پیش بینی قیمت تتر در سال 2023

پیش بینی قیمت تتر در سال ۲۰۲۳

تتر، سومین ارز دیجیتال و برترین استیبل کوین دنیاست. تتر متولد شد تا در دنیای پویای ارزهای دیجیتال، ترکیبی از ثبات و تکنولوژی را فراهم کند. به عنوان یک استیبل کوین، تتر به نوعی طراحی شد تا ثبات خود را با پشتیبانی ارزهای واقعی مانند دلار حفظ کند. این تکنولوژی منجر به جلب توجه اقشار مختلفی از جامعه شد؛ چرا که تریدرها، سرمایه‌گذاران و دوست داران تکنولوژی می‌توانند برای حفظ دارایی‌های خود، تتر را جایگزینی موقت یا دائمی برای ارزهای فیات، طلا یا حتی کریپتوهای پر نوسان کنند.

البته که تتر در طول حضور خود در دنیای مالی، فراز و نشیب‌هایی داشته است که برجسته‌ترین آن دعوی حقوقی بود. تتر با وجود نقش پر رنگ خود در دنیای کریپتوها، یک عامل نگرانی برای اقتصاددان‌ها بوده است. در این مقاله از نیک پرداخت، ما به پیش بینی تتر در سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت و مسائل مربوط به این رمزارز که روی قیمت آن تاثیر خواهند داشت، زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

سؤال هایی مهم درباره‌ی تتر

 

۱. منظور از پشتوانه دلار تتر چیست؟
به این معنی که هر یک تتر دارای یک پشتوانه دلاری در خزانه تتر است. همین مسئله باعث شده تا قیمت هر ۱ تتر برابر با ۱ دلار آمریکا باشد.

۲. دلیل استفاده تتر به جای دلار چیست؟
با داشتن تتر دیگر مسائل انتقال ارز برون مرزی و مشکلات بانکی را نخواهید داشت. این ارز همیشه به صورت دیجیتالی همراه شما خواهد بود و خرید و فروش آن به سرعت انجام می‌شود.

۳. آیا تتر امن است؟
با اینکه تتر در طول این سال‌ها چندین بار درگیر مسائل حقوقی شده، اما همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. تتر به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار، می‌تواند مطئمن باشد.

۴. آیا امکان خرید تتر در ایران وجود دارد؟
بله، شما می‌توانید با خرید تتر از نیک پرداخت، در کمتر از ۳۰ دقیقه این ارز دیجیتال را به کیف پول خود اضافه کنید.

نگاهی به ویژگی های تتر

اولین ویژگی تتر که منجر به محبوبیت بالای این ارز دیجیتال شده، ثبات قابل قبول آن است. می‌توان به جرأت گفت که تقریباً در تمام مواقع، تتر قیمتی بسیار نزدیک به ۱ دلار آمریکا دارد. با این حال تتر از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. در ادامه برخی از بهترین ویژگی‌های تتر که منجر به خرید آن توسط تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌شود را مرور می‌کنیم:

  • پشتیبانی تتر از شبکه‌های بلاکچین مختلف از جمله اتریوم، الگوراند، اولانچ، بیت کوین کش، بیت کوین، بجر پروتکل، ایاس، پالیگان، تزوس، ترون، سولانا و غیره.
  • قابلیت انجام سریع و امن تراکنش‌ با کمترین کارمزد.
  • انتقال تتر به تمام نقاط دنیا و بدون محدودیت مرزی.
  • بهترین پشتیبان ارزی در هنگام نوسانات شدید بازار کریپتو.
  • گزینه‌ای مناسب برای بهره‌گیری از مزایای ارزهای دیجیتال در کنار ثبات قابل قبول.
  • عدم محدودیت در عرضه و نگرانی از بابت اتمام موجودی.
  • قابلیت خرید و فروش در بسیاری از صرافی‌های دنیا.

عوامل تأثیرگذار بر آینده تتر

با اهمیت روز افزون تتر در بازار ارزهای دیجیتال، فاکتورهای مختلفی در آینده تتر تأثیرگذار خواهند بود. برخی از مهم‌ترین عوامل در آینده‌ی قیمت تتر عبارت‌اند از:

  • قانون‌گذاری
  • تقاضا در بازار
  • میزان پذیرش در دنیا
  • شفافیت و اعتماد
  • نوسانات بازار به خصوص بازار دلار
  • استیبل کوین‌های رقیب
  • وضعیت اقتصاد کلان دنیا

 

خرید تتر. امن و آنی.

نامحدود. بدون چک و سفته.

تاریخچه‌ی فراز و نشیب تتر

اغراق نیست اگر بگوییم تتر یکی از پر سر و صدا‌ترین ارزهای دیجیتال است. این رمزارز بارها و بارها به دلایلی از جمله کاهش خزانه‌ی دلاری تتر، گم شدن تعداد قابل توجهی از این کریپتو یا مسائل دادگاهی، سرتیتر بسیاری از سایت‌های خبری بوده است. با هم گوشه‌ای از تاریخچه فراز و نشیب تتر را مرور می‌کنیم:

۲۰۱۴: عرضه تتر با نام Realcoin در بلاکچین بیت کوین.

۲۰۱۵: تغییر نام Realcoin به تتر و عرضه در سایر بلاکچین‌ها از جمله اتریوم.

۲۰۱۷: جنجال تتر با مشخص شدن عدم وجود دلار کافی در پشتیبانی از این رمزارز.

۲۰۱۸: دعوی حقوقی تتر با شرکت قضایی Freeh, Sporkin & Sullivan LLP برای ثبات وجود پشتیبان دلاری کافی. (هرچند نتیجه کامل این دعوی حقوقی هیچگاه به صورت عمومی منتشر نشد.)

۲۰۱۹: متهم شدن تتر و Bitfinex توسط دادستانی نیویورک به دلیل لاپوشانی ناپدید شدن ۸۵۰ میلیون دلار.

۲۰۲۰: عبور ارزش بازار تتر از ۱۰ میلیارد دلار و تبدیل شدن به برترین استیبل کوین بازار کریپتو.

۲۰۲۱: قرارگیری تتر تحت نظارت قانون‌گذاری به خصوص در بخش ذخایر و پشتیبانی مالی. (در این دعوی حقوقی بسیاری از عوامل حقوقی بر ضد تتر انجام شده است.)

۲۰۲۱: توافق تتر با دادستانی نیویورک برای حل مسئله لاپوشانی پول‌های پنهان شده. (تتر در این توافق ۱۸٫۵ میلیون جریمه پرداخت کرد.)

۲۰۲۳: آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص قانون گذاری استیبل کوین از جمله تتر.

ریسک های خرید تتر

با اینکه تتر به دلیل ثبات خود می‌تواند جایگزین دلار برای کاربران ارزهای دیجیتال باشد، با این حال نباید از ریسک‌های این رمزارز گذشت. آگاهی از این ریسک‌ها می‌تواند در هنگام سرمایه‌گذاری یا ترید این رمزارز کمک کند.

ریسک‌های قانون‌گذاری: همانطور که در تاریخ فراز و نشیب تتر خواندیم، این ارز دیجیتال بارها تحت نظر مراجع قانونی قرار گرفته است. اگرچه تتر توانسته بارها با پرداخت جریمه‌های سنگین از زیر بار دعوی حقوقی خارج شود، با این حال این ریسک‌های قانونی با تتر آمیخته شده‌اند. بنابراین موارد قانونی و قانون‌گذاری می‌توانند در عملکرد و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال تتر تاثیرگذار باشند.

درصد کم پشتیبان دلاری تتر: تتر در ابتدا ادعا داشت که هر یک تتر با یک دلار آمریکا پشتیبانی شده است. با این حال طبق آخرین اطلاعات، فقط ۲.۹ درصد از پشتیبان دلاری تتر نقد است. سایر سرمایه این رمزارز از روش‌های دیگری از جمله وام با وثیقه، باند و سایر روش‌های سرمایه‌گذاری پشتیبانی می‌شود. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت صاحب تتر به اندازه تمام تترهای موجود بازار، سرمایه پشتیبان در اختیار داشته باشد.

بهم ریختگی بازار کریپتو با شکست تتر: یکی از نگرانی‌های کاربران ارزهای دیجیتال، نفوذ بالای تتر در این بازار مالی است. اقتصاددانان بر این باور هستند که شکست تتر و ورشکستگی آن، می‌تواند صنعت ارزهای دیجیتال را پایین بکشد. طبق نظر روهان گری، استاد حقوق دانشگاه ویلمت، باور دارد که استیبل کوین‌ها زیربنای کل جامعه کریپتو هستند. اگر این استیبل کوین‌ها سقوط کنند، کل این بازار سقوط خواهد کرد.

نکاتی درباره خرید تتر

در صورتی که قرار است برای اولین بار تتر خریداری کنید، رعایت یک سری نکات می‌تواند در حفظ و امنیت این رمزارز به شما کمک کند.

تحقیق پیش از خرید

اگر می‌خواهید تتر را برای سرمایه‌گذاری خریداری کنید، بهتر است پیش از هر کاری ابتدا تحقیق کنید. روش‌های خرید، بهترین مکان برای خرید، نوع استفاده و آشنایی با مزایا و کاربردهای تتر، می‌تواند جلوی برخی از اشتباهات جبران ناپذیر را بگیرند. آشنایی با استیبل کوین و مزایای آن‌ها می‌تواند اولین قدم صحیح شما برای ورود به این بازار باشد.

انتخاب بهترین کیف پول برای تتر

امنیت در ارزهای دیجیتال حرف اول را می‌زنند. بنابراین کیف پول مطمئن برای تتر باید اولین انتخاب شما باشد. برخی از بهترین کیف پول‌های تتر:

  1. تتر ولت (Tether Wallet)
  2. اکسودوس
  3. لجر نانو اس
  4. کوینومی
  5. متامسک

تتر یا دلار؟

تتر و دلار آمریکا دو نوع شناخته شده از ارز در فضای دیجیتال و رایج هستند. در حالی که تتر با پشتیبانی دلار عرضه شده و قیمت مشابهی دارد، با این حال هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه تفاوت میان این دو ارز را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

مزیت خرید تتر به جای دلار

تتر به عنوان استیبل کوین مشهور دنیای رمزارزها، توانسته جای دلار را در فضای بلاکچین بگیرد. شما با تتر می‌توانید پول خود را بدون نگرانی از نوسان نگهداری کنید یا آن را با سایر رمزارزها ترید کنید.

بنابراین با انتخاب تتر به جای دلار، از ویژگی‌های بلاکچین از جمله غیرمتمرکز و دیجیتالی بودن بهره‌مند شوید. قابلیت تراکنش برون مرزی در کسری از ثانیه که شما را درگیر مسائل بانکی نمی‌کند، یک مزیت دیگر تتر است. با این حال فراموش نکنید که ثبات تتر کاملا به وضعیت دلار آمریکا بستگی دارد.

مزیت خرید دلار به جای تتر

دلار آمریکا یکی از ارزهای فیات با ثباتی است که به صورت گسترده در دنیا مورد پذیرش قرار می‌گیرد. دلار در حال حاضر به عنوان اندوخته ارزی جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می تواند در تراکنش‌های مالی و معاملات جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

از آن جایی که دلار به شکلی گسترده مورد پذیرش قرار می‌گیرد، می‌توانید از آن برای خرید محصول، سرویس یا سایر ارزها استفاده کنید. با در اختیار داشتن دلار به جای تتر، مشکلی هم از بابت مسائل قانونی نخواهید داشت و می‌توان به راحتی برچسب امنیت و اعتماد را به آن چسباند.

پیش بینی قیمت تتر در سال ۲۰۲۳

تمام تغییرات و نوسانات قیمت تتر، کاملا وابسته به وضعیت دلار در بازار جهانی است. بنابراین بر خلاف ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت کوین یا اتریوم، تتر با نوسانات قابل توجهی همراه نمی‌شود. بنابراین یک تتر برابر با قیمت یک دلار آمریکاست.

البته این در حالت ایده‌آل است. همانطور که در مقاله خواندید، مسائل قانونی و مشکلات پشتیبانی دلاری این رمزارز، می‌توانند از جمله دلایل تغییر قیمت تتر باشند.

در سال ۲۰۲۳، بیشترین درصد صعود تتر ۱۰ درصد و بیشترین میزان سقوط آن ۱٫۳ درصد بوده است. این رمزارز در حال حاضر بین قیمت ۰٫۹۹ دلار تا ۱٫۰۰۲ دلار خرید و فروش می‌شود.

در صورتی که در ادامه سال ۲۰۲۳ هم تتر به همین راه ادامه دهد، با ثبات نسبی این رمزارز همراه خواهیم بود. در صورت افزایش تقاضا و ترید در بازار، تتر می‌تواند بین ۱٫۰۲ و ۱٫۰۲۵ دلار خرید و فروش شود. اما در صورتی که فروش افزایش پیدا کند، تتر می‌تواند حتی قیمت ۰٫۹۰ تا ۰٫۹۵ دلار را هم لمس کند.

⚠ به دلیل نوسانات بالا، بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند پر ریسک باشند. عوامل زیادی در این بازار می‌توانند ناگهان قیمت‌ها را تغییر دهند. پیش از خرید و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، ابتدا به خوبی تحقیق کنید.

خرید تتر از نیک پرداخت

انتخاب یک فضای مناسب و قابل فهم برای خرید تتر، یکی دیگر از مسائل مهمی است که می‌تواند به تجربه شما از داشتن تتر کمک کند. نیک پرداخت با تجربه چندین ساله در زمینه ارزهای دیجیتال، مکانی مناسب را برای خرید ارزهای دیجیتال برای‌تان فراهم می‌کند. علاوه بر خرید و فروش تتر در نیک پرداخت، می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال دیگر را در این سایت خرید و فروش یا نگهداری کنید. برای خرید تتر از نیک پرداخت، شما محدودیت سفارش ندارید، نیازی به چک و سفته نیست و سفارش‌تان در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

پیشنهاد نیک پرداخت

ارز دیجیتالپیش بینی قیمت ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست