خروج بیت کوین از صرافی‌ها

خروج بیت کوین از صرافی‌ها رکورد سه ساله را شکست

مقدار بیت کوین‌هایی که در صرافی‌های ارز دیجیتال نگه داشته می‌شود، به پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته رسید. آمار جدید از خروج بیت کوین از صرافی‌ها نشان می‌دهد که طرفداران کریپتو به حفظ بلند مدت دارایی‌های دیجیتالی خود روی آورده‌اند.

این روزها بیش از پیش شاهد افزایش آمار خروجی بیت کوین از صرافی‌ها هستیم. طبق آمارهای به دست آمده، فقط ۲٫۲۳ میلیون به ارزش ۹۰ میلیارد دلار در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود. این پایین‌تر از آمار ۲٫۷۳ میلیون بیت کوینی است که سه سال پیش از ذخیره صرافی‌ها ثبت شده بود. حتی در پنجشنبه سیاه (Black Thursday) که در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰ پشت سر گذاشتیم، مقدار بیت کوین‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال بیش از ۳ میلیون بود.

خروج بیت کوین از صرافی‌ها با هدف نگهداری بلند مدت

در چند هفته اخیر، قیمت دارایی‌های کریپتویی پایین آمده و مقادیر موجودی صرافی‌ها از آگوست سال ۲۰۲۱ روند نزولی را طی کرده است. در حال حاضر صرافی کوین‌بیس بیشترین موجودی را از نظر مقدار ذخیره بیت کوین کاربران در اختیار دارد. این صرافی در حال حاضر ۸۵۳٫۵۳۰ میلیون بیت کوین در اختیار دارد.

پس از کوین بیس، صرافی بایننس ۱۸٫۹۴ میلیارد دلار دارایی کریپتویی در اختیار دارد. این صرافی در حال حاضر ۳۴۰ هزار بیت کوین و ۳٫۵۹ میلیون اتر در موجودی حساب خود نگهداری می‌کند. بایننس همچنین ۱٫۲۴ میلیارد استیبل کوین تتر در اختیار دارد. در رتبه بعدی صرافی Huobi Global است بیش از ۱۶ هزار بیت کوین و ۲٫۱۳ میلیون اتریوم در موجودی خود حفظ کرده است.

موجودی بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال
روند نزولی موجودی بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال

البته خروج ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها به دو دلیل نشانه خوبی است. دلیل اول نشان می‌دهد که مالکین این رمزارزها، فعلا قصد فروش رمزارزهای خود را ندارند. بنابراین دارایی کمتری در صرافی‌ها وجود دارد تا نهنگ‌ها بتوانند دامپ کنند. همچنین یکی از قوانین طلایی و نانوشته ارزهای دیجیتال این است که تا می‌توانید رمزارزهای خود را هولد کنید. به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران بیت کوین به خوبی این قانون را جدی گرفته‌اند.

منبع: News Bitcoin

اگر شما هم به خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید برای خرید رمزارز مورد نظر خود، از نیک پرداخت کمک بگیرید. نیک پرداخت خرید شما را با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت تکمیل می‌کند. همچنین می‌توانید برای ذخیره بیت کوین‌های خود، یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری دنیا را از نیک پرداخت سفارش دهید.

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست