توکن‌های مجازی ویزا

صدور توکن‌های مجازی ویزا از کارت‌های فیزیکی اعتباری سبقت گرفت

با افزایش کسب و کارهای آنلاین، شرکت ویزا توکن‌های مجازی بیشتری نسبت به کارت‌های اعتباری فیزیکی صادر کرده است.

روز گذشته شرکت ویزا اعلام کرد که میزان انتشار توکن‌های مجازی این شرکت نسبت به ویزا کارت‌های فیزیکی سبقت گرفت. سرویس توکن‌های ویزا (Visa Token Service) بعد از هشت سال از زمان آغاز به کار خود به چنین جایگاهی دست یافت.

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث این افزایش صدور ویزا کارت مجازی شد، می‌توان به رشد قابل توجه تجارت آنلاین، اپلیکیشن‌های دیجیتال و سرویس‌های مجازی اشاره کرد. ویزا در سال جاری ۴ میلیارد توکن صادر کرد که آماری دو برابری نسبت به سال گذشته است. در سال ۲۰۲۰ نیز ویزا فقط ۱ میلیارد توکن عرضه کرده بود.

بر اساس تحلیل یکی از شرکت‌های سرویس‌های مالی، این آمار نشان می‌دهد که تراکنش‌های توکنی آینده معاملات آنلاین خواهند بود.

تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی | کدام بهتر است؟

با افزایش محبوبیت تراکنش‌ها توسط توکن‌های مجازی ویزا، نه فقط این شرکت، بلکه تمامی ارائه دهندگان کارت‌های اعتباری می‌توانند به جای قرار دادن اطلاعات حساس روی کارت‌های فیزیکی، از این پس روی توکن‌های رمزنگاری شده‌ای تمرکز کنند که از دارایی کاربران محافظت می‌کند. توکن‌سازی اطلاعات و دارایی‌ها باعث می‌شود تا هکرها به راحتی نتوانند به حریم خصوصی و اندوخته‌های کاربران نفوذ کنند و آن‌ها را به سرقت ببرند.

البته که توکن‌سازی دارایی‌ها یک تکنولوژی جدید نیست. اما با معرفی سرویس‌هایی مانند Apple Pay و سایر کیف پول‌های موبایلی در سال ۲۰۱۴، این نوع کارت‌های مجازی بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفت. با شروع پندمی کرونا و افزایش قابل توجه تجارت‌های آنلاین، پرداخت‌های مجازی فراتر از گذشته توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفت. طبق آمار شرکت ویزا، با افزایش محبوبیت توکن‌سازی، میزان کلاهبرداری‌ها نصف شد.

خبر خوب این است که شما هم می‌توانید از خدمات توکن‌های مجازی ویزا در ایران بهره‌مند شوید. همین حالا ویزا کارت مجازی خود را سفارش دهید.

منبع: Digital Transaction

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست