کلاهبرداری فیشینگ پی‌پال

مراقب کلاهبرداری فیشینگ جدید با برند پی‌پال باشید

کلاهبرداران در یک کلاهبرداری فیشینگ جدید با سواستفاده از برند پی‌پال، صورتحساب‌های تقلبی را برای کاربران ارسال می‌کنند.

در یکی از تازه‌ترین اقدامات جرایم سایبری، کلاهبرداران این بار از برند پی‌پال برای دستیابی به اهداف خود استفاده کرده‌اند. بر اساس یک گزارش جدید از سوی شرکت Avanan، مجرمین سایبری با استفاده از برند پی‌پال، صورتحساب‌هایی تقلبی را برای کاربران ارسال می‌کنند. این صورتحساب‌ها به ایمیل اشخاص ارسال می‌شود و قربانیان از همه جا بی‌خبر، اسیر این افراد می‌شوند.

در این نوع جدید از فیشینگ، کلاهبرداران صورتحسابی تقلبی را با نام و برند پی‌پال به کاربران ارسال و از آن‌ها می‌خواهند تا طلب‌شان را پرداخت کنند. مجرمین سایبری با استفاده از حساب‌های رایگان پی‌پال اقدام به ارسال این ایمیل‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: پی پال هزینه کارمزد خرید و فروش را تغییر می‌دهد

سو استفاده از محبوبیت شرکت‌های دیگر

این افراد با جعل حساب‌های کاربری از شرکت‌های محبوبی چون آنتی‌ ویروس Norton قصد دریافت پول از کاربران را دارند. مجرمین سایبری با استفاده از پی‌پال، صورت‌حساب‌های جعلی به نام قربانی مورد نظر ایجاد می‌کنند و با ارائه شماره‌های تقلبی ایمیل فیشینگ را واقعی جلوه می‌دهند. در این ایمیل از قربانی خواسته شده تا حساب‌های پریمیوم آنتی‌ ویروس خود را با ارائه مدارک کارت‌های اعتباری خود تکمیل کنند.

کاربران نا‌آگاه هم که حتی ثبت نام در نرم‌افزار آنتی‌ ویروس Norton را به خاطر ندارند، اطلاعات کارت اعتباری خود را برای این ایمیل‌ها ارسال می‌کنند.

البته این اولین باری نیست که مجرمین سایبری با استفاده از برند‌های محبوب و معتبر دست به چنین اقداماتی می‌زنند. شرکت Avanan در تاریخ ۱۹ جولای این گزارش را برای شرکت پی‌پال ارسال کرده است. به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگی مانند پی‌پال در پی چنین حملاتی، سیستم امنیتی و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام کاربران را افزایش دهند.

اگر به دنبال یک حساب وریفای شده پی پال معتبر و مطمئن هستید، می‌توانید در نیک پرداخت حساب پی‌پال خود را افتتاح کنید.

منبع: Tomsguide

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست