‌ هر کدام به ترتیب ۱۷۳٫۴۹ درصد، ۱۵۷٫۸۸ درصد و ۱۲۲٫۶۹ درصد افزایش فروش داشته‌اند. این یعنی هر کدام به ترتیب فروش ۳٫۴ میلیون دلاری، ۲٫۶ میلیون دلاری و ۲٫۵ میلیون دلاری را ثبت کرده‌اند.

داده‌های دیگری از پلتفرم DappRadar نشان می‌دهد که مارکت OpenSea بیشترین منفعت را از افزایش حجم معاملات NFT در ۲۴ ساعت گذشته برده است. این پلتفرم با جهش ۱۷۳٫۴۳ درصدی، در مجموع درآمد ۲۳٫۸۸ میلیون دلاری داشته است. البته لازم به ذکر است که تعداد تریدرهای این پلتفرم با کاهش ۱۵٫۳۹ درصدی، در این بازه زمانی به ۲۹۳۰۰ هزار نفر رسیده است. این نشان می‌دهد که تعداد کمی از سرمایه‌گذاران در این ۲۴ ساعت خرید و فروش داشته‌اند.

بد نیست بدانیم که کف قیمت این کلکسیون‌ها در چند روز گذشته کاهش چشمگیری داشته‌اند. مثلا کف قیمت پروژه‌های میمون‌های کسل از ۱۵۳٫۷۰ اتریوم به ۸۲٫۵ اتریوم کاهش یافته‌ است. یا کف قیمت پروژه‌های سایبرپانکس از ۱۲۳ اتریوم به ۳۷ اتریوم کاهش یافته‌ است. با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران وضعیت کنونی را موقعیت مناسبی برای ورود به سرمایه‌گذاری می‌دانند.

نظر شما در خصوص حرکت این سرمایه‌گذاران چیست؟ این وضعیت بازار موقعیت مناسبی برای ورود شما برای خرید NFT مورد نظرتان است. همچنین نیک پرداخت شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید با تبدیل دارایی‌های خود به NFT، با فروش کلکسیون‌های خود کسب درآمد کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست