دادگاه ریپل

جدیدترین اتفاقات در مورد دادگاه ریپل و SEC

نبرد حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنان ادامه دارد و هر دو طرف برنامه‌هایی را ارائه می دهند که احتمالاً بر نتیجه این دادگاه تأثیر می‌گذارد. با نامشخص ماندن تاریخ دادگاه نهایی، هر دو طرف همچنان درگیر این پرونده هستند. در آخرین به روز رسانی، جیمز فیلان، وکیل مدافع ایالات متحده، در ۳ مارس توییت کرد که ریپل نامه‌ای را در راستای پرونده اخیر دادگاه عالی که از دفاع عادلانه شرکت بلاک چین حمایت می‌کند، ارسال کرده است. این نامه در پرتو حکم اخیری است که قدرت دولت ایالات متحده را برای اعمال مجازات بر مالیات دهندگان آمریکایی که نمی‌توانند حساب‌های بانکی خارج از کشور خود را افشا کنند، محدود می‌کند. بنابراین، ریپل بر اهمیت قوانین فدرال که رهنمودهای روشنی در مورد آنچه ممنوع است ارائه می کند، تأکید کرده است.

ریپل از آنالیسا تورس قاضی ناحیه ایالات متحده خواسته است که در حین صدور حکم، حکم دادگاه فوق را در نظر بگیرد. ریپل معتقد است که این حکم از ادعای آن حمایت می‌کند که SEC در ارائه “اخطار منصفانه” کافی در مورد قانونی بودن XRP شکست خورده است و اقدامات آژانس تأثیر منفی بر سرمایه گذاران و صنعت گسترده ارزهای دیجیتال داشته است. در دادگاه ریپل، ریپل با شکایتی از سوی SEC مواجه است که ادعا می‌کند شرکت بلاک چین و مدیران عامل گذشته و حال آن به طور غیرقانونی ۱.۳ میلیارد دلار با فروش توکن‌های XRP در یک پیشنهاد اوراق بهادار ثبت‌نشده جذب کرده‌اند.

انتقاد از تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

در حال حاضر، SEC به دلیل رویکرد خود در تنظیم فضای ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا این آژانس شکایت‌های جدیدی را علیه سایر بازیگران صنعت مطرح می‌کند. به دنبال رویکرد SEC، جان دیتون، وکیل XRP از شرکت‌هایی که در دعوای حقوقی با SEC هستند خواست تا دست به دست هم بدهند و ایده‌های خود را مبادله کنند. او در ادامه گفت:

ما باید خارج از چارچوب فکر کنیم و سازماندهی کنیم. برای مثال، همه شرکت‌هایی که در دعوای حقوقی فعال با SEC هستند، باید جلساتی داشته باشند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، و استراتژی‌های هماهنگ را توسعه دهند. این یک جنگ است.

پیش از این، براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، این مورد را ناسالم توصیف کرده بود. به گفته مدیر اجرایی، هجوم SEC به شرکت پرداخت فراتر از XRP است، اما برای کل صنعت بسیار مهم خواهد بود.

باید منتظر چه باشیم؟

جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر تاریخ قضاوت در مورد این موضوع است و فیلان حدس می‌زند که این پرونده ممکن است تا پایان ماه مارس حل شود. با این حال، چندین کارشناس حقوقی به رهبری دیتون استدلال می‌کنند که SEC و ریپل ممکن است برای جلوگیری از تجدید نظر، به توافق برسند. جالب اینجاست که جرمی هوگان وکیل پیشنهاد کرده است که اگر ریپل در این پرونده پیروز شود، SEC ممکن است نتواند درخواست تجدید نظر کند، با این استدلال که برای قانون‌گذار جنبه‌های منفی زیادی دارد.

در همین حال، این پرونده در حال ثبت نبردی دوباره در مورد بازکردن مهر و موم اسناد سخنرانی هینمن است که برای ارائه بینشی در مورد چگونگی طبقه‌بندی اوراق بهادار توسط SEC در ابتدا مورد توجه قرار گرفته است. ولی در هر صورت نتیجه دادگاه می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی قیمت ریپل و کل بازار کریپتو داشته باشد.

نظر شما در مورد دادگاه ریپل و SEC چیست؟ آیا به زودی باید منتظر رای نهایی باشیم؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران نیک پرداخت به اشتراک بگذارید.

به‌روزرسانی نتیجه دادگاه ریپل: ریپل فعلا پیروز شد

پس از گذشت ۲ سال، پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به نفع ریپل به پایان رسید. طبق حکم دادگاه، ریپل یک اوراق بهادار نیست. بنابراین فروش این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۷ در صرافی‌ها به منزله عرضه و فروش قراردادهای سرمایه‌گذاری نیست.

پس از انتشار این خبر، قیمت ریپل در چند دقیقه با رشد ۳۰ درصدی از ۰٫۴۵ دلار به ۰٫۸ دلار رسید. همچنین صرافی‌های مختلفی از جمله جمینای و کوین بیس، ریپل را دوباره در فهرست خرید و فروش خود قرار دادند.

اخبار ارز دیجیتال

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علیرضا رضائی
    فروردین ۹, ۱۴۰۲ ۰۰:۱۲

    غیر ممکن هست ریپل به ۵۹۸ دلار برسه این یعنی باید ارزش بازار ریپل ۳۰ تریلیون دلار بشه حال که کل بازار یک تریلیون دلار هست

    پاسخ
    • قرار نیست که تا دادگاه رو برد به ۵۹۸ دلار برسه اگه برسه حداقل یه چندین سالی شاید طول بکشه

      پاسخ
  • ریپل برنده میشه صبر ما جواب میده

    پاسخ
  • به نظر من در بهترین حالت شاید به چند دلار قیمتش برسه دلیلم هم اینه که طبق یه قانون نانوشته ای تا حالا این امکان وجود نداشته که قیمت ارزی از بیت بالا بزنه یه جوایی شاخص کل ارزها همین بیت کوین هستش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست