بهترین ایرلاین‌ های دنیا

معرفی بهترین ایرلاین های دنیا در سال۲۰۲۱

کنار پنجره یا راهرو؟ فرست کلاس یا بیزنسی؟ ترجیح شما کدام است؟ ایرلاین مطمئن با هواپیماهای با کیفیت برای سفری که از همه جهت خیالت راحت باشد. کیفیت و رتبه‌بندی ایرلاین‌ها همیشه مورد توجه مسافران در سرتاسر دنیا بوده است. رتبه‌بندی بهترین ایرلاین‌ های دنیا بر اساس معیارهای زیادی مثل سوابق مسافربری، تعداد حوادث، سن هواپیما، حواشی و اتفاقات خبری مربوط به پروازها، کیفیت خدمات، ایمنی پرواز، رتبه‌بندی در دنیا و خیلی چیزهای دیگر اندازه‌گیری و تعیین می‌شود. اما با آمدن مهمان ناخوانده‌ای مانند ویروس کرونا اوضاع کمی فرق کرد؛ این‌بار بهترین ایرلاین‌های دنیا باید خدمات ویژه‌تری را ارائه می‌دادند تا مسافران احساس امنیت کامل داشته باشند.

پرداخت هزینه بلیط هواپیما

زیر ۳۰ دقیقه. با کمترین کارمزد.

بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۱

بسیاری از خوش‌سفرها آمار دقیق ایرلاین‌های دنیا را توی مشت‌شان دارند. اگر شما هم جزو همان افراد هستید، احتمالا حدس‌هایی در مورد رتبه‌های اول تا پنجم خواهید داشت؛ شاید هم با دیدن لیست جدید در سال ۲۰۲۱ متعجب شوید و پیش خودتان بگویید مگر می‌شود که این ایرلاین در عرض یکی‌دوسال به رتبه اول برسد؟. خب بهتر است که بیش از این منتظرتان نگذارم و با هم مروری کلی بر لیست ۲۰ تایی بهترین ایرلاین های دنیا داشته باشیم:

  1. Qatar Airways
  2. Air New Zealand
  3. Singapore Airlines
  4. Qantas
  5. Emirates
  6. Cathay Pacific
  7. Virgin Atlantic
  8. United Airlines
  9. EVA Air
  10. British Airways
  11. Lufthansa
  12. ANA
  13. Finnair
  14. Japan Air Lines
  15. KLM
  16. Hawaiian Airlines
  17. Alaska Airlines
  18. Virgin Australia
  19. Delta Air Lines
  20. Etihad Airways

کرونا و تغییرات در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ ایرلاین‌ها

منابع معتبری مثل AirlineRatings.com معمولا در نوامبر هر سال، بهترین ایرلاین‌های دنیا را رتبه‌بندی و پیش‌بینی می‌کند. همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر دنیا باعث شد تا تمام ایرلاین‌ها تغییر وضعیت دهند و بسیاری از بهترین ایرلاین‌های دنیا از رتبه‌های بالایی که داشتند، سقوط کردند. یکی از مدیران Airline Ratings می‌گوید: “ما به دلیل همه‌گیری، رتبه‌بندی سال پیش را به تعویق انداختیم تا ببینیم ایرلاین‌ها در قبال این ویروس چه انعطافی را نشان می‌دهند”. سودآوری و کسب درآمد بیشتر معمولا یکی از عوامل کلیدی برای رتبه‌بندی بهترین ایرلاین‌های دنیا است، اما امسال به دلیل پاندمی کرونا این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نگرفت، چون تقریبا همه آژانس‌های هواپیمایی دچار ضرر شدند.

در رتبه بندی سال ۲۰۲۱، سنگاپور ایرلاین با اینکه در سال ۲۰۱۹ در رتبه نخست بهترین ایرلاین‌های دنیا قرار داشت، امسال در رتبه سوم و بعد از قطر ایرلاین و آژانس هواپیمایی نیوزلند قرار گرفت. علاوه بر رتبه‌‌ بندی شرکت‌های هواپیمایی دنیا، جوایز و عناوینی هم به بعضی ایرلاین‌ها تعلق گرفت؛ مثلا عناوین بهترین ایرلاین First Class به سنگاپور ایرلاین، بهترین خدمه کابین به ایرلاین ویرجین استرالیا و بهترین سالن‌های فرودگاهی به ایرلاین Qantas تعلق گرفت.

حالا هرجایی که نشسته‌اید، کمربندهایتان را محکم ببندید تا با هم مروری بر لیست بهترین خطوط هواپیمایی دنیا داشته باشیم. در ادامه این مطلب قرار است مفصل به بهترین شرکت‌های هواپیمایی بپردازیم و ببینیم که کدام‌یک از آن‌ها در صدر بهترین ایرلاین های دنیا قرار می‌گیرند.

معرفی بهترین ایرلاین های دنیا

نگاهی اجمالی به لیست ۲۰تایی بهترین ایرلاین‌های دنیا، به ما نشان می‌دهد که چقدر از ایرلاین‌های مربوط به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقیانوسیه پیشرفت کرده‌اند و حالا بعضی از آن‌ها در صدر جدول قرار دارند. اما بیایید کمی دقیق‌تر شویم و سراغ ۱۰ ایرلاین برتر این لیست برویم؛ در ادامه قصد داریم تا در مورد خدمات، ویژگی‌ها و مزایای هرکدام این ۱۰ ایرلاین برتر به بررسی دقیق‌تری بپرداریم.

  1. Qatar Airways

در صدر جدول بهترین ایرلاین های دنیا، قطر ایرویز ایستاده است؛ این شرکت هواپیمایی به بیش از ۱۴۰ مقصد در تمام دنیا متصل می‌شود و بهترین خدمات را به مسافران عرضه می‌کند. این ایرلاین کار خود را از سال ۱۹۹۷ شروع و در همه قاره‌ها از جمله سرتاسر خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین سرویس ارائه کرد. این ایرلاین همیشه اطمینان حاصل می‌کند تا مسافرانش از بهترین تجربه سفر بهره‌مند شده باشند و عالی‌ترین مسافرت هوایی First Class، بهترین صندلی‌ها و خدمات درجه یک را به ارمغان می‌آورد.

بهترین ایرلاین های دنیا

آژانس هواپیمایی Qatar Airways با ارائه لوکس‌ترین و مرفه‌ترین

  1. Air New Zealand

این ایرلاین که هم‌اکنون به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا شناخته می‌شود، کار خود را با یک مسافرت هفتگی از اوکلند نیوزلند به سیدنی استرالیا در سال ۱۹۴۷ شروع کرد. این شرکت هم‌اکنون ۱۱۴ فروند هواپیمای فعال و ۱۱ فروند هواپیمای سفارش‌ داده دارد.

ایرنیوزلند در سال ۲۰۲۰ در صدر جدول بهترین ایرلاین‌های دنیا قرار داشت و جایزه بهترین خدمات در کلاس مسافربری Economy Skycouch را از طرف APEX در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. این شرکت دارای ۴ کلاس مسافربری به شرح زیر است:

  • کلاس مسافربری Business Premier با فضای خصوصی بیشتر،
  • Economy Skycouch با ۳ ردیف صندلی مناسب خانواده،
  • Premium Economy با صندلی‌های لوکس و جای پای بیشتر در ۲ ردیف صندلی،
  •  کلاس مسافربری اقتصادی یا Economy Class

بهترین ایرلاین های دنیا

تصویری از Skycouch در یکی از پروازهای آژانس هواپیمایی Air New Zealand.

  1. Singapore Airlines

به رتبه سوم بهترین ایرلاین های دنیا خوش آمده‌اید! این ایرلاین یکی از نام‌های آشنا و معتبر خطوط هوایی دنیا است و پروازی لوکس و درجه یک را برای مسافران فراهم می‌کند. سنگاپور ایرلاینز را برای سوئیت‌های درجه یک، برنامه‌های پذیرایی مفصل و کنسلی‌های بسیار پایین می‌شناسند. این ایرلاین در سال ۲۰۱۸ از طرف SKYTRAX مفتخر به کسب عنوان بهترین ایرلاین جهان شد. رتبه سوم بهترین ایرلاین های دنیا دارای ۱۴۷ فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس برای سفرهای مسافربری و حمل بار است.

آشنایی با بهترین ایرلاین‌های جهان

صندلی‌های لوکس پروازهای خارجی در Singapore Airlines

  1. Qantas

شرکت هواپیمایی کانتاس متعلق به کشور استرالیاست و ۱۳۳ فروند هواپیما دارد. کانتاس علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی استرالیا به شمار می‌رود، در رتبه چهارم بهترین ایرلاین های دنیا قرار گرفته است. این آژانس هواپیمایی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته آماده سرویس‌دهی به مسافران سرتاسر جهان است. این ایرلاین با ارائه سرویسی با عنوان Flight Credit می‌تواند تخفیفات قابل توجهی را روی بلیط‌های مسافران اعمال کند. امکانات پذیرایی، غذاخوری و سرگرمی از جمله عوامل موفقیت این ایرلاین هستند. بلیط‌های این ایرلاین ممکن است کمی گران به نظر برسند اما واقعا ارزشش را دارد؛ بخش عمده این هزینه‌ها صرف تامین، تضمین رضایت و سلامت مسافران تا آخرین لحظه مسافرت خواهد شد.

کانتاس ایرلاین از بهترین ایرلاین‌های دنیا

تصویری نمادین از شروع پروژه Sunrise Research Flights در Qantas ایرلاین.

  1. Emirates

پنجمین رتبه لیست بهترین ایرلاین های دنیا متعلق به Emirates است که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰ پرواز در هفته را به سرتاسر جهان انجام می‌دهد. وقت‌شناسی، عدم تاخیر در پرواز، راحتی بیش از حد و ارائه خدمات شگفت‌انگیز باعث مشهوریت و محبوبیت این ایرلاین شده‌ است. این ایرلاین در اوایل فعالیت خود (اواخر دهه ۸۰ میلادی) فقط و فقط ۲ فروند هواپیما داشت اما حالا با در دست داشتن بیش از ۲۳۰ فروند هواپیما در لیست ۱۰ ایرلاین برتر قرار گرفته است.

امارات ایرلاین از بهترین ایرلاین‌های دنیا

یک کابین First Class ایرلاین Emirates با همه امکانات

  1. Cathay Pacific

به هنگ‌کنگ می‌رویم، جایی که ششمین ایرلاین از بهترین ایرلاین های دنیا به بیش از ۲۰۰ نقطه جهان پرواز می‌کند. این ایرلاین بیش از ۲۰۰ هواپیما برای هرکدام از مقصدهایش در استرالیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و آسیا دارد. ایرلاین Cathay Pacific یکی از بهترین خطوط هوایی طولانی‌مدت در آسیاست و بهترین خدمات سرگرمی را در طول پروازهای طولانی‌مدت را ارائه می‌دهد. این ایرلاین توجه بسیار ویژه‌ای به مشتریان قدیمی و وفادار خود دارد و پیشنهادات و تخفیفات ویژه‌ای برای آن‌ها قائل می‌شود.

بهترین ایرلاین های دنیا

ایرلاین Cathay Pacific، امن‌ترین ایرلاین دنیا

  1. Virgin Atlantic

دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر کراولی انگلستان قرار دارد و تاسیس آن به سال ۱۹۸۴ برمی‌گردد. این ایرلاین که در رتبه هفتم لیست بهترین ایرلاین‌های دنیا قرار دارد، دارای ۴۰ فروند هواپیمای جوان و جدید است. بیش از نصف سهام این ایرلاین متعلق به ریچارد برانسون (مالک گروه Virgin) و باقی آن متعلق به مجموعه ایرلاینز آمریکا است. این ایرلاین مزایای خاصی را برای مسافران خود فراهم می‌کند؛ مثلا اگر سفر شما مطابق با بعضی از مسافت‌های طولانی مشخص‌شده توسط این ایرلاین باشد (مثلا ۲۵ هزار کیلومتر)، شما وارد باشگاه مشتریان این ایرلاین می‌شوید و می‌توانید از تخفیفات و خدمات ویژه لذت ببرید.

ویرجین آتلانتیک، یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا

آمادگی کامل پرنسل Virgin Atlantic

  1. United Airline

ایالات متحده، ایالت ایلینوی، شهر میشیگان؛ اینجا خانه هشتمین ایرلاین از بهترین ایرلاین های دنیا است. این آژانس هواپیمایی همیشه به دلیل امکانات رزرو بلیط، انتخاب صندلی، نوع غذا و نوشیدنی به صورت ۲۴ ساعته و امنیت پرواز مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. مسافران این ایرلاین می‌توانند از قابلیت Check In و دریافت کارت پرواز به صورت آنلاین استفاده کنند. البته یونایتد ایرلاین هم مثل بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی دیگر، خدمات ویژه و تخفیفات قابل توجهی را برای مشتریان قدیمی و ثابت خود در نظر می‌گیرد.

بهترین ایرلاین های دنیا

یک فروند هواپیمای مسافربری United Airline

  1. EVA Air

در اواخر دهه ۸۰ میلادی (۱۹۸۹) EVA Air با هدف وصل کردن آسیا و چین به اروپا و همچنین اقیانوسیه به آمریکای شمالی تاسیس شد. نهمین ایرلاین از بهترین ایرلاین‌های دنیا در فرودگاه بین‌المللی تایوان قرار دارد و مجهز به کلاس مسافربری Royal Laurel یا قابلیت فضای خواب راحت و مجلل برای پروازهای طولانی است. امکانات سرگرمی در حین پرواز در این ایرلاین همیشه به راه است و یک تجربه بی‌نظیر از مسافرت را برای شما فراهم می‌کند.

بهترین ایرلاین های دنیا

حضور نقش‌های کارتونی محبوب روی بدنه هواپیمای Eva Air

  1. British Airways

دهمین ایرلاین از لیست بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۱۹۱۹ و در کشور انگلستان تاسیس شد. پایگاه مرکزی این ایرلاین در لندن است و ۲۹۸ فروند هواپیمای آن به ۱۸۰ مقصد مختلف پرواز می‌کنند. بریتیش ایرویز از جمله ایرلاین‌هایی است که در ایران (تهران) هم شعبه دارد و می‌توان از امکانات فوق پیشرفته و لوکس آن بهره‌مند شد. بریتیش ایرویز در بهترین حالت خود، به وسیله هواپیمای Airbus A380-800 می‌تواند ۴۶۹ مسافر را در ۴ کلاس پرواز جابه‌جا کند؛ در ضمن این ایرلاین ۱۸ فروند هواپیمای Airbus A350-1000 با ظرفیت ۳۳۱ مسافر در ۳ کلاس پرواز هم سفارش داده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ تحویل خواهند شد.

آشنایی با بهترین ایرلاین‌های دنیا

عکس یادگاری مدال‌آوران بریتانیایی المپیک ۲۰۲۱

پرداخت هزینه بلیط پروازهای خارجی با نیک‌ پرداخت

بهترین ایرلاین های دنیا برای خوش‌سلیقه‌ترین و خوش‌سفرترین مسافران دنیا مثل خود شما ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از داخل ایران و بدون حضور فیزیکی در دفاتر هرکدام از ایرلاین‌های برتر جهان، بلیط رزرو کنید و پرداخت آن را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

حتما این سوال برای‌تان پیش آمده است که چطور می‌شود بدون دردسر و معطلی، آن‌هم بدون حضور فیزیکی و به صورت آنلاین، بلیط هرکدام از بهترین ایرلاین های دنیا را تهیه کرد؛ پاسخ این سوال نیک‌پرداخت است. مجموعه حرفه‌ای و مجرب نیک‌پرداخت با فراهم کردن درگاه ویژه رزرو و پرداخت بلیط پروازهای خارجی بدون نیاز به ویزا کارت، مستر کارت و پی‌پال در کنار شماست تا بهترین لحظات پروازهای طولانی را برای شما رقم بزند.

جمع‌بندی

عوامل بسیاری از جمله سوابق درخشان و بدون سانحه، ارائه بهترین خدمات و تضمین سلامت و امنیت پرواز برای رتبه‌بندی بهترین شرکت‌های هواپیمایی موثر هستند. در سال‌های قبل، سودآوری خطوط هواپیمایی دنیا از جمله عوامل بسیار مهم برای تعیین رتبه‌بندی آن‌ها بود. با ظهور نابه‌هنگام پاندمی کرونا این عامل بسیار کمرنگ شد و جای خود را به فاکتورهای مهم دیگر داد. در این مطلب سعی شد تا یک لیست ۲۰ تایی از رتبه‌بندی بهترین ایرلاین های دنیا و معرفی ۱۰ ایرلاین اول ارائه شود.

در نهایت ما با بهترین ایرلاین‌های دنیا، مزایا و ویژگی‌های‌شان به خوبی آشنا شدیم و راه بلیط رزرو هواپیما از طریق مجموعه نیک‌پرداخت را پیدا کردیم. حالا نوبت شماست که برای ما از تجربه پرواز با هرکدام از این ایرلاین‌ها یا استفاده از خدمات رزرو و پرداخت بلیط نیک‌پرداخت بنویسید. به نظر شما کدام‌یک از این آژانس‌های هواپیمایی معتبرتر هستند یا کدام عامل بیش از همه بر رتبه‌بندی ایرلاین‌ها موثر است؟

خرید بلیطمهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست