روش‌های پرداخت مشهور برای تبادلات پولی

آشنایی با ۵ روش برتر پرداخت در سال ۲۰۲۲

دنیای تجارت و تکنولوژی‌های روز دنیا، دست در دست یکدیگر و با سرعتی باورنکردنی، رو به آینده می‌تازند. تحولاتی که در سال‌های اخیر در حوزه پرداخت غیرحضوری و الکترونیکی صورت گرفته، هیجان‌انگیز است و هم‌‌اکنون، بهترین روش پرداخت همانی است که در دنیای دیجیتالی ما در جریان است. با اینکه محبوبیت و کارآمدی پرداخت‌های الکترونیکی در زمان همه‌‌گیری ویروس کرونا به اوج خود رسید، نباید این نکته را فراموش کنیم که این نوع از پرداخت‌ها پیش از این هم محبوب بودند. البته پر واضح است که شرایط قرنطینه و پاندمی کرونا به تسریع پیشرفت روش‌های برتر پرداخت در این زمینه کمک کرد و باعث گستردگی آن شد. حالا با به پایان رسیدن سال ۲۰۲۱ و شروع سال نو میلادی، سوال اساسی اینجا مطرح می‌شود که بهترین روش پرداخت در ۲۰۲۲ دقیقا کدام روش خواهد بود؟

با روی کار آمدن روش‌های جدید در پرداخت‌های الکترونیکی، کدامیک از آن‌ها بیشترین کاربرد را در بین کاربران داشته‌اند یا دارند؟ شما با کدام‌یک‌ از روش‌هایی از پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی آشنا هستید و کدامیک از آن‌ها کاربری آسان‌تر و حرفه‌ای‌تری دارد؟ با ما در نیک پرداخت همراه باشید تا ۵ روش برتر برای پرداخت‌های امروزی را مورد بررسی قرار دهیم. با ترند شدن روش‌های مختلف و متنوع پرداخت در سال جدید میلادی، باید شاهد ظهور همین پرداخت‌ها در کشور خودمان هم باشیم، اما پیش از آن لازم است تا ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بهترین بروکر فارکس
خرید وب مانی را در نیک پرداخت تجربه کنید

آشنایی با روش‌های ترند پرداخت در سال ۲۰۲۲

با ظهور گوشی‌های موبایل هوشمند که معمولا مبتنی بر سیستم‌های عامل‌های اندروید و iOS هستند، روش‌های پرداخت غیر حضوری، از باجه‌های خودپرداز به موبایل‌ها تغییر پیدا کردند. البته درست است که هنوز هم می‌توان پرداخت‌های غیرحضوری را با کارت‌های اعتباری انجام داد، اما در حال حاضر، استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص می‌تواند تمامی پروسه پرداخت را به سرعت عملی کند.

تعاریف و عناوین متعددی برای بهترین روش پرداخت در دنیای آینده وجود دارند، اما پیش از هرگونه نتیجه‌گیری، بهتر است مهم‌ترین روش‌های برتر پرداخت الکترونیک را مورد واکاوی قرار دهیم. پرداخت‌های آنلاین از طریق گوشی‌های موبایل، تنها یکی از ۵ روش مورد نظر ماست. در ادامه این مطلب، قرار است بقیه روش های جدید پرداخت را به شما معرفی کنیم و بگوییم که چرا هر یک از آن‌ها به نحوی، در مقام کاربردی‌ترین روش تلقی می‌شوند.

۱- پرداخت از طریق گوشی‌های موبایل هوشمند

همان‌طور که در ابتدای این بحث اشاره کردیم، به دلیل ظهور سیستم‌های هوشمند تلفن همراه و اپلیکیشن‌های کاربردی، یکی از روش‌های برتر پرداخت ایجاد شده است. استفاده از گوشی‌های موبایل به عنوان بهترین روش پرداخت، به روشی ساده و کاربردی در بین شهروندان زیر ۳۰ سال ناحیه آمریکای شمالی تبدیل شده است. نسل جدید پرداخت‌های غیر حضوری و الکترونیکی، با مفاهیمی همچون چک‌های کاغذی، پول نقد و حتی کارت‌های پلاستیکی اعتباری بیگانه خواهد بود.

با تکیه بر قابلیت پرداخت آنلاین از طریق گوشی‌های همراه، اکثر امور و خریدهای روزمره (از سوپرمارکت گرفته تا خرید لباس) در یک چشم به هم زدن صورت می‌گیرند. بهره‌مندی از اپلیکیشن‌های هوشمند به عنوان بهترین روش پرداخت، کاربران را در مسیر ساده‌تر و هموارتری قرار می‌دهد که جاده آن، همیشه خلوت و امن است.

بهترین روش پرداخت
پرداخت با موبایل در سال ۲۰۲۲ با متدهای بسیار پیشرفته‌تری انجام خواهد شد.

پرداخت از طریق موبایل، آخرین گام برای رسیدن به جامعه‌ای عاری از پول نقد و ارز فیات است. در این دوره از تاریخ سیاره زمین و با قرار گرفتن در دایره همه‌گیری ویروس‌های واگیرداری مانند کرونا، بهترین روش برای انواع پرداخت‌ها استفاده از گوشی موبایل است.

۲- پرداخت از طریق Google Play و Apple Pay

در حالی که بسیاری از افراد، گوشی‌های موبایل را به عنوان بهترین روش پرداخت ارزیابی می‌کنند، بعضی دیگر، چنین عقیده‌‌ای ندارند. بسیاری از افراد، استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی Google Pay و Apple Pay را به عنوان روشی مطمئن برای پرداخت معرفی می‌کنند. علی‌رغم اینکه استفاده از این ۲ پلتفرم، رفته‌رفته در حال کسب محبوبیت در بین شهروندان کشورهای مختلف است، احتمال به کارگیری این روش در ایران (به دلیل تحریم‌های اقتصادی) بسیار کم خواهد بود.

با همه این اوصاف، مردم تمایل دارند تا به جای استفاده از کیف پول‌های چرمی یا پلاستیکی، از کیف‌ پول‌های الکترونیکی و مطمئنی استفاده کنند که هیچ جایی را در جیبشان اشغال نمی‌کنند. گرچه ممکن است که این روش هنوز به عنوان بهترین روش پرداخت در جهان جا نیفتاده باشد، اما نمی‌توان از اهمیت و ترند شدن آن به سادگی عبور کرد. اگر از گیفت کارت گوگل پلی برای پرداخت‌های خود استفاده می‌کند، مطلب زیر در مورد روش‌های مختلف استفاده از آن را بخوانید.

بهترین روش پرداخت
درگاه Apple Pay از جمله روش‌های ترندشده در سال جدید است.

۳- پرداخت‌های تک کلیکی (Single-Click Payments)

بسیاری از شرکت‌های ابرغول مثل آمازون از روش‌های جدیدی با عنوان پرداخت تک کلیکی استفاده می‌کنند. تمام داستان این نوع از پرداخت‌ها این است که اطلاعات حساب مالی شما به صورت کامل و جامع، یکبار در سیستم سایت ذخیره و ثبت می‌شود. در ادامه، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا آن‌ها با ورود به سایت مورد نظر و انتخاب کالا یا محصول، تنها با یک کلیک کردن، پروسه خرید از آمازون را به اتمام برساند. در خصوص خرید گیفت کارت آمازون نیز این مطلب را بخوانید.

برای کاربران حرفه‌ای که در حوزه خریدهای اینترنتی حرفه‌ای و خبره هستند، این روش به عنوان بهترین روش پرداخت در تمام ادوار شناخته می‌شود. اگر بخواهیم کمی در این روش پرداخت دقیق‌تر شوم، به مکانیزمی پیچیده و البته جذاب می‌رسیم. در این روش، تمامی داده‌های کارت اعتباری کاربر با استفاده از فرآیندی با عنوان توکن‌سازی رمزگذاری می‌شود. همین توکن رمزگذاری‌شده، به شناسه مشتری برای خریدها و پرداخت‌های آنلاین در آینده تبدیل می‌شود.

افرادی که این روش را به عنوان بهترین روش پرداخت انتخاب کرده‌اند، می‌گویند که استفاده از چنین توکن‌هایی، فضای پرداخت را امن می‌کند و در نتیجه دست کلاهبرداران از همه‌ کوتاه خواهد شد.

مهم‌ترین مزیت و ویژگی پرداخت‌های تک کلیکی این است که مشتری می‌تواند به صورت خودکار، در یک فروشگاه اینترنتی ورود کند و بدون دسترسی مستقیم به کارت اعتباری خود، عملیات پرداخت را انجام بدهد.

بهترین روش پرداخت
تصویری از روش پرداخت به صورت تک کلیکی در سایت آمازون

 

۴- پرداخت بدون تماس

برای درک کامل این نوع از پرداخت‌های ترندشده و محبوب، کافی است تا ساز و کار، کارت کشیدن در دستگاه‌های پوز را به یاد بیاوریم. همان‌طور که می‌دانید، برای استفاده از دستگاه پوز بی‌سیم یا همراه، کافی است تا کارت اعتباری را از بین شیار اصلی آن را عبور بدهیم تا در نهایت با وارد کردن اطلاعات لازم، پروسه خرید و پرداخت به اتمام برسد.

در روش پرداخت بدون تماس یا Contactless Payment، دیگر هیچ نیازی به تماس کارت با دستگاه وجود ندارد. این روش که به عنوان بهترین روش پرداخت در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود، با اتصال بدون تماس با گوشی همراه یا کارت اعتباری، عملیات پرداخت را انجام می‌دهید. برای این کار، کافی است تا در هنگام تسویه حساب، بخش بالایی یا رویِ کارت اعتباری و یا گوشی خود را به دستگاه نزدیک کنید. چند دقیقه بعد، سیستم پرداخت به حساب بانکی شما متصل می‌شود و پروسه پرداخت بدون تماس با موفقیت به پایان می‌رسد.

پروسه پرداخت از این طریق، با تکیه بر قابلیت‌های فناوری فرکانس‌های رادیویی (RFID) انجام می‌شود. در این روش، تراکنش‌ها توسط فناوری شناسایی فرکانس رادیویی یا RFID و یا ارتباطات میدان نزدیک (NFC) با موفقیت به پایان خواهند رسید.

بهترین روش پرداخت
تصویری از یک پرداخت با استفاده از روش بدون تماس یا contactless Payment

۵- ارزهای دیجیتال و دنیای کرپیتوکارنسی

تا همین چندسال اخیر، ارزهای دیجیتال صرفا به عنوان یک سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شدند. اما حالا و با گذشت زمان، می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین روش پرداخت ارزشیابی کرد. حالا بسیاری از فریلنسرها و افرادی که درآمد غیر نقدی دارند، می‌توانند دستمزد خود را در قالب واحدهای ارز دیجیتال دریافت کنند.

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های مهم ارزهای دیجیتال در مقام مقایسه با پول نقد، این است که دیگر لازم نیست دستتان را توی جیب یا کیف پول چرمی بکنید. با توجه به اینکه مبادله ارزهای دیجیتال، خود به عنوان یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت محسوب می‌شود، ایده پرداخت از این طریق هم خالی از لطف نیست.

ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، از جمله ابزار مالی قدرتمند و با ارزش هستند. ارزهای دیجیتال می‌توانند دارایی کاربران را بدون هیچگونه تغییر فیزیکی و اعتباری، انتقال دهند. علاوه بر همه این‌ها، این امکان هم در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که او بتواند بدون نیاز بانک، تمام دارایی خود را به یک حساب دیگر منتقل کند. مطلب آشنایی با ۲۵۰ کسب‌وکاری که پرداخت با بیت کوین دارند را بخوانید تا بیشتر با این فضا آشنا شوید.

با در نظر گرفتن ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین روش پرداخت، معلوم می‌شود که این بخش از دنیای وسیع تکنولوژی، مانند یک قطره در برابر اقیانوسی عظیم است. علی‌رغم اینکه دنیای کریپتوکارنسی هنوز هم به صورت کامل توسعه نیافته است، بی‌شک یکی از بازیگران تاثیرگذار در پرداخت‌ها در سال‌های آینده خواهد بود.

بهترین روش پرداخت
پرداخت با ارزهای دیجیتال به خصوص با بیتکوین، حالا به یک ترند جهانی تبدیل شده است.

دستیابی به روش های پرداخت بین المللی با نیک پرداخت

چند هفته سال نو میلادی ۲۰۲۲ جایگزین سال گذشته شده و باید در انتظار کاربردی شدن بهترین روش پرداخت الکترونیکی در بین سایر روش‌ها را داشته باشیم. در ضمن، با فرارسیدن سال جدید شمسی خودمان نیز، باید در جست‌وجوی بهترین روش پرداخت در سال ۱۴۰۱ هم باشیم. اما چگونه می‌توان در دنیای وسیع پرداخت‌های جدید، به اصطلاح آپدیت بود و از تمامی مزایای روش‌های مدرن بهره‌مند شد؟

سایت نیک پرداخت نیز با برآورده ساختن انتظارات کاربران در رابطه با روش‌های پرداخت ارزی مدرن، در خدمت شماست. با ورود به پلتفرم نیک پرداخت می‌توان به تمامی روش‌های پرداخت بین‌المللی دست یافت. در ادامه و برای ورود به دنیای پرداخت‌های نیک پرداخت، کافی است تا روی آدرس الکترونیکی بخش ویژه پرداخت‌های الکترونیکی و بین‌المللی (پی پال، وب مانی و پرفکت مانی) در نیک پرداخت کلیک کنید!

جمع‌‌بندی

در این مطلب با اهمیت و کاربرد روش‌های پرداخت غیرحضوری و الکترونیکی آشنا شدیم. در ادامه، دانستیم که شیوع ویروس کرونا در جهان، چه تاثیری روی کاربردی شدن این روش‌ها داشت. با پیشروی در بحث مهم روش‌های پرداخت سال ۲۰۲۲، چهار روش مختلف، مهم و کاربردی را هم مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم.

در نهایت با علم بر اینکه چه روش‌های در حال حاضر و در سال جدید میلادی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند، به سراغ پلتفرم‌های ایرانی آمدیم. در ادامه بحث بهترین روش پرداخت و برای بهره‌مندی از تمامی روش‌های پرداخت، کافی است تا به سایت نیک پرداخت و بخش پرداخت‌های بین‌المللی مراجعه کنید تا از هرکدام روش‌های پی پال، وب مانی و پرفکت مانی نهایت استفاده و لذت را ببرید.

خرید مسترکارتخرید ویزاکارتدرگاه ارزیکارت های اعتباری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست